Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani tyttöystävä mukaan ulkomaille

Vierailija
04.03.2014 |

Poikani ja hänen tyttöystävä ovat seurusteleet nyt vuoden ja ovat kumpikin 16. Olemme matkustelleet suhteen aikana paljon, ja mietin onko epäkohteliasta jättää tyttö pois kokoajan vai otammeko hänet mukaan jo? Tuntuu että tytölle tulee sellainen olo että ei ole tervetullut?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ottaa mukaan. Miksi pitäisi? Matkat ovat teidän perheenne omia, ja vaikka tyttö tulisi olemaan osa perhettänne kauan, ei se tarkoita sitä että olisitte mitenkään velvollisia ottamaan alaikäistä matkoillenne. Eiköhän tyttö ilahdu kuvien katselusta, tuliaisista ja vaikkapa oman yhteisen matkan suunnittelusta poikaystävänsä kanssa joskus myöhemmin :)

Vierailija
2/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ottaisin mukaan. Ensinnäkin jos lähdette reissuun, eikö se olisi kivaa olla vain perheen kanssa? 16v on mielestäni vielä niin nuori ettei ole mitään syytä ottaa mukaan, voi tulla bänät 2kk:n päästä. Jos poika ei halua tulla ilman tyttökaveria jääköön hänkin kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ottaisin mukaan. Ensinnäkin jos lähdette reissuun, eikö se olisi kivaa olla vain perheen kanssa? 16v on mielestäni vielä niin nuori ettei ole mitään syytä ottaa mukaan, voi tulla bänät 2kk:n päästä. Jos poika ei halua tulla ilman tyttökaveria jääköön hänkin kotiin.

Vierailija
4/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kyllä ottaisin mukaan. Riippuu tietty mihin ja miten olette menossa. Tyttöystävä sais kyllä maksaa oman matkansa.

Vierailija
5/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista etta olet sitten taysin vastuussa tuosta tytosta. Myos rahallisesti.

Vierailija
6/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö maksaa oman matkansa niin ei mielestäni mitään estettä miksi ei?

Vierailija
7/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No plussat ja miinukset mukaan ottamiselle tai pois jättämiselle. Olisiko ideana että tyttö maksaa matkat ja hotellin, ja te maksatte ruuat yms menot. Vai miten?

Vierailija
8/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:18"]No plussat ja miinukset mukaan ottamiselle tai pois jättämiselle. Olisiko ideana että tyttö maksaa matkat ja hotellin, ja te maksatte ruuat yms menot. Vai miten?

[/quote] Niin että tyttö maksaa muun itse paitsi ruuat tuliaiset tms saisi hoitaa aivan itse :)

Vierailija
9/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:18"]No plussat ja miinukset mukaan ottamiselle tai pois jättämiselle. Olisiko ideana että tyttö maksaa matkat ja hotellin, ja te maksatte ruuat yms menot. Vai miten?

[/quote] Niin että tyttö maksaa muun itse paitsi ruuat tuliaiset tms saisi hoitaa aivan itse :)

[/quote]

Siis maksaa itse kaiken? Vähän epäselvä vastaus oli.

Vierailija
10/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:18"]No plussat ja miinukset mukaan ottamiselle tai pois jättämiselle. Olisiko ideana että tyttö maksaa matkat ja hotellin, ja te maksatte ruuat yms menot. Vai miten?

[/quote] siis me maksaisimme hänen ruokansa

Vierailija
11/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa tulla mukaan, mutta oman perheensä rahoilla. Niin matkat, hotelli, ruuat kuin ostoksetkin.

Vierailija
12/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme matkalla perheen kanssa ja tyttäreni poikaystävä oli mukana, tämän vanhemmat maksoivat pojan matkan ja antoivat käyttörahaa. Ikää tyttärelläni ja pojalla oli tuolloin 16v. Vieläkin ovat yhdessä ja toinen lapsi tulossa, matkasta 5 vuotta aikaa :)

Vierailija
13/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottaisi tuollaista vastuuta toisen lapsesta.

Vierailija
14/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:22"]Toki saa tulla mukaan, mutta oman perheensä rahoilla. Niin matkat, hotelli, ruuat kuin ostoksetkin.

[/quote]

Juu ja kaikki menot tehdään kuitenkin perheen ehdoilla. Sitten tyttö miettii hädissään ekan kahden päivän jälkeen että mitä syö kun perhe haluaa aina parempaan ravintolaan mihin tytön raha ei riitä. Eli vähän enemmän pelisilmää. Miksi edes kutsua mukaan jos tyttö maksaa itse kaiken? Tuollaisesta pihistelystä se vasta ulkopuolinen olo tulisi. Mielummin jäisin ilman kutsua kokonaan.

Onko tässä nyt ongelmana että ap haluat matkustaa oikeasti perheen kesken ja koet ikäväksi velvollisuudeksi kutsua tytön vai haluat ilomielin kutsua tytön mutta teillä ei ole ylimääräistä rahaa tytön kustannuksiin? Anna nyt vähän taustaa tähän.

Kuulostaa ettet tosiaan halua kutsua edes tyttöä. Sittenhän sun ei kannata sitä tehdä.

Vierailija
15/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai mukaan. Ei välttämättä joka reissulle, mutta usein kuitenkin. Ja poika/tyttöystävän matkan maksaisin omasta pussistani.

Just olin 16v tyttären kanssa reissussa ja meillä oli hänen kaveri mukana - hänen vanhemmat maksoivat tilinpitoni mukaan.

Vierailija
16/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 15 jatkaa. Esimerkiksi aikoinaan itse kutsuttuna tyttöystävänä olisin joutunut jättämään väliin, sillä äidilläni ei olisi yksinkertaisesti ollut varaa maksaa matkakuluja. Samasta syystä kävin ulkomailla vasta täytettyäni 18 ja tienattuani itse matkarahat.

Jos tilanne olisi kuitenkin ollut että esimerkiksi vain lennot olisin maksanut itse ja perhe maksanut ruuan retket ym olisi matka voinut onnistua.

Tietenkään loiseksi en olisi lähtenyt, mutta olisihan se ihanaa jos anoppi kutsuisi reissuun vapaasta tahdostaan ja sen takia että kokisi tyttöystävän osaksi perhettä.

Vierailija
17/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä oli poikaystävät ja tyttöystävät tuon ikäisenä jo perheen ulkomaanmatkoilla mukana (toki maksoivat itse hupinsa). Ja ne olikin tosi kivoja reissuja silloin. Meillä oli nimittäin neljä suht saman ikäistä sisarusta ja kaikkien ystävät mukana. On paljon hyviä muistoja niistä reissuista, vaikka kukaan ei enää yhdessä nykypäivänä olekaan. 

Vierailija
18/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:22"]

Toki saa tulla mukaan, mutta oman perheensä rahoilla. Niin matkat, hotelli, ruuat kuin ostoksetkin.

[/quote]

Kyllä ja jos ei ole rahaa lähteä niin sitten jää kotiin. En minä ainakaan äitinä edes haluaisi että muut kustantavat lapseni ulkomaille. Ja tottakai yhteisiä illallisia voidaan maksaakin yhdessä, mutta eivät tuon ikäiset koko aikaa aikuisten seurassa liiku. Silloin pitää olla omaa rahaa myös ruokailuun.

Vierailija
19/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako tyttö mukaan tai poika tyttöystäväänsä mukaan?

Vierailija
20/26 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako tyttö mukaan tai poika tyttöystäväänsä mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän