Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raxu seilaa riippuvuudesta toiseen

Vierailija
05.03.2014 |

Olen muutenkin tympääntynyt julkisuudessa terapointiin, joten Rakel Lignellin laihdutusproggis, entisen elämän parjaaminen ja uuden elämän ylistäminen ei ole sen kummemmin kiinnostanut. Nyt kun on sitten vaihdevuodet iskeneet niin hän syyttää liialliseksi mennyttä pakonomaista liikkumistaan. Iällähän ei ole mitään tekemistä vaihdevuosien kanssa.

Tuossa on ihan selkeästi ihminen joka on todella hukassa. Alleviivaa valintojaan mediassa, mitä ne nyt milloinkin ovat olleet. Ensin julisti olevansa ylpeä kurveistaan. Sitten pudotti 50 kiloa ja ylisti olevansa ylpeä hoikistumisestaan ja että oli oikeasti hirveää olla lihava (eli ei tainnut olla ylpeä kurveistaan). Sitten sai vaihdevuodet ja sehän onkin nyt laihdutuksen, ruokavalion ja liikunnan syytä (joilla siihen asti oli ollut pelkkiä positiivisia vaikutuksia). Mutta nyt on kuulemma löytynyt kohtuus.

Joo, uskokoot ken tahtoo. Joillain ihmisillä kohtuus vain on kateissa. Ylenmäärin milloin mitäkin, välillä huonoja välillä hyviä asioita, mutta mitään ei koskaan kohtuudella. Alkaisi kirjoittaa vaikka perinteistä vahakansivihkopäiväkirjaa sen sijaan että kiusaa ihmisiä tunkemalla joka tuutista itseään ja säälittäviä ihmisenäparanemisyrityksiään.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2014030418094228_vi.shtml

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raxuhan on ihana keski-ikäisen naisen esikuva laihdutuksineen ja kamppailuineen yöhikoilua vastaan ja miten pysytään seksikkäänä miestä varten.

Naisen ei tarvitse olla löysä läski, niin että miehen pitää mennä vieraisiin. Raxun miehen ei tarvitse käydä vieraissa, kun vaimonsa pitää itsestään noin hyvää huolta.

Petetyt läskit on vain kateellisia.

Vierailija
2/50 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan Raxu nyt painaa? Arvauksia! Itse veikkaan jotain 72 kiloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvät hyssykät! Mä oon kaks viikkoo nuorempi mitä Raxu, en hirveesti liiku ja mulla on samat oireet. Pitäisköhän olla huolissaan vai ihan vaan todeta, että tää nyt kuuluu tähän ikään.

Vierailija
4/50 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:59"]

Olen myös huomannut, että rankka liikunta voimistaa vaihdevuosioireita, tässä iässä pitää osata jo ottaa kohtuudella. Aina vaan mainostetaan, miten liikunta auttaa oireisiin, mutta liika on liikaa.

[/quote]

Höpöhöpö. Luepa tuo 11 linkki.

[/quote]

Niin. Se linkkihän se tietää paremmin kuin nainen itse vai mitä tarkoitat? Voisiko nyt kuitenkin olla, että paras luottaa itseensä ja tutustua niihin omiin rajoihinsa, sillä yksilöllisiä vaihteluita nyt vain kertakaikkiaan on. 

Liikunta on hyväksi, mutta rajansa kaikella.

Me kaikki vanhenemme ja sillä on fysiologiset seurauksensa, ennemmin tai myöhemmin. Vanhenemisoireiden ilmaantumista voi yrittää hidastaa, muttei kokonaan estää.  Tiina Jylhä on yksi esimerkki viivytystaisteluista tai miksi niitä kauneusleikkauksia ja kovaa liikuntaa kuvailisi, luontoa voi yrittää pidätellä, mutta luonnottomuudellekin lopulta tulee rajat vastaan.

Kukin etsiköön vaihtoehdoista sen eleganteimman. Kohtuus, tasapaino ja jokin mitä viisaudeksi kutsutaan houkuttavat itseäni eniten. Jollekin taas eläminen pelkästään nautintojen varassa täysillä ja kovaa niin kauan kuin pystyy ja sen jälkeen eutanasia on houkuttava.

Valintoja, valintoja.

Vierailija
5/50 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin aktiivisen salilla käynnin 2.5 vuotta sitten. Olen  49. Ainoa vaihdevuosioire on yöhikoilu. Lenkillä kyllä olen käynyt "aina", saliharjoittelu tuli lisäksi. Talvella hiihtelen, jos on lunta.  

Vierailija
6/50 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä luulen, että hänellä on joku syy, miksi addiktoituu kaikkeen, mihin hurahtaakaan... Eli aika aikaansa kutakin. Ehkä se vielä intoutuu palstailemaan, ja sitten notkuukin kaiken mahdollisen ajan täällä. Tai viinaan, joka ei olisi hyvä asia sekään. Jotkut ihmiset tarvitsevat intoutua johonkin täysillä, semi ei käy, vaan täysillä. dg??

Vierailija
7/50 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo raxu on mun mielestä jotenkin tosi ärsyttävä lempinimi :D

Vierailija
8/50 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis minäkin olen aloittanut nelikymppisenä aika rajun liikunnan ja rakastan sitä, ikää on 43 ja säikähdin tosissani tuota vaihdevuosijuttua koska olen ihmetellyt itselläni sitä että nytkö se jo alkaa :((. En tiedä osuiko vaan ajallisesti yhteen mutta silti... Voi jumalaude kun ei tässä maailmassa mitään hauskaa ja motivoivaa voi tehdä ilman että jotain paskaa seuraa!!!!

Vierailija
9/50 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:43"]

No siis minäkin olen aloittanut nelikymppisenä aika rajun liikunnan ja rakastan sitä, ikää on 43 ja säikähdin tosissani tuota vaihdevuosijuttua koska olen ihmetellyt itselläni sitä että nytkö se jo alkaa :((. En tiedä osuiko vaan ajallisesti yhteen mutta silti... Voi jumalaude kun ei tässä maailmassa mitään hauskaa ja motivoivaa voi tehdä ilman että jotain paskaa seuraa!!!!

[/quote]

No ennemmin tai myöhemmin ne vaihdevuodet iskee joka tapauksessa. Sä olet siinä iässä että joka tapauksessa ne tulee, älä sen takia liikuntaa lopeta. Mulla alkoi kuukautiset vasta 25-vuotiaana liiallisen urheilun takia, mutta oliko ne vaihdevuodet? Tuskin, koska sittemmin olen lapsia saanut. Huippu-urheilijoiden amenorreakin on palautuva tila, paitsi sitten jos on sen ikäinen että ne vaihdevuodet iskee. Ainakin rintasyöpäriskiä pienentää mitä myöhemmin alkaa kuukautiset ja mitä aiemmin ne loppuvat, eli mitä vähemmän aikaa altistuu korkeille naishormonipitoisuuksille. Toki vaihdevuodet on muutakin kuin kuukautisvuodon loppumista tai epäsäännöllisyyttä, eli paskoja oireita, mutta kaikilla edessä.

Vierailija
10/50 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:40"]

tuo raxu on mun mielestä jotenkin tosi ärsyttävä lempinimi :D

[/quote]

Niin on! Tuollaisen lempinimen ymmärtäisi 14-vuotiaalla teinitytöllä, mutta keski-ikäinen nainen... öh.

Vierailija
11/50 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

raxulle on sosiaalinen tilaus, läskit voi samaistua siihen. musta ei koskaan voi tulla raxua, kun en ole ollut koskaan lihava ja olen aina urheillut.

onneks.

Vierailija
12/50 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tää sama olla miehillä? Yksi tuttu nelikymppinen mies on tosi, tosi timmissä kunnossa mutta harmaantuminen alkoi jo vähän päälle 40 vee.

Vierailija
13/50 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se raksuhan on edelleen pullukka, en ymmärrä

Vierailija
14/50 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä olen saman ikäinen ja treenaan kuutena päivänä viikossa eikä mulla ole kyllä merkkiäkään mistään vaíhdevuosista.

Vierailija
15/50 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:57"]

[/quote]

Mä olen saman ikäinen ja treenaan kuutena päivänä viikossa eikä mulla ole kyllä merkkiäkään mistään vaíhdevuosista.

[/quote]

Miten pitkiä juokset?

Vierailija
16/50 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pöh! Vähän faktaa liikunnan vaikutuksesta vaihdevuosiin; http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=avv00040

Vierailija
17/50 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä aloin juosta pitkiä lenkkejä 48-vuotiaana. olin kyllä aikaisemminkin urheillut muuten. vaihdevuodet alkoi 51 v, eivät haittaa eloa ainakaan vielä mitenkään.

Vierailija
18/50 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 13:53"]

se raksuhan on edelleen pullukka, en ymmärrä

[/quote]

No se ei näköjään estä häntä vertaamasta itseään huippu-urheilijaan tuossa iltiksen jutussa.

Vierailija
19/50 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huomannut, että rankka liikunta voimistaa vaihdevuosioireita, tässä iässä pitää osata jo ottaa kohtuudella. Aina vaan mainostetaan, miten liikunta auttaa oireisiin, mutta liika on liikaa.

Vierailija
20/50 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa ja minä siis vaihdevuotinen vanha urheilen rankasti 5-6 kertaa viikossa. eiks sais?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi