Raxu seilaa riippuvuudesta toiseen
Olen muutenkin tympääntynyt julkisuudessa terapointiin, joten Rakel Lignellin laihdutusproggis, entisen elämän parjaaminen ja uuden elämän ylistäminen ei ole sen kummemmin kiinnostanut. Nyt kun on sitten vaihdevuodet iskeneet niin hän syyttää liialliseksi mennyttä pakonomaista liikkumistaan. Iällähän ei ole mitään tekemistä vaihdevuosien kanssa.
Tuossa on ihan selkeästi ihminen joka on todella hukassa. Alleviivaa valintojaan mediassa, mitä ne nyt milloinkin ovat olleet. Ensin julisti olevansa ylpeä kurveistaan. Sitten pudotti 50 kiloa ja ylisti olevansa ylpeä hoikistumisestaan ja että oli oikeasti hirveää olla lihava (eli ei tainnut olla ylpeä kurveistaan). Sitten sai vaihdevuodet ja sehän onkin nyt laihdutuksen, ruokavalion ja liikunnan syytä (joilla siihen asti oli ollut pelkkiä positiivisia vaikutuksia). Mutta nyt on kuulemma löytynyt kohtuus.
Joo, uskokoot ken tahtoo. Joillain ihmisillä kohtuus vain on kateissa. Ylenmäärin milloin mitäkin, välillä huonoja välillä hyviä asioita, mutta mitään ei koskaan kohtuudella. Alkaisi kirjoittaa vaikka perinteistä vahakansivihkopäiväkirjaa sen sijaan että kiusaa ihmisiä tunkemalla joka tuutista itseään ja säälittäviä ihmisenäparanemisyrityksiään.
Kommentit (50)
Huomattavan ylipainoinen ihminen on hoikkanakin henkisesti läski. Ei löydä koskaan itseään sopivana. Raxu tottui saamaan hehkutusta laihduttuaan, mutta nyt on löydettävä tilalle jotain uutta. Aika kurjaa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:59"]
Olen myös huomannut, että rankka liikunta voimistaa vaihdevuosioireita, tässä iässä pitää osata jo ottaa kohtuudella. Aina vaan mainostetaan, miten liikunta auttaa oireisiin, mutta liika on liikaa.
[/quote]
Höpöhöpö. Luepa tuo 11 linkki.
Jos treenatessa syke huitelee 190:ssä niin silloin on aika rapakunnossa. Toki sykkeet ovat yksilöllisiä juttuja mutta ei tolla kannattais kauheesti kehuskella. Kun maltilla rakentaa kunnon kohdalleen, pystyy tekemään tosi rankankin treenin parikymmentä pykälää alemmilla sykkeillä.
toi syke on 50-vuotiaalle aivan liian korkea.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:43"]
No siis minäkin olen aloittanut nelikymppisenä aika rajun liikunnan ja rakastan sitä, ikää on 43 ja säikähdin tosissani tuota vaihdevuosijuttua koska olen ihmetellyt itselläni sitä että nytkö se jo alkaa :((. En tiedä osuiko vaan ajallisesti yhteen mutta silti... Voi jumalaude kun ei tässä maailmassa mitään hauskaa ja motivoivaa voi tehdä ilman että jotain paskaa seuraa!!!!
[/quote]
Mä olen saman ikäinen ja treenaan kuutena päivänä viikossa eikä mulla ole kyllä merkkiäkään mistään vaíhdevuosista.
[/quote]
Miten pitkiä juokset?
[/quote]
Mä en juokse vaan käyn kolmesti viikossa salilla, lisänä Bodycombat, spinning, toiminnallinen treeni, kahvakuula, erilaiset tanssitunnit ja kiertoharjoittelu. Treeniä tulee päivässä 1-2h (yksi lepopäivä viikossa).
[/quote]
Ok, no mä vedän 5-10 km lenkkiä...
Ja pöh! Vähän faktaa liikunnan vaikutuksesta vaihdevuosiin; http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=avv00040
[/quote]
Faktaa. No, "reipas liikunta" kyllä on hyväksi, mutta rankka liikunta ainakin minulla tuntuu pahentavan oireita.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:59"]
Olen myös huomannut, että rankka liikunta voimistaa vaihdevuosioireita, tässä iässä pitää osata jo ottaa kohtuudella. Aina vaan mainostetaan, miten liikunta auttaa oireisiin, mutta liika on liikaa.
[/quote]
Höpöhöpö. Luepa tuo 11 linkki.
[/quote]
Höpöhöpö?. Juuri näitä olen lukenut. Eipä tuossakaan minusta rankkaa liikuntaa suositella. Se mikä kenllekin on rankkaa, on sitten eri asia. Kuntotestien mukaan kuntoni on kyllä erinomainen, ikää 55.
Oletteko te nyt noin vedätettävissä?
Kyseinen rouva elää julkisuudesta. Se on hänen työnsä. Ensin repi otsikoita ja huomiota sillä, että olen satakiloinen, mutta silti iloinen. Silloin oli "isot tytöt on iloinen asia"-buumi muutenkin, kauppoihin tuli isojen tyttöjen mallistot, jne.
No, sitten alkoi kuntorääkkimaratonjuoksulaihdutusbuumi. Rakel meni mukaan buumiin ja hei, siitähän saa otsikoita revittyä, kun yksi valtakunnan virallisista ylipainoisista, hyväntuulisista tädeistä laihtui ja kuntoili hulluna! Kyllä, useamman vuoden sillä myi sekä lehtiä että Rakelia.
Mutta, nyt kaikki on kuulleet Raxun elämäntapamuutoksen ja laihtumisen ja himokuntoilut jo sataan kertaan tuhannesta eri tuutista. Oli keksittävä jotain uutta.
Ja kas kummaa, kun nyt muutenkin on nousussa paitsi ikääntymisbuumi (esim. ikääntymistutkimus saa nyt paljon rahaa) niin myös kohtuullisuusbuumi. Hienosti voi Rakel nyt ratsastaa sen aallonharjalla.
Ettekö te nyt tajua, että ei nuo kaikki lausunnot kumpua mistään Rakelin sielun syvyyksistä? Ne on vaan keino myydä lehtiä, keino saada teidät Iltalehden sivuille katselemaan mainoksia, keino myydä Rakelia.
Ja kas kun tässä Raxusta kirjoittelemme, niin eikös tuohon yläpalkkiin pamahtanut mainos: "Laihdu pysyvästi. Itsenäinen jatko-osa aiemmalle kirjalle. RAXU. Nyt vain 24.59 euroa"
MOT. Iso osa teistäkin klikkaa nyt tän keskustelun innoittamana tuota mainosta.
Joillakin vain on kierroskone. Itsellänikin Ergotestissä huippispisteet ja helposti sain sykkeen nousemaan 186:een 45 ikäisenä. Kunto oli kohdillaan.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:35"]
Ja kas kun tässä Raxusta kirjoittelemme, niin eikös tuohon yläpalkkiin pamahtanut mainos: "Laihdu pysyvästi. Itsenäinen jatko-osa aiemmalle kirjalle. RAXU. Nyt vain 24.59 euroa"
[/quote]
Tuskin sentään. Kai sen nyt tyhmäkin näkee ettei ihminen ole paras neuvomaan muita elämäntavoissa jos ensinnäkin on alunperin lihonut ihan valaaksi ja sen jälkeen verenmaku suussa pakkoliikkunut kilot pois ja sitten itkee että liikunta aiheutti hänen vaihdevuotensa. Joo, tosi tasapainoista.
[/quote]
Iso osa meistä on jo totaalisen kyllästynyt koko Raxuun. Ja isolla osalla meistä ei edes näy mainokset. Niitä klikkailevat ovat kyllä selkeästi vähemmistöä.
Karita Tykkä (ent. Tuomola) menetti tajuntansa ja joutui sairaalaan juotuaan liikaa vettä terveyden nimissä. Mutta hän antaa nykyään elämäntapaohjeita.
Katri Kutri Manninen on ryssinyt monella saralla (työ, stressinhallinta, painonhallinta, parisuhde), mutta ryhtyi sitten life coachiksi.
Raakel Raxu Lignell ei selvästikään hallitse painoaan, liikkumisiaan, syömisiään vaan ne hallitsevat häntä. Mutta toki hän silti kirjoittaa tasapainoisesta painonhallinnasta opuksen muille neuvoksi.
Miksi just ne opettaa jotka ei osaa?
Ihminen ei ole kone. On hyvin inhimillistä että kertyy perheelämän myötä ylipainoa. Ylipainon pois laihduttaminen on vaikeaa, jos ei pidä liikunnasta ja ei tule helposti kylläiseksi. Itse olen vuosi sitten laihduttanut 25 kiloa (88kg_>63kg, olen 167cm pitkä) vuoden pysyneet kilot pois, mutta jatkuvaa taistelua on kun rakastaa ruokaa. Raxu on ollut kannustava esimerkki itselleni. Jos te arvostelijat ette ole entisiä ylipainoisia ja entisiä liikunnan vihaajia (mm. Koululiikuntatrauma itselläni) niin olkaa kiitos hiljaa ette tosiaan tiedä mistä puhutte!!!
Niin ja usein paras opettaja on Se jolle itselleen on ko asia vaikea! Esim kilpaurheilija liikanopena painajainen
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 15:09"]
[/quote]
Tuskin sentään. Kai sen nyt tyhmäkin näkee ettei ihminen ole paras neuvomaan muita elämäntavoissa jos ensinnäkin on alunperin lihonut ihan valaaksi ja sen jälkeen verenmaku suussa pakkoliikkunut kilot pois ja sitten itkee että liikunta aiheutti hänen vaihdevuotensa. Joo, tosi tasapainoista.
[/quote]
Kuitenkin sitä hänen kirjaansa on ostettu paljon enemmän kuin Suomessa kirjoja keskimäärin ostetaan. Joten jotakuta kyllä kiinnostaa. Jos ei kiinnostaisi eikä Raulla myytäisi lehtiä, ei hän olisi niin usein lehtien kansissa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 15:11"]
[/quote]
Iso osa meistä on jo totaalisen kyllästynyt koko Raxuun. Ja isolla osalla meistä ei edes näy mainokset. Niitä klikkailevat ovat kyllä selkeästi vähemmistöä.
[/quote]
Tarpeeksi iso osa kuitenkin noita mainoksia klikkailee. Koska niitä mainoksia ei olisi, jos joku ei niitä klikkailisi. Ja koskatämäkin sivu on meille käyttäjille maksullinen, se kustannetaan mainoksilla. Ja jos ne mainokset ei jotain mainostajalle tuottaisi, niin niitä ei olisi.
Sinä et ole kaikki.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 15:38"]
Karita Tykkä (ent. Tuomola) menetti tajuntansa ja joutui sairaalaan juotuaan liikaa vettä terveyden nimissä. Mutta hän antaa nykyään elämäntapaohjeita.
Katri Kutri Manninen on ryssinyt monella saralla (työ, stressinhallinta, painonhallinta, parisuhde), mutta ryhtyi sitten life coachiksi.
Raakel Raxu Lignell ei selvästikään hallitse painoaan, liikkumisiaan, syömisiään vaan ne hallitsevat häntä. Mutta toki hän silti kirjoittaa tasapainoisesta painonhallinnasta opuksen muille neuvoksi.
Miksi just ne opettaa jotka ei osaa?
[/quote]
Siksi, kun joku maksaa niille siitä, että ne opettaisi. Ihan sama, osaavatko eli ei.
Maksaahan moni sellaisten tyyppien levyistä ja konserttilipuistakin, vaikka esiintyjä ei osaisi edes laulaa. Vertaa Nykäsen Matti ja Tuksu.
Jaxuja Raxulle vaikka olisikin vähän paxu.
T: ex xl
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:43"]
No siis minäkin olen aloittanut nelikymppisenä aika rajun liikunnan ja rakastan sitä, ikää on 43 ja säikähdin tosissani tuota vaihdevuosijuttua koska olen ihmetellyt itselläni sitä että nytkö se jo alkaa :((. En tiedä osuiko vaan ajallisesti yhteen mutta silti... Voi jumalaude kun ei tässä maailmassa mitään hauskaa ja motivoivaa voi tehdä ilman että jotain paskaa seuraa!!!!
[/quote]
Mä olen saman ikäinen ja treenaan kuutena päivänä viikossa eikä mulla ole kyllä merkkiäkään mistään vaíhdevuosista.
[/quote]
Miten pitkiä juokset?
[/quote]
Mä en juokse vaan käyn kolmesti viikossa salilla, lisänä Bodycombat, spinning, toiminnallinen treeni, kahvakuula, erilaiset tanssitunnit ja kiertoharjoittelu. Treeniä tulee päivässä 1-2h (yksi lepopäivä viikossa).