Tapailukumppanilta tuli viesti "sä et sitten siellä illallisilla ota lihaa etkä valkosipulia" mitä tämä on?
Aiemmin mies on ollut ihan normaali ja olemme käyneet ulkona syömässä viisi kertaa. Eikä ollut huomautellut ruuistani mitään vaikka olen tilannut muutaman kerran pihvin ja kerran valkosipuliperunatkin.
Nyt pitäisi mennä hänen vanhempiensa järjestämille illallisille, jossa mukana miehen muutakin sukua.
Mistä voi johtua yllättäen tuollainen määräilyn tarve? Melkein 40v miehestä kyse.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Valkosipulin vielä ymmärrän hajun takia.
Lihaa en. Se on jokaisen oma asia.
Kysyit varmaan että miksi? Siitähän se vastaus selviää. Ei me täällä sitä voida tietää.
Valkosipulia minä taas en ymmärrä, mutta lihan ymmärrän. Käytännössä lihan syönnin tulisi olla laitonta, se ei ole mikään jokaisen oma asia kuten ei ole sekään, että ryöstää kaupan.
Jos ne vanhemmat on fanaattisia vegaaneja, niin voihan se lihansyönti silloin olla heistä inhottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Sekopää.
Tai sitten valkosipulit on tarkoitettu vampyyrien karkottamiseen eikä syötäväksi ja liha uhrilahjaksi.
Eli edelleen sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä on? Se on kontrollointia ja määräilyä.
Kun nainen tekee samaa se on tarpeellista hoivaamista.
Joskus täällä oli aloitus, jossa tapailukumppani julisti että hänen suvussaan naiset syövät (ravintolassa) salaattia ja miehet pihviä, ja tämän mukaan pitäisi uuden kumppaninkin toimia.
Ehkä ap:n mies haluaa että uudesta naisystävästä tulee naisellinen ensivaikutelma.
Itse kyllä peruisin koko illalliselle osallistumisen jos olisi tuollaisia sääntöjä.
Onko joku miehen sukulaisista tai heidän lähipiiristään kadonnut mystisesti lähiaikoina? Se selittäisi asian.
- Jännän makuista kassleria tämä!
- Juu, RIP Eino-possu, nyt loppui sikailut.
Itse elin sellaisen kumppanin kanssa vuosia, joka kontrolloi kaikkea mahdollista. Jossakin vaiheessa heräsin että tämä ei ole normaalia. Oltiin suvun ainoat jotka eivät olleet paikalla. Kaikki alkoi ihan pienestä ja viattomasta, esimerkiksi sanoi että anna lompakkosi. Tai, sanoi että järjestellään kaappi, jossa tehtäväni on seisoa vieressä ja odottaa kunnes minulle kerrotaan mitä teen tavaralle joka minulle annettiin. Nyt tajuan että kyse oli koulutuksesta. Se alkaa viattomasti, pienistä asioista. Sen huomaa siitä että kumppanin pyyntö on hieman outo ja tuntuu epämiellyttävältä. Ei mikään suuri asia elämässä, mutta ihmettelee miksi hän tällaista haluaa. Ajan mittaan elämässäni tuli isompia ja isompia vaatimuksia. Kielsi mm. isäni 75-vuotispäiville osallistumisen. Oltiin suvun ainoat jotka eivät niissä juhlissa oltu. En vieläkään tiedä miksi. Se oli vähän kuin Liisa ihmemaassa kaninkoloon putoaminen, löydät itsesi fantasiamaailmasta jossa mikään ei ole niin kuin pitäisi olla. Sitä alkaa taipumaan ja taipumaan kun haluaa että suhde toimii ja koko ajan miettii mitä tekee väärin tai mikä minussa on vikana. Itse päädyin melkein suljetulle osastolle ennen kuin heräsin. Onneksi heräsin. Ei määräile enää.
Ehkä tapailumiehesi ei ole tällainen. Ehkä hän ei vain pidä valkosipulista. Näin jälkikäteen jos joutuisin samaan tilanteeseen kuin missä sinä olet, tekisin seuraavasti: Kerro hänelle että jos joitakin ruokia tarjotaan, harkitset itse mitä otat ja mitä et. Jos asia ei sovi hänelle, toivotan hyvää jatkoa ja näkemiin. --> Tee selväksi heti alussa, missä on sinun rajasi. Toivomuksia voi esittää. Määräyksistä tulee kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyit varmaan että miksi? Siitähän se vastaus selviää. Ei me täällä sitä voida tietää.Valkosipulia minä taas en ymmärrä, mutta lihan ymmärrän. Käytännössä lihan syönnin tulisi olla laitonta, se ei ole mikään jokaisen oma asia kuten ei ole sekään, että ryöstää kaupan.
Millä olet tuon viestin kirjoittanut? Etkai vain millään elektronisella laitteella? Tajuatko kuinka paljon kärsimystä niihin liittyy, vaarallista ja raskasta kaivostyötä melkein ilmaiseksi, lapsityövoimaa jne. Kiellän sinulta kaiken elektroniikan, se ei ole kenenkään oma valinta käyttääkö epäeettisesti valmistettua elektroniikkaa.
Hmm. Siellä tarjotaan ihmislihaa ja perhe on vampyyreitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyit varmaan että miksi? Siitähän se vastaus selviää. Ei me täällä sitä voida tietää.Valkosipulia minä taas en ymmärrä, mutta lihan ymmärrän. Käytännössä lihan syönnin tulisi olla laitonta, se ei ole mikään jokaisen oma asia kuten ei ole sekään, että ryöstää kaupan.
Millä olet tuon viestin kirjoittanut? Etkai vain millään elektronisella laitteella? Tajuatko kuinka paljon kärsimystä niihin liittyy, vaarallista ja raskasta kaivostyötä melkein ilmaiseksi, lapsityövoimaa jne. Kiellän sinulta kaiken elektroniikan, se ei ole kenenkään oma valinta käyttääkö epäeettisesti valmistettua elektroniikkaa.
Ihmiset eivät voi nykyään enää pärjätä ilman elektroniikkaa, mutta ilman lihaa voivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi tulee valikoidut sanat suuhun. Et saa sanoa mitä ajattelet etkä varsinkaan nauraa silloin kun naurattaa. Muista ottaa aihe puheeksi heti kun menette sinne;-)
Olen aikuisten oikeasti tavannut henkilön, jonka mielestä tietyt sanat kuuluivat vain hänen käyttöönsä :p Se todella oli deal breaker.
Mistä tietää, että tämä on provo? No vaikka siitä, että aloittaja ei jatka tarinaa mitenkään. Mielikuvitus ei riitä kommentoimiseen, ainoastaan pienen tarinan kirjoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne vanhemmat on fanaattisia vegaaneja, niin voihan se lihansyönti silloin olla heistä inhottavaa.
Siis fanaattiset vegaanit tarjoavat lihaa jota ei saa syödä?
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään tiedä miksi. Se oli vähän kuin Liisa ihmemaassa kaninkoloon putoaminen, löydät itsesi fantasiamaailmasta jossa mikään ei ole niin kuin pitäisi olla. Sitä alkaa taipumaan ja taipumaan kun haluaa että suhde toimii ja koko ajan miettii mitä tekee väärin tai mikä minussa on vikana. Itse päädyin melkein suljetulle osastolle ennen kuin heräsin. Onneksi heräsin. Ei määräile enää.
Ja ensimmäiset merkit ottaa lähinnä vitsinä, koska eihän kukaan oikeasti voi niin outo olla. Sitten huomaa, että oli se, eikä siinä ollut vielä kaikki O.o
Jos olisi kysynyt kohteliaasti ja avannut asiaa,niin suhtutuminenkin olisi varmasti eri. Nousee niskakarvat pystyyn tuollaisesta määräilystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi tulee valikoidut sanat suuhun. Et saa sanoa mitä ajattelet etkä varsinkaan nauraa silloin kun naurattaa. Muista ottaa aihe puheeksi heti kun menette sinne;-)
Olen aikuisten oikeasti tavannut henkilön, jonka mielestä tietyt sanat kuuluivat vain hänen käyttöönsä :p Se todella oli deal breaker.
Ohhoh! Enpä ole kuullutkaan:-D
On pidettävä erillään ne asiat, mitä sanoo kahdenkesken tai tekstiviesteillä. Vaikeaa, jos on sanat pantu suuhun valmiiksi. Parempi lähteä pois hyvissä ajoin: siis välittömästi. Ei sitä tarvi selitellä sentään! Toisten teatteriin ei tarvi osallistua.
Itsehän en lähtisi ollenkaan, jos joku kontrolloisi minun syömisiäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät voi nykyään enää pärjätä ilman elektroniikkaa, mutta ilman lihaa voivat.
Mistä sinä tiedät että kaikki pärjäävät ilman lihaa? Useille ei sovi suurin osa kasviproteiineista, esimerkiksi pavut eivät sovi useille. Lisäksi naisten on helpompi olla kasvissyöjiä, sillä miesten proteiinintarve on yleensä suurempi. Ei ole myöskään helppoa vaihtaa kaikkea ruokaa kasvisruokaan ainakaan kerralla, se vie tuhottomasti aikaa ja energiaa miettiä jatkuvasti mitä ruokaa tekisi ja mitä voi syödä. Useat ovat tottuneet hyvin lihapitoisiin ruokiin.
Simppelimpää se on ainakin vähentää elektronisten laitteiden ostamista. Nykyään on tullut markkinoille Euroopassa valmistettuja älypuhelimia. Nekään eivät ole täydellisiä, mutta parempi valinta. Tietokonetta ja televisiota et tarvitse, kirjastossa voi tehdä välttämättömät asiat. Mikä on tekosyysi olla toimimatta näin? Yhtä itsekästä ja epäeettistä kuin lihansyönti.
Laita hänelle vastausviesti "Miksi? En ymmärrä viestiäsi. Soita tarvittaessa, niin jutellaan".
Tai sitten hänen sukunsa on vampyyreja täynnä.