Ärsyttää kaveri, joka ei vastaa viesteihin
Olen ajatellut, että me ollaan hyviäkin ystäviä, mutta se ei tada ajatella samoin.
Todella kuluttavaa, kun laittaa viestiä, kyselee kuulumisia jne., mutta toinen ei vastaa mitään!
Perjantaina laitoin taas fb:ssa viestiä (edelliseenkään ei ole vastannut..), että miten viikko sujunut, mitä teet jne. (olis ollut kiva lähteä yhdessä johonkin, kun kerrankin oli lapsenvahti), mutta ei ole tähän päivään mennessä vastannut vaikka viesti on luettu ja muutenkin tyyppiä nähty fb:ssa.
Ja ihan aikuisia +30v ollaan, että ei enää mitään teinejä, joilta voi odottaa minkälaista käytöstä vaan.
Tekisi mieli lopettaa koko yhteydenpito, mutta harvassa on kaverit, niin kai mä sitten jatkan tätä yksinpuheluani...
Kommentit (54)
Jep. Mä en ainakaan jaksa olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka jatkuvasti tenttaa, mitä teen ja missä meen. "Normaaliälyisten", minut jutuillaan haastavien keskustelukumppaneiden kanssa olen mielelläni tekemisissä ihan oma-aloitteisestikin. Taidat olla vähän rasittava, ap =/
Jep, vaihda kaveria tai kysy ihan suoraan, että onko kaverillasi jotain ongelmia tjms?
Monesti vaikeat elämäntilanteet tekee tuota, ettei jaksa/pysty vastaamaan...
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 10:31"]
Jep. Mä en ainakaan jaksa olla tekemisissä ihmisen kanssa, joka jatkuvasti tenttaa, mitä teen ja missä meen. "Normaaliälyisten", minut jutuillaan haastavien keskustelukumppaneiden kanssa olen mielelläni tekemisissä ihan oma-aloitteisestikin. Taidat olla vähän rasittava, ap =/
[/quote]
Jatkuvasti tenttaa? Tuo, että kysyin mitä teet on todella harvinaista minulta, koska niitä hetkiä, että voisin lähteä kaverin kanssa jonnekin illalla on minulla 2 kertaa vuodessa.
Mutta onko kuulumisien kyseleminenkin sitten tenttaamista?
ap.
Älä roiku siinä väkisin. Selvästikään tuo toinen ei halua, että viestittelet. Siis lopeta se. Kiusaat sekä häntä että itseäsi. Kysy suoraan, jos olette paljon olleet yhteydessä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 10:31"]
[/quote]
Jatkuvasti tenttaa? Tuo, että kysyin mitä teet on todella harvinaista minulta, koska niitä hetkiä, että voisin lähteä kaverin kanssa jonnekin illalla on minulla 2 kertaa vuodessa.
Mutta onko kuulumisien kyseleminenkin sitten tenttaamista?
ap.
[/quote]
No miksi kysyt sitten täältä neuvoa? Et voi olettaa, että täällä olevat tietävät kaikki taustatiedot... Kysypä ihan rohkeasti suoraan tältä kaveriltasi.
Jos haluat tavoittaa jonkun ihmisen heti, soita hänelle! Kaikenlaiset viestit (fb, sähköposti ja tekstarit) hukkuvat viestimassaan. Niihin ei tarvitse reagoida heti. Viestejä voi olla vaikka 10 odottamassa ja ensin ne tulee luettua kaikki läpi, sitten ehkä viimeiseen alkaa vastata ja hups - ruoka meinaa palaa pohjaan, fb jää auki ja jossain vaiheessa illalla huomaa, että fb on vieläkin auki. Sitten pitääkin mennä jo nukkumaan ja sulkea kone. Seuraavana aamuna ei enää muista koko viestiä. Sama tekstareissa: ne tulee luettua nopsaan kiireessä jossain. Sitten ne unohtuvat, kun tulee jotain muuta. Sitten, kun olisi aikaa vastata, ei enää muista koko juttua.
Minä saatan vastailla kivojen kavereiden viesteihin monen päivän viiveellä tästä syystä. Toivoisin todella, että he soittaisivat ennemmin!
Ei meillä niin laajat sosiaalisetpiirit ole, että viestit hukkuisi viestimassaan... Aika pienet piirit meillä on.
Siksi alankin kallistua tuolle, että ei selvästikään halua, että viestittelen. Enkä uutta viestiä laita ennen kuin on vastannut edellisiin viesteihin. Ja ne edelliset viestit ei siis mitään tenttaamista "mitä teet" ollut enkä niitä ihan lyhyen ajan sisällä ole lähettänyt. Sitä perusjuttua, mitä lapsille kuuluu, miten loma meni jne.
Harmittaa vain tällainen, kun ei edes nopeasti voi vastata mitään, mutta muuten näyttää olevan aikaa roikkua fb:ssa ja puhelimessa... Olisihan se voinut vaikka la:na tai su:na vastata edes siihen perjantain viestiin, että sorry, unohdin/en ehtinyt/en päässyt/tai mikä nyt syynä olikaan.
ap.
Laita kaverillesi viesti: "Hei! Olen lähettänyt useamman viestin sinulle, mutta et ole yhteenkään vastannut mitään. Lienetkö kiireinen, vai onko kenties jokin muu syy, mikset vastaa mitään - en voi tietää. En enää kuitenkaan sinuun ota yhteyttä, koska pelkään olevani vain rasite sinulle viesteineni. Jos joskus siltä tuntuu, laita viestiä tai ota yhteyttä muuten."
Usein ne on just ne samat ihmiset, jotka ei vastaa tai vastaavat ikuisuuden. kuluttua. Jos toi tapahtuu useasti, niin mä katkaisen yhteydenpidon kokonaan.
Lopeta viestittely, äläkä laita mitään passiivisaggressiivista kuten tuossa yllä ehdotetaan.
Älä viestittele, vaan soita!
Jos ei vasta niin...Anna olla :D
Soita kaverille. Itse olen niitä, jotka lukevat viestin kyllä heti, mutta en ehdi samantien vastata (teen ruokaa, katson tv:tä, touhuan lapsen kanssa jotain ym) ja muistan viestiin vastaamisen vasta nukkumaanmennessä, jolloin ajattelen vastaavani seuraavana aamuna. Muistanko aamulla vastata, en.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 10:20"]Perjantaina laitoin taas fb:ssa viestiä (edelliseenkään ei ole vastannut..), että miten viikko sujunut, mitä teet jne. (olis ollut kiva lähteä yhdessä johonkin, kun kerrankin oli lapsenvahti)...[/quote]
No mainitsitko sä siinä viestissäsi että sulla on lapsenvahti ja siten olisi mahdollisuus ja halua lähteä ystävän kanssa johonkin?
Muistan kun sain ekan parhaan kaverini oli tosi kiva ja vastasi aina kaikkeen ja sano suoraan jos ei halunnut olla
Mites nykyajan lapset kysyy jotain ei vastaa tai jos kysyy lähdettä kaupunkiin tänään niin kiertelee ja kaarteen en mä tai mulla on paha olo sit näkee sen saman tyypin joka on sanonut että on paha olo pihalla ei vittu
Mä ainakin olen täysin kyllästynyt näihin, 'olen niin tärkeä mielestäni, etten sulle jaksa vastata'-tyyppeihin, että jos ei vastaa, kun pari kertaa ottaa yhteyttä, on ihan turha luulla, että haluan olla missään yhteydessä enään. Se on eri asia jos tiedän, että kaveri/sukulainen on vaan liian kiireinen koko ajan tai hänellä on mielenterveys ongelmia, jotka aiheuttavat tämän, tunnen kaksi kumpaakin.
Minuu ärsyttää ku mul on hyvii viestii, mut ei kaveria.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat tavoittaa jonkun ihmisen heti, soita hänelle! Kaikenlaiset viestit (fb, sähköposti ja tekstarit) hukkuvat viestimassaan. Niihin ei tarvitse reagoida heti. Viestejä voi olla vaikka 10 odottamassa ja ensin ne tulee luettua kaikki läpi, sitten ehkä viimeiseen alkaa vastata ja hups - ruoka meinaa palaa pohjaan, fb jää auki ja jossain vaiheessa illalla huomaa, että fb on vieläkin auki. Sitten pitääkin mennä jo nukkumaan ja sulkea kone. Seuraavana aamuna ei enää muista koko viestiä. Sama tekstareissa: ne tulee luettua nopsaan kiireessä jossain. Sitten ne unohtuvat, kun tulee jotain muuta. Sitten, kun olisi aikaa vastata, ei enää muista koko juttua.
Minä saatan vastailla kivojen kavereiden viesteihin monen päivän viiveellä tästä syystä. Toivoisin todella, että he soittaisivat ennemmin!
Jotkut haluu antaa vaikutelman et ihmiset viestittelee niin että oma viestis hukkuu viestitulvaan..
Mä just poistin kavereista... en halua roikkua väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Usein ne on just ne samat ihmiset, jotka ei vastaa tai vastaavat ikuisuuden. kuluttua. Jos toi tapahtuu useasti, niin mä katkaisen yhteydenpidon kokonaan.
Tämä on hyvä neuvo.
On vielä sekin ihmistyyppi, joka silloin kyllä ottaa yhteyttä, kun tarvitsee jotain, vaikka muuten on liian "kiireinen" vastatakseen.
Omalla kohdalla hupaisin oli tuttava, jolle olin laittanut viestin syksyllä. Hän vastasi viestiini seuraavan kesän (!) alussa. Samalla oli ilmoittelemassa, että tulee asuinpaikkakunnalleni ja olisi mielellään kutsunut itsensä luokseni yökylään.
Sattui vaan niin, että olin kyseisenä aikana matkalla, joten hän pääsi sitten hankkimaan majoituksensa muualta.
Lopeta. Niin yksinkertaista Se on.