Ärsyttää kaveri, joka ei vastaa viesteihin
Olen ajatellut, että me ollaan hyviäkin ystäviä, mutta se ei tada ajatella samoin.
Todella kuluttavaa, kun laittaa viestiä, kyselee kuulumisia jne., mutta toinen ei vastaa mitään!
Perjantaina laitoin taas fb:ssa viestiä (edelliseenkään ei ole vastannut..), että miten viikko sujunut, mitä teet jne. (olis ollut kiva lähteä yhdessä johonkin, kun kerrankin oli lapsenvahti), mutta ei ole tähän päivään mennessä vastannut vaikka viesti on luettu ja muutenkin tyyppiä nähty fb:ssa.
Ja ihan aikuisia +30v ollaan, että ei enää mitään teinejä, joilta voi odottaa minkälaista käytöstä vaan.
Tekisi mieli lopettaa koko yhteydenpito, mutta harvassa on kaverit, niin kai mä sitten jatkan tätä yksinpuheluani...
Kommentit (54)
Ap vaikuttaa aika rasittavalta, joten en vastaa mitään tuollaisen idiootin kuulusteluihin. Ei saa olla liian utelias, muista se! Älä kysele asioita, jotka eivät sinulle kuulu millään tavalla. Joten pidä pää kiinni! :D
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa aika rasittavalta, joten en vastaa mitään tuollaisen idiootin kuulusteluihin. Ei saa olla liian utelias, muista se! Älä kysele asioita, jotka eivät sinulle kuulu millään tavalla. Joten pidä pää kiinni! :D
Mistä sä tykkäät keskustella? Oikeesti vastaa saadaan näkökulmaa tähän.
Liian utelias, kun kysyy mitä kuuluu! :D
Minua ärsyttää jos joku jatkuvasti kyselee kuulumisia yms. Ei oikein joka viikko jaksa vastata "Ihan ok. Ei mitään erityistä. Kotona ollaan oltu ja puistossa käyty" tms. Minun viikkoni kun ovat pitkälti samaa kaavaa noudattavia ja kaverit sen tietävät. Eri asia sitten, jos ei kuukauteen tai yli olla oltu yhteydessä. Silloinkin on mukavampi, että soitetaan. Viestien naputtelu on niin tylsää eikä sinne saa ahdettua kuin edellä mainitun kaltaisia yleislinjoja. Usein en siis jaksa vastata jatkuvaan viestittelyyn. Kaverini tietävät sen eivätkä harrastakaan sitä onneksi.
Jos itse olisin laittanu toiselle usean viestin ilman vastausta, antaisin olla. Vastaamattomuus on selvä merkki, ettei halua olla yhteydessä. Vain jos tietää toisen olevan oikeasti kiireinen tai sairas, viestittely kannattaa jatkaa. Jälkimmäisessä tapauksessa usein soittaminen parempi vaihtoehto ellei ole niin sairas ettei voi puhua. Ei toki silloinkaan jatkuva soittelu, vaan tilanteen mukaan silloin tällöin kuulumisten kysely.
Selvä merkki ettei halua olla yhteydessä? Mitä jos se onkin sellasta kylmää kuumaa leikkiä et välillä vastaa välillä ei. Narskuko?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi kaveri, joka viestittelee jatkuvasti. Pitää yksinpuhelua viesteissään, kertoilee mitä on tehnyt ja ulkona on kaunis ilma. Mietin joka päivä, että tyyppi imee minusta kaiken energian. Hän on ihminen, joka ei osaa antaa toiselle tilaa. Heti kun hän näkee, että olen lukenut viestit, naputtaa lisää eikä anna aikaa edes edellisiin vastata. Lisäksi haluaisi tavata melkein joka päivä. Minulla on paljon muitakin ystäviä ja lisäksi aktiivinen elämä, en ehdi enkä halua selostaa ja olla jonkun kanssa tekemisissä 24/7. Oikeasti aika raskasta :/
Aktiivinen elämä? Kuulostaa hienolta, jopa liian.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi kaveri, joka viestittelee jatkuvasti. Pitää yksinpuhelua viesteissään, kertoilee mitä on tehnyt ja ulkona on kaunis ilma. Mietin joka päivä, että tyyppi imee minusta kaiken energian. Hän on ihminen, joka ei osaa antaa toiselle tilaa. Heti kun hän näkee, että olen lukenut viestit, naputtaa lisää eikä anna aikaa edes edellisiin vastata. Lisäksi haluaisi tavata melkein joka päivä. Minulla on paljon muitakin ystäviä ja lisäksi aktiivinen elämä, en ehdi enkä halua selostaa ja olla jonkun kanssa tekemisissä 24/7. Oikeasti aika raskasta :/
Oisko siks et sä et koskaan vastaa sille. Kasvata selkäranka ja katkase välit reilusti, älä roikota.
Mulla on yksi kaveri jonka kanssa ollaan oltu viimeaikoina yhteyksissä melkein pelkästään sähköpostitse. Hän vastaa yleensä viesteihin vasta kuukauden päästä tai vasta sitten kun itse kysyn perään, aina maagisesti viesti on "hukkunut". Nyt on mennyt kohta 2kk. Itseasiassa luulin aiemmin että oltiin hyviäkin ystäviä... Nyt kun kirjoitin tämän, en edes ymmärrä miksi olen kirjoitellut hänelle ollenkaan. En taida jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko siks et sä et koskaan vastaa sille. Kasvata selkäranka ja katkase välit reilusti, älä roikota.
Ei se välien katkaisukaan ole ratkaisu, en minä tätä ihmistä vihaa mutta jospa oppisi olemaan vähemmän ahdistava ja takertuva. Yritän ottaa etäisyyttä vastaamalla lyhyesti ja joskus jätän kokonaan vastaamatta, jos viestit ovat olleet "mitähän sitä tänään tekisi. Lojun sohvalla ja syön jäätelöä. Härreqyyd kohta mulla on kamala läskimaha"- tyylisiä, joihin ei edes oikein voi vastata muuta kuin "ahaa?".
Minulla on yksi naamakirjakaveri joka aika usein laittelee niitä huomiohuoraus "olen niin yksin, kukaan ei välitä nyyh nyyh nyyh" -päivityksiä seinälleen. Aikoinaan huolestuin oikeasti ja laittelin viestiä naamakirjassa tai tekstaria että mitä on tapahtunut, onko kunnossa jne jne. Ei vastannut. KOSKAAN. MITÄÄN. Aivan jumalattoman rasittavaa.
Samaten on joitakin facekavereita joille on aivan turha laittaa mitään viestiä oikeista kuulumisista, on vain tyydyttävä lueskelemaan heidän seinältään kuinka heidän Pörrö-kissansa oppi käymään hiekkalaatikolla tai miten he söivät siellä ja täällä. Naamakirjakaveruus ei ole mitään oikeaa kaveruutta saati ystävyyttä. Nykyään en itse päivitä enää juuri mitään ja laitan yksityisviestiä/tekstaria/WA-viestiä vain niille, joiden tiedän joskus vastaavan ja joita oikeasti joskus näkeekin.
En enää todellakaan jaksa hermostua jos/kun joku ei vastaa viestiini. He vain eivät enää koskaan sen jälkeen saa minulta mitään viestiä ja joitakin olen karsinut kavereistani poiskin. En jaksa olla vain joku kaverilistan täyte. Mutta kuten joku jo ansiokkaasti kirjoittikin, joku näistä kavereista saattaa herätä kyselemään kuulumisia silloin kun ovat jotain palvelusta vailla. Arvatkaapa vastaanko ikinä mitään?
Mä luulen että hällä on ns huono jakso menossa. Itse muutun tuollaiseksi vaikken masentunut ole. Onneksi kaverit tietää tämän minusta. Vastaan silti päivän parin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se välien katkaisukaan ole ratkaisu, en minä tätä ihmistä vihaa mutta jospa oppisi olemaan vähemmän ahdistava ja takertuva. Yritän ottaa etäisyyttä vastaamalla lyhyesti ja joskus jätän kokonaan vastaamatta, jos viestit ovat olleet "mitähän sitä tänään tekisi. Lojun sohvalla ja syön jäätelöä. Härreqyyd kohta mulla on kamala läskimaha"- tyylisiä, joihin ei edes oikein voi vastata muuta kuin "ahaa?".
Ei se opi koska se miettii mikä hitto sua vaivaa kun et koskaan vastaa. Painostamisella se yrittää saada sut reagoimaan tai sit katkasemaan välit. Kaikista ärsyttävintä on kun et tiedä missä mennään!? Kyseessä tuskin on puolituttu niin hänkään ei haluais välejä katkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se opi koska se miettii mikä hitto sua vaivaa kun et koskaan vastaa. Painostamisella se yrittää saada sut reagoimaan tai sit katkasemaan välit. Kaikista ärsyttävintä on kun et tiedä missä mennään!? Kyseessä tuskin on puolituttu niin hänkään ei haluais välejä katkasta.
^TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Selvä merkki ettei halua olla yhteydessä? Mitä jos se onkin sellasta kylmää kuumaa leikkiä et välillä vastaa välillä ei. Narskuko?
Vallankäyttöä joka tapauksessa ja ihan hirveää. Ennakoimatonta. Koskaan ei tiedä mitä odottaa.
Passiivisaggressiivista vallankäyttöä tuo on.
vanha ketju mut joo.....
ei niin kiireinen voi kukaan olla, pelkkää välinpitämättömyyttä.....
esim whatsup näkee hyvin ku viewtit on luotettu eikä vastausta tuu koskaan. Ja just tommoset henkilöt jotka on naimisissa puhlimen kaa, 24h räplätään luuria, vessassa, ruokatauon aikana, jopa tupakkatauolla on luuri kädessä ja räplätään mut 1 vestiin ei voida vastata edes puolen vuoden sisällä.
Eikä todellakaan oo semmoset henkilöt jotka tykkää soitella vaan nimenomaan tykkäävät viestitellä.
Kai sit vaa nää ku....päät vastailee silloi ku ite saavat siitä jotai hyötyä irti samalla.
Kai nää ku...päät ois aika plokata kokonaan, :)
ja vielä lisäyksenä, miksi viesti pitää edes lukea ja avata josei sitä oo aikaa käsitelllä loppuun saakka
Mites jos ihan vanhanaikaisesti soittaisit?
Jos vastaa niin voitte jutella ihan oikeasti, ei mitään kankeata viestittelyä.
Jos ei vastaa, niin sitten ehkä viesti, että soittelin sulle, jutellaan joskus kun sinulle sopii tms.
ei älypuhelimilla voi edes soittaa?
viestit ei ole koskaan kiireellisiä,niihin vastataan kun huvittaa tai muistaa.
Jos oikeasti asiaa niin sitten soittaa.
En katsele oikuttelua kavereilta, se on heipat jos monta kertaa tekee..