Mitäs tässä nyt tapahtui pomon kanssa?
Olen vast'ikään esimieheni palkkaamana siirtynyt uuteen työpaikkaan.
Meillä on ollut ihan ok-välit alusta saakka. Yhteinen suuri projekti. Jossain vaiheessa huomasin esimieheni tuijottavan minua pitkään aina kun puhun ja muutamissa palavereissa oli todella hauskaa ja rentoa.
Hän antoi palautetta tekemisistäni ja vastasin kiitoksella. Hymiöitä molemmin puolin. Viimeisimmän mailikirjeenvaihtomme jälkeen hän muuttui täysin.
Viestien sävy on nyt virallinen, hymiöt poissa, kun olemme palavereissa face to face, tunnelma on yht'äkkiä lähes kylmä, ainakin vaivautunut.
Pomoni lähes välttelee minua, ei hymyile ja on yliasiallinen.
En siis ole töissä flirtti, avokaulaisessa topissa tai muutenkaan muuta kuin ystävällinen ja asiallinen. Olen varattu nainen ja pomoni perheellinen mies.
Mitä tehdä? Olenko en-oma-itseni jatkossa eli viileä, etäinen ja varovainen? Meidän on pakko olla tekemisissä lähes päivittäin ja mielestäni iloinen, reilu ja mutkaton yhteistyö on kaiken edellytys ja pohja.
Miksi ihminen muuttuu yht'äkkiä kokonaan ja kaikki on vaivaanutunutta ja outoa? En siis ole kiinnostunut pomostani kuin ammatillisesti, ja ihan samanlainen olen muidenkin liiketoimintapomojen kanssa, positiivinen ja puhelias..
Kommentit (35)
Vaimonsa on nähnyt ne sydänsilmähymiöt ja kertonut miehelle miten pitää elää ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ylianalysoit. Todellisuudessa pomollasi ei ole hajuakaan ajatuksistasi.
Käsittääkseni tässä ei kysytty aloittajan ajatuksista...vaan ilmapiiristä?
Pomo on vaivaantunut jostain tai tulkitsee ystävällisyyttä väärin...jostain syystä kuitenkin aluksi ei tulkinnut...?
Face-to-face palavereja? Vuonna 2020?
Vierailija kirjoitti:
Vaimonsa on nähnyt ne sydänsilmähymiöt ja kertonut miehelle miten pitää elää ihmisiksi.
Ap vastaa: ei todellakaan ollut sydänhymiöitä. Ihan samoja mitä töissä nyt muutkin lähettävät asian perässä ja mitä esimieskin viljeli. Ei kai kenenkään vaimo lue miehensä työsähköposteja ja jos lukisi, täysin asiallisia.
Pomon esimies on huomauttanut asiasta ja pomosi on nyt vetänyt puihin, ettei tule enempää huomautuksia.
Vierailija kirjoitti:
Pomon esimies on huomauttanut asiasta ja pomosi on nyt vetänyt puihin, ettei tule enempää huomautuksia.
Jaa niinkuin mistä huomatuksia?
Aiempi viestintänne on saattanut aiheuttaa pomolle epäilyksen, että haluat jotain sutinaa. Käyttäydy kuin et olisi huomannut mitään muutosta, mutta jätä ne hymiöt ja osoita vaan olevasi töissä siellä ja helvetin hyvä työntekijä. Homma menee vaan nolommaksi, jos ilmaiset huomanneesi jotain muutosta.
Mies otti ns. järjen käteen? Eihän tuo voi kuin päättyä huonosti.
Etkai vaan lybsänyt hänen bussejaan tyhjäksi, ethän ?!
Taas yksi onneton huomiota rakastava nainen, joka ei pysty käyttäytymään töissä asiallisesti. Minkä ikäinen olet? Ehdotan että lopetat sen "hauskan rennon jutustelun". Annat itsestäsi väärän kuvan.
T. Miespomo
Jos pomo on asiallinen eikä epäystävällinen, niin kaikki on hyvin.
Ei kannata olla liian läheinen pomon kanssa. Tavallisten työkavereiden kanssa voi juoruilla ja käydä kaljalla, mutta pomon kanssa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian välittömät ja rennot välit alaiseen, jotka muut työntekijät voivat tulkita väärin. Pyytänyt asialliseen ja muodollisempaan käyttäytymiseen. Tämmöisen pyynnön kun saa ylemmältä taholta, niin yleensä ylireagoi ja muuttuu kylmäksi sekä etäiseksi, ettei vain tule sanomista.
Miksi se on niin vaikeaa vain keskittyä työntekoon. Siitä sulle maksetaan.
On tainnud siemennnesdeddä bäädyä gurgguusi, eigö vain? ;)
Vierailija kirjoitti:
Etkai vaan lybsänyt hänen bussejaan tyhjäksi, ethän ?!
Ap vastaa: En ole koskaan syönyt kuormasta enkä syö. Ja pussit on pomolla lienee kotia varten.
Minun on pakko olla aktiivinen pomon suuntaan että saadaan projektia eteenpäin kun hänen esimiehensä myös savustaa, joten mitään henkilökohtaista tässä ei ole. Ehkä sitten ollaan naama mutrussa ja väkinäiseeti tekemisissä, ei siinä, sekin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian välittömät ja rennot välit alaiseen, jotka muut työntekijät voivat tulkita väärin. Pyytänyt asialliseen ja muodollisempaan käyttäytymiseen. Tämmöisen pyynnön kun saa ylemmältä taholta, niin yleensä ylireagoi ja muuttuu kylmäksi sekä etäiseksi, ettei vain tule sanomista.
Tää nyt on täyttä sitä itseään. Mitä tässä on väärin tehty? Hauskuus? Joo ei meilläkään töissä olla kuin jääkalikoita, joten onkos tällä pomolla joku suurempi intressi nyt johonkin? Neutraaleihin alaisiin suhtaudutaan aina samoin, neutraalisti.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Nykyisenä miituu-aikana kaikkeen tällaiseen puututaan hyvin herkästi.
Itse olen yhden oman alaiseni kanssa käynyt keskustelun:
”Jussi, jos tuo Tiina joskus, mistä tahansa syystä päättää syyttää sinua seksuaalisesta ahdistelusta, siinä on pelkästään sana sanaa vastaan, mutta varmaan arvaat kumpaa silloin uskotaan...”
Pomoille on aina piparia tarjolla selvästikin.
On tajunnut olevansa ihastumassa sinuun, alaiseen siis, säikähtänyt ja vetää takapakkia. Tai joku on naljaillut siihen suuntaan.
Ylianalysoit. Todellisuudessa pomollasi ei ole hajuakaan ajatuksistasi.