Miten kierukka voi lähteä pois paikoiltaan?
Olin kerran osastolla jolla oli yhtä aikaa nainen jonka kierukka oli lähteny pois paikoiltaan. Kohdunsuustako se silloin lähtee tunkemaan? Nainen oli erittäin kipeä mitä mun on vaikea ymmärtää - onko kohdunsuu niin kipuherkkä?
Onkohan niiden kanssa ylipäätään minkä verran ongelmia?
Kommentit (5)
Mulla lähti myös pois paikoiltaan, löytyi vessakäynnillä alushousuista. Oli vasta muutamaa päivää aikaisemmin asennettu eikä ilmeisesti sopinut mulle, olin ollut tosi kipeä koko sen ajan kuin se oli sisälläni.
Oliko nainen siis kierukan lähtemisen takia sairaalassa? Tuskin.
No kyllä mä niin käsitin että sen takia oli sairaalassa kun oli lähteny pois pakoiltaan se kierukka.
Minulle asennettiin synnytyksen jälkitarkastuksessa kierukka. Parin viikon kuluttua tulin erittäin sairaaksi ja todettiin kohtutulehdus, joka johtui siitä ettei kierukka ollut pysynyt paikoillaan vaan lähtenyt valumaan alaspäin. Poistoon ei paljon tarvittu. Olin sairaalassa monta päivää ja sen jälkeenkin vielä kotisairaanhoito tuli tiputtamaan antibiootteja suoneen. Imetys jäi siihen. En uskaltanut enää ikinä ottaa kierukkaa, nyt onneksi ehkäisynä sterilisaatio.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 09:52"]
No kyllä mä niin käsitin että sen takia oli sairaalassa kun oli lähteny pois pakoiltaan se kierukka.
[/quote]
Se on varmaan puhkaissut kohdun ja lähtenyt vaeltelemaan jonnekin vatsaonteloon. Tuo varmaan onkin aika kivuliasta. Yleisempi karkaamissuunta taitaa kuitenkin olla alas päin.
Ystävältäni se putosi vessanpönttöön kun hän oli pissalla. Pysyi nätisti 3vuotta paikoillaan.