Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työskentelee yrityksessä KOTIÄITI, ei helvetti sentään

Vierailija
04.03.2014 |

Minusta tuollainen teksti on ihan yhtä paha kuin "opiskelee koulussa elämänkoulu"...

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 00:59"]

Kotiäitihän on HYVÄ ammatti, kunnolla hoidettuna kaikista tärkein.

M41

[/quote]

Ei se ole mikään ammatti. Siihen ei ole koulutusta, siitä ei saa palkkaa eikä siitä makseta yhteiskuntaa hyödyttäviä veroja. Siitä ei myöskään kerry eläkettä eikä lomia, eikä saa työtodistusta. Se ei siis ole ammatti, eikä palkkatyötä millään mittapuulla. Toki joku voi tehdä miehensä kanssa asiasta työsopimuksen sekä sopia palkasta ja muista työntekoon liittyvistä kuvioista, mutta silloin kodinhoitaja voisi olla sopivampi ammattinimike.

Kotiäitinä oleminen on elämäntapa (tai joskus olosuhteiden pakko). Ja ihan kaikella kunnialla kotityölle, mutta sen nimittäminen ammatiksi tai työksi on täysin älytöntä.

Vierailija
42/61 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä olo oli mukavaa, mutta eihän sillä leipäänsä tienaa, vaan töihin oli mentävä. Kuitenkin lämmöllä muistelen kotiäitiyttäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 21:42"]

Mun tutulla oli muuten kerran yritys nimeltä kotiäiti :')

Siis ihan rekisteröity toiminimi 

[/quote]

Mitäs siellä tuotettiin? Elämänkouluoppaita? "Näin trollaat netissä".

P.S. Kotiäidit on nykyään niin kiireisiä ja väsyneitä sen takia, kun ne roikkuu päivät pitkät Facebookissa loukkaantumassa ja päivittämässä kuranaamapentunsa touhuja ja sen jälkeen ne tulee tänne av:lle marisemaan maailman epäoikeudenmukaisuudesta.

Vierailija
44/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:56"]Elämänkoulu = Työtön, sossupummi.

Kotiäiti = Työtön, YH-sossupummi.
[/quote]

Mikäs minä sitten olen kun tällä hetkellä joo kotona lapsen kanssa ja töihin kyllä palaan nyt helmikuussa?

Ei, minulla ei lue kotiäiti työ kohdassa, mutta kotona ollaan.

Vierailija
45/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ylipäätään ilmoittaa työpaikkansa jossain facebookissa. Oli se ihan mitä tahansa...

Vierailija
46/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 14:33"]Minusta tuollainen teksti on ihan yhtä paha kuin "opiskelee koulussa elämänkoulu"...
[/quote] vähintään yhtä paha!

Vierailija
47/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vaan ole sossupummi, vaikka koulutuksen kohdalla lukeekin elämänkoulu ja "työskentelen yrityksessä kotiäiti".

Töissä olin ennen äitiyslomalle jäämistä, mutta en palaa takaisin entiseen työhöni hoitovapaan jälkeen. 

Siis kuivtteleeko joku oikeasti että nuo "elämänkoulut" tms kertovat ihmisestä jotain? Mä olen laittanut ne fb tietoihini ihan huvin vuoksi. Läheiset kyllä tietävät mitä kouluja olen käynyt jne, enkä edes kaipaa ystäviksi pinnallisia ihmisiä.

Vierailija
48/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin usean vuoden kotiäiti. Ei ollut aikaa feisbuukkailuun. Onneksi:)

Vierailija
49/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä kotiäitien ainaista ruikutusta "työn" raskaudesta. Itselläni on kaksi lasta, ja eipä tämä kotiäitinä oleminen nyt niin hirvittävän raskasta ole, tylsää kylläkin joskus. Ollaan paljon pihalla sään salliessa, teen kotosalla arkisia askareita, pyykkään, teen ruokaa jne. Mieheni on yrittäjä ja hän tekee pitkää päivää, ennemmin kuvailisin hänen työtänsä raskaaksi. Kaikki lähtee mielestäni kotoa ja siitä, kuinka lapsensa kasvattaa. Mikäli kotona rääkyy ja tappelee pieniä ihmishirviöitä useampi kappale, niin ei ole ihme että kotiäitinä oleminen koetaan raskaaksi.

Vierailija
50/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöä sinne lisätä yhtään mitään. Mulla on hyvä työpaikka mutta en ikimaailmassa laita sinne firman nimeä. Miksi laittaisin?

Vierailija
51/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 14:33"]

Työskentelee yrityksessä KOTIÄITI, ei helvetti sentään

[/quote]

Istu sinä nilviäinen peukalosi päälle ja vikise! Tulit tänne vauvapalstalle kiroilemaan! Miksi?

Vierailija
52/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä noloa :D Mutta jos ei vaan ole muuta työtä ja kokee että tekee todella arvokasta ja rankkaa työtä kotiäitinä niin mikäs siinä.. Meitä on moneen junaan. T. Äiti ja yrittäjä

Vierailija
53/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyykö siellä Facebookissa sitten olla, jos sen ottaa noin vakavasti? lopeta siellä käyminen niin säästyy hermot.

Vierailija
54/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla miehelläni lukee fb:ssä "työskentelee yrityksessä sairaseläkkeellä". Vähän hölmöltähän se näytti, kun ensi kertaa näin, mutta tietääkseni sinne ei oikein muutenkaan saa laitettua tuota tietoa.

Vierailija
55/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitihän on HYVÄ ammatti, kunnolla hoidettuna kaikista tärkein.

M41

Vierailija
56/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 00:56"]

Omalla miehelläni lukee fb:ssä "työskentelee yrityksessä sairaseläkkeellä". Vähän hölmöltähän se näytti, kun ensi kertaa näin, mutta tietääkseni sinne ei oikein muutenkaan saa laitettua tuota tietoa.

[/quote]

Miksi se tieto siellä pitäisi olla. Ei siellä joka kohtaa tarvitse täyttää mitä kysytään.

Vierailija
57/61 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos fb kysyy asioita ei niihin ole pakko vastata mitään jos ei ole laittaa siihen mitään järkevää tai ei halua kertoa. Esimerkiksi koulutus: Elämänkoulu -> annat itsestäsi vain urpon kuvan, ja ei, tämä ei ole hauska, tai työskentelee yrityksessä: Kotiäiti -> jes! Annat itsestäsi jälleen urpon kuvan. Tämä ei ole yritys, hauska, rento tai mitään muutakaan. Eiköhän kaikki tarpeelliset tiedä sen että olet KOTIÄITI tai sen että omaat huonon huumorintajun.

Vierailija
58/61 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten huvittaa juuri nämä kotiäitiydestä oikein identiteetin itselleen rakentaneet. Kaikkea julkaisevat ja kaikkeen kommentoivat korostaen joka käänteessä sitä pyhää kotiäitiyttään. Kaikki ajatellaan aina pyhän ydinperheen, kakaroiden ja "olen yhden miehen nainen" -ideologian kautta. Jos jossain tulee puhetta vaikkapa uutiseen tai ilmiöön liittyen lyhyistä suhteista, prostituutiosta tai vapaaehtoislapsettomuudesta, Pyhä Lehm..eikun Kotiäiti ryntää paikalle saarnaamaan, kuinka jokaisen tulisi kokea Pyhä Kotiäitiys ja yksiavioinen paratiisi Sen Ainoan Oikean kanssa. Kaikki muut ovat huoria eivätkä ymmärrä elämästä mitään.

Vierailija
59/61 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää mainostaa sitä kohtaa kun voi olla laittamattaki? Kotiäiti ei ole yritys eikä työ koska siitä ei saa palkkaa. Eikä elämänkoulu ole koulu, vaan ihminen joka ei ole viittinyt koulua käydä peruskoulun jälkeen. Kyllä ihmiset on yksinkertaisia.

Vierailija
60/61 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta kaveria jotka käyneet "elämänkoulua" eikä he mitään työttömiä sossupummeja ole. Töissä käyvät, kuka missäkin. En itsekään työpaikkaani tai opiskelujani ole facebookiin päivittänyt, saati sitä että olen tällä hetkellä hoitovapaalla.