Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaipaisin kokemuksia eronneilta

Vierailija
05.03.2014 |

Hei! meillä on mieheni kanssa ero edessä... aluksi ainakin menemme asumuseroon, koska molempien on päästävä kunnolla miettimään asioita jne. yhteinen päätös siis.

Mutta, meillä on siis kaksi lasta, olemme ajatelleet että lapset ovat vuoroviikoin toisen luona (viikko-viikko systeemillä) tästä asiasta olemme saaneet paljon "vihaisia" ajatuksia. "lapset kärsii siinä niin paljon, ette ajattele lapsia ollenkaan" Mieheni ei halua olla joka toinen viikonloppu isä...  ja emme haluaisi vaihtaa lasten päiväkotia.

Mites teillä lapset suhtautuu tälläisiin viikko-viikko asumisiin yms? meillä lapset on siis 3 ja 4 vuotiaita.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa järkevältä teidän kohdalla tuo viikko/viikko. Jätät kyllä kokonaan mainitsematta vaihtoehdon, missä sinä olisit viikonloppu-äiti.

Vierailija
2/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, totta. minäkään en siis halua olla mikään viikonloppu-äiti. ja tuo viikko-viikko olisi senkin takia kun minä olen vuorotöissä, niin silloin kun minulla iltavuoroa niin lapset isällä ja minulla aamuvuoro niin lapset minulla :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean pieniä ovat lapset viikko-viikkoon. Tuon ikäisten kohdalla toimisi ehkä paremmin kolme päivää/kolme päivää. Mutta se taas vaatii vanhemmilta enemmän. Oma lapseni oli viisivuotias viikko-viikon alkaessa. Ihan hirvittää nyt jälkikäteen, kuinka pienelle me se aloitettiinkaan :(  Hän kaipasi aina hirveästi just sitä toista vanhempaa, helpotimme vanhempi-ikävää hommaamalla lapselle oman puhelimen, jolla sai soittaa niin usein kuin halusi sille toiselle vanhemmalle. Ja lisäksi kävi illan tai kaksi viettämässä aikaa toisella vanhemmalla. 

Viikko-viikko rajoittaa lasten kaverikontakteja jonkin verran. Vaihtopäivälle ei ainakaan meillä tahdo oikein mahtua kaverikyläilyjä, kouluikäinen lapsi on levottomampi ja tekee läksyjä ja hortoilee sen päivän iltapäivän. Yhäkin mietin, mikä tässä olisi ollut se paras ratkaisu. Ei sellaista oikein ole... :(  Onneksi lapsi tuntuu aika tasapainoiselta ja järkevältä, on saanut purkaa kiukkuaan ja huutaa vihaansa ja surra eroamme. Sekä minulle että isälleen.

Sekin päivä koittanee, että haluaa asettua jomman kumman vanhemman luo pysyvämmin. Yritän kestää ajatuksen että se voi olla isäkin, jonka luo haluaa jäädä. Tiukille ottaa ajatuskin. 

Vierailija
4/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei suositella vko-vkoa alle kouluikäisille. Voisitteko tehdä lyhyemmät vaihdot? 3-4 päivän välein? 

Vuoroviikko on. Kuitenkin ainoa oikeudenmukainen vaihtoehto. Minun lapseni ovat sellaisella, tosin jo yli 10 v, eivätkä halua vaihtaa. "Muuten ei näkisi toista vanhempaa riittävästi".

Vierailija
5/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei suositella vko-vkoa alle kouluikäisille. Voisitteko tehdä lyhyemmät vaihdot? 3-4 päivän välein? 

Vuoroviikko on. Kuitenkin ainoa oikeudenmukainen vaihtoehto. Minun lapseni ovat sellaisella, tosin jo yli 10 v, eivätkä halua vaihtaa. "Muuten ei näkisi toista vanhempaa riittävästi".

Vierailija
6/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta ! ^^

Olemme myös ajatelleet sitä että yhtenä/kahtena iltana on isä/äiti ilta, jos se vaan onnistuu sillä lailla :)

Vierailija
7/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä tuntuvat olevan puhevälit onneksi kunnossa.

Miettikää myös valmiiksi äitienpäivät ja lomat ja juhlapyhät (jos koette ne tärkeiksi). Ja käykää lastenvalvojalla kirjaamassa asiat paperille. Itse koin tärkeäksi sen, että päiväkoti-ikäisen ollessa kyseessä, lapsen siirtyminen äidiltä isälle tai toisin päin tapahtui aina niin, että molemmat vanhemmat on läsnä. Eli isä hakee lapsen äidin luota ja vastuu vaihtuu siinä lapsen nähden. Samaa on jatkettu kouluikäisenkin kanssa. Lapsi tietää aina, kumman luona hän on ja kumman puoleen kääntyä esim. koulupäivän jälkeen.

Tosin olen aina korostanut lapselle, että minun kotini on hänen kotinsa. Meidän kotimme. Tänne saa aina tulla hakemaan unohtuneita tavaroita tai muuten vain, kunhan isä tietää. Minulle ei tarvitse ilmoittaa etukäteen, ovikelloa ei tarvitse soittaa, avaimella saa tulla sisälle. Tämä on hänen kotinsa. 

Vierailija
8/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä, lapsilla tuossa iässä vain yksi koti. Vaihtakaa te vanhemmat, puhukaa asiat selväksi, sopikaa säännöt ja aikuinen vaihtaa!

Vierailija
9/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 10:37"]

Ei ikinä, lapsilla tuossa iässä vain yksi koti. Vaihtakaa te vanhemmat, puhukaa asiat selväksi, sopikaa säännöt ja aikuinen vaihtaa!

[/quote]

joo, in a perfect world. Mutta nyt puhutaan ihan arkielämästä.

Vierailija
10/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minusta myös erotilanteessa lapsilla pitäisi säilyä sama koti kuin ennen ja vanhemmat ottaisivat omat "yksiöt" läheltä, missä asuisivat muun ajan kun ei oo lapsi aika. Mutta tää ei taida olla monelle perhelle taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
11/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viikko-viikko onnistua pienellekin. Meillä lapsi oli 2, kun viikko-viikko aloitettiin. Välissä koetettiin myös lyhyempiä vaihtovälejä, mutta se oli lapsen kannalta huono. Hän ei ehtinyt asettua kunnolla parissa päivässä, vaan se viikko-viikko palveli myös sitä, että lapsella oli rauhoittumisaikaa molemmissa kodeissa.

Vierailija
12/12 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! :)