Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suututtaa valopäät jotka valehtelemalla ovat tehneet migreenistä saikuttajien feikkisairauden. Nyt me oikeasti migreenia potevat

Vierailija
11.11.2020 |

Joudumme todistelemaan että kyllä, minulla ihan aikuisten oikeesti on migreeni.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievää migreeniä potevana tuo valopää sanavalintana naurattaa.

Vierailija
2/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen voi edes todistaa ? Lääkärintodistuksella? Ja mistä tiedät siis, ettei näillä muilla ole migreeniä? Ja migreenihän voi tulla myös aikuisena ensi kertaa, esim kovan stressin seurauksena. Tunnen ihmisiä kenellä on ollut ensimmäinen migreeni aikuisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä nyt tarkoitan henkilöitä jotka väittävät makaavansa  kotona  säkkipimeässä oksuämpärin kanssa kun niin hirveä migreeni ..ja   latailevat selfieitä insaan. Tai nähdään shoppailemassa VeroModassa.  Heillä saattaa olla pääsärkyä, mutta migreeni se ei ole. Edes lievässä migreenissä ihminen ei lähde shoppailemaan ostoskeskukseen kirkkaiden valojen alle. Tai ota selfieitä, kun jo tekstiviestin lukeminen on tuskaa! Toki migreeneitä  on erilaisia mutta valonarkuus on lähes kaikilla esiintyvä piirre.

Ap

Vierailija
4/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan täysin!

Kun on migreeni, se tuntuu. Siksi sille on ihan erilainen oma määritelmänsä kuin normi päänsärylle. Oma migreeni ei edes päänsäryn, pahoinvoinnin ja näköharhoje jälkeen lakkaa, vaan olo on varsinaisen kohtauksen jälkeenkin yleensä tokkurainen ja väsynyt. Ei se migreeni yleensä lopu kuin seinään, kuten jotkut "migreeniä" sairastavat tuntuvat väittävän. Kun aamulla on ollut migreeni ja sitten yhtä äkkiä ollaankin jo viimeistään siinä päivällä ok. Juuri sopivasti työpäivän loppumisen paikkeilla.

Vierailija
5/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee niskajumista hyvin migreenimäinen  särky, en silti väitä sitä migreeniksi.  Olisi tietysti helpompaa sanoa niin kuin selittää  pomolle, miten on taas  niin kova pääsärky että  en töihin pysty.

Vierailija
6/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen voi edes todistaa ? Lääkärintodistuksella? Ja mistä tiedät siis, ettei näillä muilla ole migreeniä? Ja migreenihän voi tulla myös aikuisena ensi kertaa, esim kovan stressin seurauksena. Tunnen ihmisiä kenellä on ollut ensimmäinen migreeni aikuisena.

Vahvasti tää. Mulla ei oo suvussa migreeniä enkä itekkää enne potenu sitä. Sit lääkäri määräs mulle lääkettä joka ei selkeästi sopinukkaa mulle ku seurauksena on jääny migreenit. Ku söin sitä lääkettä nii migreeni oli päivittäin, lopetin 2vk kokeilun jälkeen mut yhä noin Kerra kuussa tulee.

Ja joo nykyää selvitän paremmi lääkkeet mitä mulle tahotaa määrätä ettei tulis mtn tämmöstä enää.

Vierailija
7/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani teidän puolesta joilla on vakavampi/krooninen migreeni, mutta ei se silti tee minusta työkuntoista silloin kun pystyn ainoastaan oksentamaan. Minulla näitä kohtauksia on todella harvoin, voi mennä joskus vuosikin ilman. Silti en ole työkykyinen silloin. Pahoinvointi pahin oire ja kaikki pystyssä oleminen/liikkuminen pahentaa.

Vierailija
8/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeneitä tosiaan on kovin erilaisia. Itselläni siihen ei liity edes päänsärkyä, mutta pahimmillaan on mentävä puoleksi tunniksi hämärään lepäämään, jotta pahoinvointi lakkaa ja näkökyky palaa.

Vierailija
9/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä!

Ne valehtelijat lopettaisivat siihen paikkaan jos tietäisivät miltä migreeni tuntuu. Toivottavasti karma kostautuu heille!

Eräässä työpaikassa pomoni kysyi minulta, että olenko varma etten kuvittele koko migreenin.

Silloin päätin että jos saan kohtauksen töissä, en lähde kotiin. Ihmetelkööt sitten kun en näe mitään, en osaa enää kunnolla lukea enkä muodostaa sanoja.

Vierailija
10/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein migreeniä käytetään päänsäryn synonyyminä, vaikka kyse on ihan eri asiasta. Minulla on muutama migreenikohtaus vuodessa, ja ne vievät oikeasti työkyvyn täysin. En pysty olemaan pystyasennossa, valo sattuu, palelen kuin horkassa ja särky on täysin helvetillinen. Yleensä siinä vaiheessa, kun alan toivoa, että kuolisin, kohtaus etenee oksennukseen asti, johon se sitten loppuu. 

Parhaiten pärjäilen, kun yritän tietoisesti välttää sellaista, joka tuolle altistaa, eli syön säännöllisin väliajoin, pidän aurinkolaseja kirkkaalla säällä, etenkin jos vaikka hiihdän tai kuljen jäällä aurinkoisena talvipäivänä, vältän päiviä, jolloin ruokarytmi menee sekaisin, esim. matkustaessa, vältän vahvoja tuoksuja, koitan varata riittävästi aikaa nukkumiseen, tauotan työpäiviä jne. Minua kohtauksia edeltää lisäksi oudot mieliteot, esim. silliä ja suklaata tekee mieli yhtäaikaa. Migreeni on aidosti neurologinen sairaus, olen vielä antanut sen perinnöksi kahdelle lapselleni valitettavasti.

Vierailija
11/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas typerä avaus, kellään ei ole syytä teeskennellä migreeniä.

Vierailija
12/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä!

Ne valehtelijat lopettaisivat siihen paikkaan jos tietäisivät miltä migreeni tuntuu. Toivottavasti karma kostautuu heille!

Eräässä työpaikassa pomoni kysyi minulta, että olenko varma etten kuvittele koko migreenin.

Silloin päätin että jos saan kohtauksen töissä, en lähde kotiin. Ihmetelkööt sitten kun en näe mitään, en osaa enää kunnolla lukea enkä muodostaa sanoja.

Ei ole mitään yhdenlaista migreeniä.

Mulla tulee näköhäiriö joka estää lukemisen ja vaikka autolla ajon, se menee ohi yleensä tunnissa tai parissa jonka jälkeen jää pistemäinen pääkipu jonnekin päin joka ei estä kevyttä työn tekoa.

Vierailija
13/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on migreeni ja vahvuus vaihtelee. Jos saa heti otettua lääkkeen kun huomaa että näkö lähtee, niin on jo parin tunnin päästä jalkeilla. En mä silti huvikseen autoa aja silloinkaan, vaan viimeksi ajoin miehen työpaikalle tohon lähelle ja mies jatkoi ajamista siitä. Oltiin siis menossa hakemaan hänen autoaan huollosta. Välillä sitten taas siinä menee koko loppupäivä iltaan asti, ettei kestä ääniä tai valoja. Yleensä mulla alkaa "sokeapilkuilla" eli tekstit häviää, sitten tulee sahalaita joka menee näkökentän läpi ja sen jälkeen alkaa sellanen päänsärky kuin kalloa halkaistaisi ja raotettaisi rautakangella. Joskus harvoin oksennan, yleensä en. Mutta jos lääkettä ei saa ajoissa niin on satavarmaa ettei tartte tehdä loppupäivänä enää mitään. Kerran ollaan työpaikalla oltu kaikki siellä huoneessa hiljaa valot pimeänä (onneksi vielä käsisäädettävät!) odottamassa että mun näkö palautuu että voin ajaa kotiin lepäämään. Meillä ei ole taukohuonetta tms.

Ja ai että kun riepoo jos joku peruspäänsärkyläinen voivottelee "mulla on migreeni, en pääse töihin" niin menee todellakin meidän muidenkin uskottavuus. Joillain työpaikoilla migreenistäkin pitää hakea lääkärintodistus, joten helpommalla on päässyt kun on mennyt johonkin pimeään nurkkaan kyhjöttämään ämpäri kainalossa siltä varalta että se oksennus tulee, kuin lähteä julkisilla lääkäriin tai päivystykseen hakemaan todistusta.

Vierailija
14/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Meillä oli aikanaan tuttava pariskunta, joka perui sovittuja menoja aina migreeniin vedoten. Milloin se oli miehellä, milloin naisella. Huvitti oikeen kun tiesi että jos oltiin sovittu jotain yhteistä menoa, mutta sattuikin olemaan luvattua parempi ilma niin sieltä tuli soitto että nyt on migreeni, ei päästäkään. Ja lähtivät veneelle. Tai jos ylipäätään keksivät jotain kivempaa tekemistä kuin nähdä meitä niin sovitut menot peruttiin tunnin varoitusajalla migreeniin vedoten. Erään kerran heidän piti tulla meille syömään ja oli kilo lihaa uunissa ja pöytä katettuna niin tuntia ennen sovittua aikaa laittoi rouva viestin että miehellä migreeni, ei millään päästä. Ehdotin että rouva vois tulla yksin lasten kanssa kun ruoka jo tekeillä, mutta eipä kelvannut. Iloisena tirskui puhelimessa että jääpähän teille enemmän syötävää.. puuuh.

Vierailija
15/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole migreenissä valonarkuutta juurikaan, mutta oksentelen. Itse asiassa mulla on päänsärky usein jopa aika lievä, mutta ei kuitenkaan mene välttämättä ohi ilman kohtauslääkettä. Oksentelu on pahempi vaiva. Joskus on ilman oksentamista, mutta kyllä mä sen silti tavallisesta päänsärystä erotan, juuri siitä, että ei mene ohi. Ei nyt tarvitse kuitenkaan pelätä, mä oon yrittäjä enkä kiikuta saikkulappuja työnantajalle, kun sellaista ei ole.

Vierailija
16/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kova päänsärky, josta käytän nimitystä migreeni. Olen pahoillani tästä mutta mielestäni se ei ole keneltäkään teistä pahasta migreenistä kärsivistä pois. Syynä on se, että päänsärky on ylikäytetty sana, johon vetoavat kaikki lusmut ja näin ollen oletetaan, että pystyn normaaliin työhön ja elämiseen päänsäryssäni. En pysty. Pysyn toimintakuntoisena päänsäryssäkin aika pitkään, mutta se kipu, valoarkuus ja huono olo ovat jotain aivan kamalaa. Jos jatkuu pidempään, niin en pysty enää ajamaan. Jos ehdin ottaa särkylääkkeen, saattaa kipu mennä ohi tunnissa tai parissa. Jos en ehdi, ei se lähde saman vuorokauden aikana pois ja joskus menee monta vuorokauttakin. Hyvin harvoin oksennan, mutta monesti toivon, että oksentaisin, koska kipu ja pahoinvointi on kamalaa eikä mikään auta siihen. Monesti hakkaan päätäni tyynyyn ja mies piilottaa kaikki lääkkeet, koska vetäisin purkillisen vain saadakseni olon loppumaan.

En näe sahalaitoja enkä oksenna (melkein koskaan) eli kyse ei ole migreenistä. Olo on kuitenkin tosi kurja enkä pyty työhön. On ikävää, että moni vähättelee tilaani ja naureskelee, että odotapas, kun saat migreenin. Päänsärky on minulle ihan tarpeeksi kamalaa.

Vierailija
17/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahvasti tää. Mulla ei oo suvussa migreeniä enkä itekkää enne potenu sitä. Sit lääkäri määräs mulle lääkettä joka ei selkeästi sopinukkaa mulle ku seurauksena on jääny migreenit. Ku söin sitä lääkettä nii migreeni oli päivittäin, lopetin 2vk kokeilun jälkeen mut yhä noin Kerra kuussa tulee.

Ja joo nykyää selvitän paremmi lääkkeet mitä mulle tahotaa määrätä ettei tulis mtn tämmöstä enää.

Mikä lääke tuo oli? Mullekin on 4 kertaa määrätty jotakin, mut koskaan en niitä hakenut, kun selvisin hengissä ilmankin. En silloin 40 vuotta sitten etiennyt, et se tulee E621:sta, kun ei niitä lukenut tuoteselosteissakaan.

Mielialalääke jonka nimeä en muista. Sen verra aikaa tästä ettei voi ees kannasta tarkistaa ku ei ollu kantaa tolloin vielä.

Vierailija
18/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä nyt tarkoitan henkilöitä jotka väittävät makaavansa  kotona  säkkipimeässä oksuämpärin kanssa kun niin hirveä migreeni ..ja   latailevat selfieitä insaan. Tai nähdään shoppailemassa VeroModassa.  Heillä saattaa olla pääsärkyä, mutta migreeni se ei ole. Edes lievässä migreenissä ihminen ei lähde shoppailemaan ostoskeskukseen kirkkaiden valojen alle. Tai ota selfieitä, kun jo tekstiviestin lukeminen on tuskaa! Toki migreeneitä  on erilaisia mutta valonarkuus on lähes kaikilla esiintyvä piirre.

Ap

Palstan mukaan kykenemättömyys tehdä töitä kipeänä pillereiden voimalla johtuu vain huonosta kivunsietokyvystä :D

Minut on joskus yllättänyt migreenikohtaus kaupungilla ja kävelin mm. punaisia päin. Autoilijat ihmeissään. Ei järki toimi, eikä valoja edes tajua kun on migreenikohtaus.

Vierailija
19/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Palstan mukaan kykenemättömyys tehdä töitä kipeänä pillereiden voimalla johtuu vain huonosta kivunsietokyvystä :D

Minut on joskus yllättänyt migreenikohtaus kaupungilla ja kävelin mm. punaisia päin. Autoilijat ihmeissään. Ei järki toimi, eikä valoja edes tajua kun on migreenikohtaus.

Siis liikennevaloja. Muut valot kyllä pahentavat oloa.

Vierailija
20/32 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukutaitoisena ymmärrät varmaan, että aloituksessa ei nyt ole kyse sinusta tai kohtalotovereistasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi