Puhdistakaa kielenne! Pelkkä hampaidenpesu ei riitä!
Näen päivittäin aikuisia ihmisiä, jotka eivät pidä huolta suuhygieniastaan, mutta nekin jotka muuten huolehtivat, unohtavat usein kielen. Valkoisen peitteen voi puhdistaa pehmeällä harjalla tai tarkoitukseen valmistetuilla kaapimilla. Samalla kun peset hampaat, vilkaise tarvitseeko kieli puhdistusta, harvan tarvitsee sitä puhdistaa edes joka päivä, vaikka ei sekään toki haitaksi ole. Eikö se häiritse teitä itseännekin? Aiheuttaa usein pahan hajuista hengitystä vaikka hampaat olisikin huolella harjattu.
Kommentit (26)
Minä pesen kyllä hampaat ja hammaslankailen ahkerasti, mutta kielipesu ei onnistu..heti alkaa yökkäyttämään.
Puhdistakaa ja kuivatkaa varpaanvälinne! Peskää lapsenne päivittäin! Vaihtakaa lakananne viikottain! Siivotkaa suunne! Vähentäkää tuttavienne arvostelua! Vaihtakaa huutomerkki pisteeseen.
Tota, itse ainakin jouduin aamuinilloin kaapimaan kielen, muuten on valkoinen ja valkoinen massa haisee niin pahalle ettei mikään.
Parasin siisteysintoilija. Sinun suu pitää pestä mäntysuovalla ja juuriharjalla.
Paraisten siveysintoilija. Sinun pitää pestä siveysvyösi pulloharjalla
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 06:51"]
Hirveää paskaa, miten ihmiset ovat tähän asti pystyneet elämään suussaan olevien bakteerien kanssa, apua!!!!
Pelottaa kuinka helppoa on aivopestä ihmisiä, miettikää!
[/quote]
Niin onhan ihmiset ennen heittäneet jätevetensä kaduille ja kaikkea muuta mitä ei nykyään voida enää tehdä ihan ymmärrettävistä syistä, silti edelleen on ihmiskunta hengissä, ei ole kyse siitä että kielen pesemättömyys tappaisi tai muuten aiheuttaisi mitään suuria ongelmia, mutta se on pieni, helppo ja nopea asia jolla on hyötyä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 07:28"]
Niinpä. Lisäksi hammasvälit unohtuvat monelta. Ei tosin niin usein kuin kielen puhdistus. Mistä sellaisen kielenpuhdistimen voisi ostaa? Mä olen tähän asti käyttänyt harjaa, mutta voisin kokeilla kunnon puhdistinta.
[/quote]
Dealextreme.com.
On lisäksi ällöä keskustella ihmisen kanssa, jolla on kusenkeltainen kieli...
Kielihän kertoo ulkonäöllään elimistön tilasta. (lääkärit pyytää näyttämään kieltä).Ei siinä mitkään pesut auta, vaan syömisten valinta, jos kielen ulkonäkö tökkii.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 07:05"]
Mulla oli hiivatulehdus kielessä. Monta kuukautta hinkkasin kieltäni turhaan - pahensi vaan tulehdusta. Jos suussasi maistuu jatkuvasti tunkkaselta ja hengitys haisee, niin pyydä lääkäriltä lähete labraan testeihin. Itse sain tulehduksen Roaccutan-kuurin sivuoireena.
[/quote]
ROAKUURIN KIELEEN? Sehän on tarkoitettu todella vaikeaan akneen wtf
Minäkään en pysty pesemään kun yökkäysrefleksi on niin voimakas. Suurinpiirtein puolet kielestä pystyy pesemään yökkäilyjen kanssa, mutta takimmaista puolta ei pysty, tulee oksennus.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 03:24"]
ROAKUURIN KIELEEN? Sehän on tarkoitettu todella vaikeaan akneen wtf
[/quote]
En tiiä...pitäiskö sun vaikka lukemaan opetella joutessas?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 10:57"]
Kielihän kertoo ulkonäöllään elimistön tilasta. (lääkärit pyytää näyttämään kieltä).Ei siinä mitkään pesut auta, vaan syömisten valinta, jos kielen ulkonäkö tökkii.
[/quote]
minäkin putsaan suht säännöllisesti kieleni myös.
Hammasvälit valitettavasti jäävät lähes kokonaan puhdistamatta, mulla on todella pienet hammasväli. Myös hammaslääkäri yrittänyt puhdistaa ja sanoo, että lankaa lähes mahdoton saada hampaiden väliin, se rispaantuu heti toisen hammasvälin jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 10:57"]
[/quote]
Hirveää paskaa, miten ihmiset ovat tähän asti pystyneet elämään suussaan olevien bakteerien kanssa, apua!!!!
Pelottaa kuinka helppoa on aivopestä ihmisiä, miettikää!
Mulla oli hiivatulehdus kielessä. Monta kuukautta hinkkasin kieltäni turhaan - pahensi vaan tulehdusta. Jos suussasi maistuu jatkuvasti tunkkaselta ja hengitys haisee, niin pyydä lääkäriltä lähete labraan testeihin. Itse sain tulehduksen Roaccutan-kuurin sivuoireena.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 07:51"]
Puhdistakaa ja kuivatkaa varpaanvälinne! Peskää lapsenne päivittäin! Vaihtakaa lakananne viikottain! Siivotkaa suunne! Vähentäkää tuttavienne arvostelua! Vaihtakaa huutomerkki pisteeseen.
[/quote]
Hieno runo, pidän tyylistäsi :)
Niinpä. Lisäksi hammasvälit unohtuvat monelta. Ei tosin niin usein kuin kielen puhdistus. Mistä sellaisen kielenpuhdistimen voisi ostaa? Mä olen tähän asti käyttänyt harjaa, mutta voisin kokeilla kunnon puhdistinta.