Lihottaako e-pillerit?
Ja ne mini -sellaiset? Nostaa ruokahalua? Turvottaako?
Kommentit (18)
Ainakin ennen pillerit aiheuttivat joillekuille lievÀÀ pahoinvointia, minkÀ elimistö tulkitsee nÀlÀksi, ja tÀtÀ kautta tulee sitten syötyÀ enemmÀn.
Mutta kyllÀ pillerit myös turvottaa. Joka ikinen kerta, kun aloitan pillerit, saan kilosta kahteen kiloa lisÀÀ painoa ekan kierron aikana, ja se nÀkyy kasvoista ihon turvotuksena. Ei siis tule silmÀpusseja tms. vaan ihosta tulee erilainen, paksumman ja turvonneen oloinen.
Ei ole ainakaan minulla vaikuttanut painoon.
Riippuu ihmisestÀ, miten hormoinit vaikuttaa; mulla lihotti 15 kg. pillereillÀhÀn saadaan kehoon sama tila kuin olisi jo raskaana.
Pillerit eivÀt sinÀnsÀ lihota, mutta yleensÀ niitÀ kÀytetÀÀn vakituisessa parisuhteessa, jolloin nainen ei enÀÀ vÀlitÀ ulkonÀöstÀÀn.
Sori lĂ€skit mutta todistettu fakta: ehkĂ€isypillerit EIVĂT lihota, mursut vaan kĂ€yttÀÀ niitĂ€ tekosyynĂ€ lihomiseen kun todellisuudessa vaan istutaan sohvalla ja mĂ€ssĂ€illÀÀn.
Okei. No mÀ oon ylees tarkka syömisistÀni, tarttis vaan pitÀÀ sit pÀÀ kovana...? Ap
Mulle tuli pillereistÀ jatkuva PMS ja sitÀ kautta roskaruokahimo.
Hormoneilla on valtavan suuri vaikutus ihmisen elimistöön, ja kun ne vaikuttavat kuukautiskiertoon, verenpaineeseen, veritulppariskiin, ihoon limakalvojen kuivuuteen, kalkin imeytymiseen ja noin sataan muuhunkin asiaan, niin olisipa ihme jos ne eivÀt vaikuttaisi myös aineenvaihduntaan.
Muistetaan, ettÀ vasta uutisoitiin ettei miesten e-pillereitÀ voi ottaa kÀyttöön koska ne aiheuttavat miehille lihomista. SillÀ, ettÀ oma hormonitoiminta lamaannutetaan ja korvataan keinotekoisilla hormoneilla, on molempiin sukupuoliin iso vaikutus. Ei automaattisesti jokaiseen ihmiseen, mutta jollain lailla ne vaikuttavat useimpiin.
Itse laihduin kuusi kiloa aloitettuani pillerit kun ei ollut pms turvotusta ja ihokin oli niin nÀtti ja nÀppylÀtön, mutta siihen ne hyvÀt puolet sitten loppuikin. Ei paljon ilahduttanut kun muuten oli masentunut, ahdistunut ja seksikin kiinnosti kuin kilo paskaa.
Ei enÀÀ koskaan ylimÀÀrÀisiÀ hormoneja kehoon. Olen mielummin kerran kuussa turvonnut finninaama kuin kestomasentunut.
jos ei e-pillerit lihota, niin sitten kilpirauhasen vajaatoiminta.
Ei lihottaneet. EnkÀ huomannut mitÀÀn muitakaan vaikutuksia, koska olin niin nuori, 19 v, kun aloin syömÀÀn pillereitÀ. KÀytin pillereitÀ melkein 10 vuotta. Sitten kun lopetin yhdistelmÀpillereiden kÀytön, huomasin, ettÀ seksihaluni lisÀÀntyivÀt. Ovulaation aikaan olinkin aivan tÀpinöissÀni! EipÀ tuo aika pillereitÀ popsien ollutkaan niin kivaa, mutta paremmasta kun en tiennyt...
TyttÀreni on kyllÀ laihtunut pillerien aikana...
Virallisesti ei, mutta kÀytÀnnössÀ olen kuullut paljon tarinoita siitÀ kun jotkut ihmiset lihoo, eikÀ mitÀÀn muuta selitystÀ ole löytynyt kuin e-pillerit. Ja sitten kun pillerit lopetetaan niin yhtÀkkiÀ laihdutaankin se 6 kiloa. Niin me ihmiset vaan ollaan erilaisia.
Saako sen painon pois ihan urheilenalla tai terveellisellÀ ruualla?
Oon ite kÀyttÀny e-pillereitÀ nyt vuoden ja mulla on paino noussu 20kg... oon aina ollu normaalipainonen ja heti pillereiden alkuvaiheessa oli tosi turvonnu olo ja teki mieli koko ajan jotakin... ja oon muuten urheillut vielÀ ennemmÀn kuin aikasemmin!!
Tissit ainakin paisuu mikĂ€ on ihan kiva muutos đ
Paino voi nousta sillÀ tavalla, ettÀ pillerit turvottavat tai sitten nostavat ruokahalua --> tulee syötyÀ enemmÀn --> paino nousee.