Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kaveri, joka ei vastaa viesteihin

Vierailija
05.03.2014 |

Olen ajatellut, että me ollaan hyviäkin ystäviä, mutta se ei tada ajatella samoin.

Todella kuluttavaa, kun laittaa viestiä, kyselee kuulumisia jne., mutta toinen ei vastaa mitään!

Perjantaina laitoin taas fb:ssa viestiä (edelliseenkään ei ole vastannut..), että miten viikko sujunut, mitä teet jne. (olis ollut kiva lähteä yhdessä johonkin, kun kerrankin oli lapsenvahti), mutta ei ole tähän päivään mennessä vastannut vaikka viesti on luettu ja muutenkin tyyppiä nähty fb:ssa.

Ja ihan aikuisia +30v ollaan, että ei enää mitään teinejä, joilta voi odottaa minkälaista käytöstä vaan.

Tekisi mieli lopettaa koko yhteydenpito, mutta harvassa on kaverit, niin kai mä sitten jatkan tätä yksinpuheluani...

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä on muuta elämässä juuri nyt, esim. vauva, niin tuskin kiinnostaa netissä roikkuminen. Voi olla myös jokin vaikeus, joka vie keskittymistä. Pidä taukoa, ja soita keväällä, ellei hänestä vieläkään kuulu. Muista kuunnella... älä vain pölise suoraan  omia juttujasi!

Vierailija
42/54 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini vastaa vaan humalassa. En ensin tajunnut, kun olin käsityksessä, ettei koskaan juo. En nykyisin enää lähetä viestiä, lähettäköön itse kun on fiiliksissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, ystävänä pidin ennen, joka ei koskaan kysele itse kuulumisia (tai hyvin harvoin, viimeksi meni 2 kk, kun en itse viesteillyt tarkoituksellisesti mitään) ja vastaa aina viesteihin 1-3 pv kuluttua, joskus ei ollenkaan. WhatsAppissa näkyy kuitenkin, että on paikalla lähes jatkuvasti, jostain syystä vain mun viesteihin jättää vastaamatta saman päivän aikana. Tätä on jatkunut nyt 5 vuotta ja tunnettu ollaan 25 vuotta.. Aiemmin siis vastasi aina heti. Olen jo monta kertaa kirjoittanut viestin, jossa kysyn mistä tämä johtuu, mutta en ole jostain syystä ikinä saanut lähetettyä sitä. Ehkä haluan vältellä draamaa tai jotain.

Hän on välillä ehdottanut tapaamisia, hyvin harvoin enää, ja välillä itse olen, nähdään nykyään ehkä 2 krt vuodessa. Aika normaalia keskustelu silloin on, mutta kun molempien perheet pyörii ympärillä, on vaikea saada aikaa kahdestaan ja jos saakin, ei mulla taida olla rohkeutta kysyä. Ärsyttävää. Tämä kaverini on ollut mulle kateellinen, mikä on käynyt selväksi joskus aikoinaan bilettämässä ja kännissä, välillä ilkeäkin, mutta olen aina antanut mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kun hänellä on ollut vaikeaa. Nyt on sellainen olo itselläni, että kiukku on vain kasaantunut viime vuosien käytöksen johdosta ja kaikki entisetkin loukkaukset nousevat pintaan. Ollaan kuitenkin oltu todella läheisiä aikanaan, joten tuntuu pahalta vain antaa olla. Pitäisi kai kerätä rohkeutta keskusteluun, mutta sekin tuntuu niin vaikealta. 😅 Hyviä neuvoja kellään? Ehkä toivon vain, että tämä jotenkin järjestyisi itsestään, mutta ei taida.

Vierailija
44/54 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi kaveri, joka viestittelee jatkuvasti. Pitää yksinpuhelua viesteissään, kertoilee mitä on tehnyt ja ulkona on kaunis ilma. Mietin joka päivä, että tyyppi imee minusta kaiken energian. Hän on ihminen, joka ei osaa antaa toiselle tilaa. Heti kun hän näkee, että olen lukenut viestit, naputtaa lisää eikä anna aikaa edes edellisiin vastata. Lisäksi haluaisi tavata melkein joka päivä. Minulla on paljon muitakin ystäviä ja lisäksi aktiivinen elämä, en ehdi enkä halua selostaa ja olla jonkun kanssa tekemisissä 24/7. Oikeasti aika raskasta :/

Oisko siks et sä et koskaan vastaa sille. Kasvata selkäranka ja katkase välit reilusti, älä roikota.

Ei se välien katkaisukaan ole ratkaisu, en minä tätä ihmistä vihaa mutta jospa oppisi olemaan vähemmän ahdistava ja takertuva. Yritän ottaa etäisyyttä vastaamalla lyhyesti ja joskus jätän kokonaan vastaamatta, jos viestit ovat olleet "mitähän sitä tänään tekisi. Lojun sohvalla ja syön jäätelöä. Härreqyyd kohta mulla on kamala läskimaha"- tyylisiä, joihin ei edes oikein voi vastata muuta kuin "ahaa?".

Vaikutat kyllä vastenmieliseltä tyypiltä. Eikö ole kanttia sanoa suoraan?

Vierailija
45/54 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmien ja vähä-älyisten kuuluukin elää luulossa ja haavemaailmassa.

Vierailija
46/54 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/54 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No YRITÄ saada tapaaminen sovittua kysy ihan face to face et miks et vastaa mun viesteihin.

Vierailija
48/54 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole FB messengeriä, enkä käy siellä usein. Käytä muita kanavia.

Miksi kyselet jos edelliseenkään ei vastannut?

Vierailija
49/54 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka31 kirjoitti:

vanha ketju mut joo.....

ei niin kiireinen voi kukaan olla, pelkkää välinpitämättömyyttä.....

esim whatsup näkee hyvin ku viewtit on luotettu eikä vastausta tuu koskaan. Ja just tommoset henkilöt jotka on naimisissa puhlimen kaa, 24h räplätään luuria, vessassa, ruokatauon aikana, jopa tupakkatauolla on luuri kädessä ja räplätään mut 1 vestiin ei voida vastata edes puolen vuoden sisällä.

Eikä todellakaan oo semmoset henkilöt jotka tykkää soitella vaan nimenomaan tykkäävät viestitellä.

Kai sit vaa nää ku....päät vastailee silloi ku ite saavat siitä jotai hyötyä irti samalla.

Kai nää ku...päät ois aika plokata kokonaan, :)

ja vielä lisäyksenä, miksi viesti pitää edes lukea ja avata josei sitä oo aikaa käsitelllä loppuun saakka

Voiku munki kaveri heräis etten oikeesti oo kiireinen ei siis vaan kiinnosta nähä sitä usein, viikoittain.

Eihän tuo blokki oo rangaistus

Sehän olis ideaalia jos se idiootti ei yhtäkkii kyselis enää :D

Mä oon mykistänyt yhen kaverin koska en jaksa lukee sen viestejä joka päivä

Nimenomaan mä en voi avata whatsappia koska tiedän että hän kyttää paikallaoloa :D

Vierailija
50/54 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi kaveri, joka viestittelee jatkuvasti. Pitää yksinpuhelua viesteissään, kertoilee mitä on tehnyt ja ulkona on kaunis ilma. Mietin joka päivä, että tyyppi imee minusta kaiken energian. Hän on ihminen, joka ei osaa antaa toiselle tilaa. Heti kun hän näkee, että olen lukenut viestit, naputtaa lisää eikä anna aikaa edes edellisiin vastata. Lisäksi haluaisi tavata melkein joka päivä. Minulla on paljon muitakin ystäviä ja lisäksi aktiivinen elämä, en ehdi enkä halua selostaa ja olla jonkun kanssa tekemisissä 24/7. Oikeasti aika raskasta :/

Ihan ku minä itse oisin näppäillyt tän kommentin

Vierailija
51/54 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri ei vastaa viesteihin kuin harvakseltaan, se tarkoittaa sitä ettei hän oikein halua olla kanssasi tekemisissä. Asia on hyvin yksinkertainen.

Skippaa silloin tämä tyyppi ja keskity toisiin kavereihin, äläkä kiusaa itseäsi ja toista. Äläkä laita mitään mikset vastaa mun viesteihin ja puheluihin -kyselyitä. Syitä voi olla monia, eikä väliä ole muulla, kuin että onko kaveruus ja kiinnostus molemminpuolista. Jos ihminen ei vastaa viesteihisi, on hyvin helppo päätellä että molemminpuolisuudesta ei ole kyse.

Vierailija
52/54 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tällaisenvanhan ketjun, koska itselleni asia on nyt akuutti. Halusin vain tuoda tässä esiin sellaisen asian, että jotkut ihmiset (esim. allekirjoittanut) ovat vaan todella huonoja pitämään yhteyttä. Itse olen suututtanut varmaankin kaikki ystäväni vastaamattomuudellani jossain vaiheessa. Olen itse päästäni todella sekaisin ja itseinhoinen, mutta jotenkin onnistun pitämään pakan kasassa jokapäiväisessä elämässä. Ihmissuhteissa en. Kukaan kaveri ei kuitenkaan sitä tunnu tajuavan, että huonot tapani ovat itse asiassa masennuksen ilmentymä ja liittyvät vain itseeni ja omaan elämääni eikä vastapuoleen tai ko. ihmissuhteeseen. Minusta olisi ihanaa saada sellainen viesti, jota joku alussa ehdotti, että "olen yrittänyt ottaa yhteyttä, jne., palaa asiaan jos joskus haluat." Se on mielestäni todella ihana suhtautumistapa eikä ollenkaan syyllistävä. Passiivis-aggressivisuutta on nimenomaan vastaamatta jättäminen.

Ihmiset, jotka tykkäävät toisistaan ilman vaatimuksia, ovat mielestäni todellisia ystäviä. Valitettavasti ilmeisesti vain kovin harva jakaa näkemykseni.

Vierailija
53/54 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se kaveri ei vastaa aloittajan viestintään, niin ei voi kysyä.  Huom!

Vastaisko puhelimeen? Oot ehkä jo koettanut. 

Ihminen jolla on vähän kavereita, ei luovu helpolla niistä harvoista. 

Auttaisi ehkä terapia, missä vahvistetaan itsetuntoa. 

Vierailija
54/54 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mä en ainakaan jaksa olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka jatkuvasti tenttaa, mitä teen ja missä meen. "Normaaliälyisten", minut jutuillaan haastavien keskustelukumppaneiden kanssa olen mielelläni tekemisissä ihan oma-aloitteisestikin. Taidat olla vähän rasittava, ap =/

Ei ole kuule kyse nyt tenttaamisesta, vaan siitä että vastaa normaalisti viestiin.