Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työskentelee yrityksessä KOTIÄITI, ei helvetti sentään

Vierailija
04.03.2014 |

Minusta tuollainen teksti on ihan yhtä paha kuin "opiskelee koulussa elämänkoulu"...

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee nimenomaan kotiäiti. Ja jossain vaiheessa se muuttuu sillä kun nuorin on tarpeeksi vanha hoitoon, on edessä alanvaihto -uusi ammatti. Tämä on nyt vain tämänhetkinen työni jota arvostan ja josta nautin. Kyllä te näette vaivaa typeristä asioista. Ja muuten kyllä mun muutamalla ystävällä lukee tuo "elämän kova koulu" ja ihan silti töissä käyvät, ei siellä tarvitse kaikkea julkaista. Kun meen töihin, olen silti kotiäiti. Kyllä sitä duunia piisaa kotonakin. Yhden ja kahden lapsen hoitamista kotona en vielä pidä työnä vaikka hommaa riittääkin, useamman kanssa se on jo montaa muuta työtä jopa haastavampaakin, fyysisesti ja henkisesti raskasta. Joten kyllä ihan työstä käy. Nro 24: Sinä hoidit lasta/lapsia VAIN yhden kesän. Eikä taatusti käynyt kunnolla työstä.

Vierailija
22/61 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:31"]

Musta "elämänkoulu kantapään kautta nautittuna" on karsein. ;s

[/quote]

Erityisesti, kun monilla "elämänkoulun" käyneillä ei mitään suuria haasteita elämässä ole edes ollut. Ei vaan vaivauduttu koulunpenkille tai edes paskaduuniin. Kunhan jäätiin kotiin makaamaan sossun tuella ja sitten ollaan muka niin kaiken kokeneita elämänkoulun kasvatteja.

Suurin osa lähisuvusta kuoli, ennen kuin olin täysikäinen. Lapsuudenkoti oli kamala paikka, josta pyrin mahdollisimman noepasti pois. Sairauksia löytyy ja masennus oli yläasteen ja lukion ajan. Silti puskin yliopiston läpi ja menin töihin, ilmeisesti vain kuullakseni "elämänkoulun" kasvateilta, että ei tälläinen kirjaviisas besserwisser mistään oikeista ongelmista tai elämästä tiedä. Töissä ja vanhojen ystäväpiirien kautta näihin "elämänkouluttamiin" välillä törmää, valitettavasti.

[/quote]

Oletko minä? Vähintäänkin melkein kaksoisolento.

Itse aiheeseen voin vain sanoa, että eipä nyt sinänsä kiinnosta, mitä muilla lukee profiilissaan. En yleensä edes huomaa niitä tekstejä. Eniten reaktiota mussa saisi varmaan aikaan juuri tuo "elämän kova koulu" -teksti, mutta onneksi kellään kaverilla en sellaista ole havainnut. Mukahauskuudet, tekotaiteellisuudet ja kliseet koitan ohittaa ajattelematta mitään. Kotiäiti ei onneksi kuulu noihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on ihan hauska. Miksi se sua häiritsee? Kai jokainen saa kirjoittaa fb:iinsa mitä lystää. Oletko itse kotiäiti, mutta et ihan sinut roolisi kanssa?

Vierailija
24/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

haisee vahva elämäm koululaisuus, vihreät ja mokuhurmos :D

Vierailija
25/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin kotiäitinä, olin virkavapaalla, poissa työelämästä.

Vierailija
26/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 14:38"]

haisee vahva elämäm koululaisuus, vihreät ja mokuhurmos :D

[/quote]

Täh? Ei elämänkoululaiset oo vihreitä, ne on persuja, jos jotain.

Vierailija
27/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No fb:ssä ei muutakaan kohtaa ole, johon voisi kirjoittaa että on työstä pois lasta/lapsia hoitamassa. Minusta olisi typerää, jos siinä olisi yrityksen nimi, jos on vaikka hoitovapaalla. Itselläni ei siis noin lue, mutta joillakin tutuillani on. Mitäpä se minua häiritsee, kertoo että henkilö on kotona lasten kanssa.

Vierailija
28/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen ollut koko hoitovapaan yrityksen X palveluksessa, toistaiseksi työnteosta vapautettuna vaan. Siksi mulla lukee siellä edelleen "työskentelee yrityksessä X", eikä "työskentelee yrityksessä kotiäiti", joka on virheellistä tietoa. 

Vierailija
29/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti/rouva voi hyvinkin työskennellä yrityksessä esim. osakkeenomistajana tai halllituksen jäsenenä tai p.johtajana. Palkka ja osingot juoksevat, vaikka olisi kotona lasten kanssa, eikä tekisi työajalla tuntiakaan töitä yrityksessä. Näitäkin on paljon.

Vierailija
30/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mulla ei lue tolla tavalla fb:ssä, mutta taidankin mennä ja laittaa niin! :D

Kotiäitiyshän on se pääasiallinen työni tällä hetkellä. En ole työtön, enkä lomailekaan.

Vierailija
31/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks kaveri, joka on tehnyt kotiäitiydestä oikein identiteetin. Facessa ammattina kotiäiti ja aina, kun se tekee jotain niin nimeää sen "kotiäidin se ja se", esim. kotiäidin pikkuleivät. No kukin tavallaan.... 

Vierailija
32/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 14:47"]

No jaa, mulla ei lue tolla tavalla fb:ssä, mutta taidankin mennä ja laittaa niin! :D

Kotiäitiyshän on se pääasiallinen työni tällä hetkellä. En ole työtön, enkä lomailekaan.

[/quote]

Et niin, sillä olet edelleen työssä entisessä työpaikassasi, joskin vapautettu tehtävistäsi lastenhoidon vuoksi. 

Vierailija
33/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 14:47"]

[/quote]

Et niin, sillä olet edelleen työssä entisessä työpaikassasi, joskin vapautettu tehtävistäsi lastenhoidon vuoksi. 

[/quote]

Ei pidä paikkaansa, minulla ei ole enää työpaikkaa johon palata kun äitiysloma/hoitovapaa joskus loppuu.

Vierailija
34/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys ei ole mikään työ vaan laiskojen valaiden tekosyy maata kotona :D Noloa on myös mainostaa moista facebookissa.

Vierailija
35/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 14:33"]

Minusta tuollainen teksti on ihan yhtä paha kuin "opiskelee koulussa elämänkoulu"...

[/quote]Mä oon käynyt elämänkoulun ja nyt olen ammatiltani elämäntaiteilija. Mitä pahaa siinä??

Vierailija
36/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee fb:ssä noin eikä haittaa mitä muilla lukee. Taitaa nyt olla vähän enemmän sun ongelma kuin kenenkään muun?

Vierailija
37/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 11 tapaan minullakaan ei ole työpaikkaa johon palata, minkäs minä sille voin jos irtisanotaan :D Ja kyllä mä tekemistä olen kodistakin löytänyt..

Vierailija
38/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta "elämänkoulu kantapään kautta nautittuna" on karsein. ;s

Vierailija
39/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että te olette pikkusieluisia! ;D Ketä tuollainen teksti profiilissa muka haittaa? Ihan vaan tiedoksi, jos ette usko, kyllä tällainen kotiäidin päivittäin pyörittämä rumba vastaa ihan kevyesti yhden yrityksen hoitamista! Mutta tärkeintähän teille on päästä purkamaan, omaa pahaa oloanne siitä että jotkut ovat kotona ja saattavat vielä nauttiakin siitä. ;>

Vierailija
40/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:38"]

Voi että te olette pikkusieluisia! ;D Ketä tuollainen teksti profiilissa muka haittaa? Ihan vaan tiedoksi, jos ette usko, kyllä tällainen kotiäidin päivittäin pyörittämä rumba vastaa ihan kevyesti yhden yrityksen hoitamista! Mutta tärkeintähän teille on päästä purkamaan, omaa pahaa oloanne siitä että jotkut ovat kotona ja saattavat vielä nauttiakin siitä. ;>

[/quote]

Ei nyt ole siitä kyse, vaan siitä, miksi monelle kotiäidille ei riitä se, että hän hoitaa kotona lapsiaan ja on poissa työelämästä. Itsehän hän arvottaa ansiotyön korkeammalle, koska valitsee sen julkiseksi statuksekseen (enkä tarkoita mitään facebookia). 

-entinen kotiäiti