Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työskentelee yrityksessä KOTIÄITI, ei helvetti sentään

Vierailija
04.03.2014 |

Minusta tuollainen teksti on ihan yhtä paha kuin "opiskelee koulussa elämänkoulu"...

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ne jotka laittavat noin fb:hen ovat vain ylpeitä siitä mitä tekevät. En ymmärrä, miksi se on ongelma joillekin? Jos ei kestä lukea niitä ah niin kammottavia julkaisuja niin poista ko. henkilö tai jotain. :)

Vierailija
2/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiyson häpeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:31"]

Musta "elämänkoulu kantapään kautta nautittuna" on karsein. ;s

[/quote]

Erityisesti, kun monilla "elämänkoulun" käyneillä ei mitään suuria haasteita elämässä ole edes ollut. Ei vaan vaivauduttu koulunpenkille tai edes paskaduuniin. Kunhan jäätiin kotiin makaamaan sossun tuella ja sitten ollaan muka niin kaiken kokeneita elämänkoulun kasvatteja.

Suurin osa lähisuvusta kuoli, ennen kuin olin täysikäinen. Lapsuudenkoti oli kamala paikka, josta pyrin mahdollisimman noepasti pois. Sairauksia löytyy ja masennus oli yläasteen ja lukion ajan. Silti puskin yliopiston läpi ja menin töihin, ilmeisesti vain kuullakseni "elämänkoulun" kasvateilta, että ei tälläinen kirjaviisas besserwisser mistään oikeista ongelmista tai elämästä tiedä. Töissä ja vanhojen ystäväpiirien kautta näihin "elämänkouluttamiin" välillä törmää, valitettavasti.

Vierailija
4/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 14:47"]

No jaa, mulla ei lue tolla tavalla fb:ssä, mutta taidankin mennä ja laittaa niin! :D

Kotiäitiyshän on se pääasiallinen työni tällä hetkellä. En ole työtön, enkä lomailekaan.

[/quote]

Et niin, sillä olet edelleen työssä entisessä työpaikassasi, joskin vapautettu tehtävistäsi lastenhoidon vuoksi. 

[/quote]

Ei pidä paikkaansa, minulla ei ole enää työpaikkaa johon palata kun äitiysloma/hoitovapaa joskus loppuu.

[/quote]

eli olet siis työtön:) tilastolllisesti ainakin vaikket olekaan siis työtön työnhakija (vielä)

Vierailija
5/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkoulu = Työtön, sossupummi.

Kotiäiti = Työtön, YH-sossupummi.

Vierailija
6/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku kokee tarvetta ilmoittaa ammatikseen tuollaisen? Onhan meitä monenlaisissa elämäntilanteissa. Itse olin yhden kesän siskoni lasten hoitaja enkä silti päivittänyt ammatikseni lastenhoitajaa. Toki hoidin lapsia mutta en saanut siitä palkkaa (maksettiin ruoka ja asunto ja sain ns. viikkorahaa esim. elokuviin ja bussimatkoihin) enkä ollut siihen kouluttautunut, joten en todellakaan voinut olla ammatiltani lastenhoitaja. Se oli vain jotain, jota tein siinä elämäntilanteessani.

En myöskään päivittele ammatikseni siivoojaa, vaikka kerran kuussa teenkin kämpässääni koko viikonlopun kestävän suursiivouksen. En ole ammatiltani omaishoitaja, vaikka päivittäin käyn hoitamassa äitiäni ja hänen asioitaan. En ole ammatiltani koirankasvattaja, vaikka meillä onkin koira, jota kasvatan. En ole ammatiltani kirjailija, vaikka harratuksekseni kirjoitan tarinoita.

Omien valintojen kanssa eläminen ei ole ammatti. Lasten, aviomiehen tai koirien hoitaminen ei ole ammatti vaan valinta. Olet valinnut heidät, et saa heidän hoitamisestaan palkkaa etkä ole siihen kouluttautunut. Et siis tee sitä hommaa ammatiksesi vaan siksi, että olet halunnut elämässäsi hankkia lapsia/koiran/aviomiehen ja saat iloa siitä, että huolehdit heistä.

Näin kevään korvilla meitä puutarhureitakin taitaisi olla melkoinen määrä, jos alettaisiin näillä termein asiaa miettiä. Mieheni on kaatanut melkein joka viikonloppu mökillämme puita mutta ei hän silti puunkaataja ole. Isäni pitää autojen kanssa puuhastelusta ja huoltaa usein autoani. Ei hän silti ole mikään autokorjaaja.

Miksi kummassa sitten kotona lapsiaan hoitava kokee oman valintansa ja harrastuksensa ammatiksi?

Vierailija
7/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Elämänkoulu ilmastuna usein myös muodossa "elämän KOVA koulu" :D

Vierailija
8/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 14:33"]

Minusta tuollainen teksti on ihan yhtä paha kuin "opiskelee koulussa elämänkoulu"...

[/quote]Mä oon käynyt elämänkoulun ja nyt olen ammatiltani elämäntaiteilija. Mitä pahaa siinä??

[/quote]

Ei siinä ole mitään pahaa. Se on oikein hieno kiertoilmaus sille että olet kouluttamaton ja työtön,jos haluat noita asioita mainostaa,se on ihan oma asiasi :)

Vierailija
9/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 17:07"]Miksi joku kokee tarvetta ilmoittaa ammatikseen tuollaisen? Onhan meitä monenlaisissa elämäntilanteissa. Itse olin yhden kesän siskoni lasten hoitaja enkä silti päivittänyt ammatikseni lastenhoitajaa. Toki hoidin lapsia mutta en saanut siitä palkkaa (maksettiin ruoka ja asunto ja sain ns. viikkorahaa esim. elokuviin ja bussimatkoihin) enkä ollut siihen kouluttautunut, joten en todellakaan voinut olla ammatiltani lastenhoitaja. Se oli vain jotain, jota tein siinä elämäntilanteessani.

En myöskään päivittele ammatikseni siivoojaa, vaikka kerran kuussa teenkin kämpässääni koko viikonlopun kestävän suursiivouksen. En ole ammatiltani omaishoitaja, vaikka päivittäin käyn hoitamassa äitiäni ja hänen asioitaan. En ole ammatiltani koirankasvattaja, vaikka meillä onkin koira, jota kasvatan. En ole ammatiltani kirjailija, vaikka harratuksekseni kirjoitan tarinoita.

Omien valintojen kanssa eläminen ei ole ammatti. Lasten, aviomiehen tai koirien hoitaminen ei ole ammatti vaan valinta. Olet valinnut heidät, et saa heidän hoitamisestaan palkkaa etkä ole siihen kouluttautunut. Et siis tee sitä hommaa ammatiksesi vaan siksi, että olet halunnut elämässäsi hankkia lapsia/koiran/aviomiehen ja saat iloa siitä, että huolehdit heistä.

Näin kevään korvilla meitä puutarhureitakin taitaisi olla melkoinen määrä, jos alettaisiin näillä termein asiaa miettiä. Mieheni on kaatanut melkein joka viikonloppu mökillämme puita mutta ei hän silti puunkaataja ole. Isäni pitää autojen kanssa puuhastelusta ja huoltaa usein autoani. Ei hän silti ole mikään autokorjaaja.

Miksi kummassa sitten kotona lapsiaan hoitava kokee oman valintansa ja harrastuksensa ammatiksi?

[/quote]

Kiitos! Veit sanat suustani!

Vierailija
10/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 17:07"]

Miksi joku kokee tarvetta ilmoittaa ammatikseen tuollaisen? Onhan meitä monenlaisissa elämäntilanteissa. Itse olin yhden kesän siskoni lasten hoitaja enkä silti päivittänyt ammatikseni lastenhoitajaa. Toki hoidin lapsia mutta en saanut siitä palkkaa (maksettiin ruoka ja asunto ja sain ns. viikkorahaa esim. elokuviin ja bussimatkoihin) enkä ollut siihen kouluttautunut, joten en todellakaan voinut olla ammatiltani lastenhoitaja. Se oli vain jotain, jota tein siinä elämäntilanteessani.

[/quote]

Mainiosti sanottu! Tähän voisi vielä lisätä sen, että emme me naiset kai prostituoitujakaan ole, vaikka seksiä tulee pyynnöstä tarjoiltua aika usein.

4/18

Vierailija
11/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niinpä, tietää ainakin että akka pääsee helpolla ukon tienatessa rahaa. Itse olisin mieluusti lasten kanssa kotona, jos vaan akka elättäisi perheen.

Aikaa riittäisi vaikka mihin, kodin töiden ja lasten kanssa harrastelun jälkeen.

Vierailija
12/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:38"]Voi että te olette pikkusieluisia! ;D Ketä tuollainen teksti profiilissa muka haittaa? Ihan vaan tiedoksi, jos ette usko, kyllä tällainen kotiäidin päivittäin pyörittämä rumba vastaa ihan kevyesti yhden yrityksen hoitamista! Mutta tärkeintähän teille on päästä purkamaan, omaa pahaa oloanne siitä että jotkut ovat kotona ja saattavat vielä nauttiakin siitä. ;>

[/quote]

Ei todellakaan vastaa. Molemmista on kokemusta. Kotiäitiys on lomailua, juuri tänään totesin taas.. Pakolliset kotityöt vie maksimissaan pari tuntia ja lopun ajan voi nauttia lasten kivasta seurasta..!

Vierailija
13/61 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi FBssä pitää mainostaa, missä on töissä ja mitä tekee? Mä en ainakaan kerro siellä itsestäni mitään ylimääräistä. Kyllä kaikki, joiden tarvii se tietää, jo tietää, mitä mä teen ja missä. Muut voi kysyä, jos kiinnostaa.

Vierailija
14/61 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 16:31"]

Musta "elämänkoulu kantapään kautta nautittuna" on karsein. ;s

[/quote]

Erityisesti, kun monilla "elämänkoulun" käyneillä ei mitään suuria haasteita elämässä ole edes ollut. Ei vaan vaivauduttu koulunpenkille tai edes paskaduuniin. Kunhan jäätiin kotiin makaamaan sossun tuella ja sitten ollaan muka niin kaiken kokeneita elämänkoulun kasvatteja.

Suurin osa lähisuvusta kuoli, ennen kuin olin täysikäinen. Lapsuudenkoti oli kamala paikka, josta pyrin mahdollisimman noepasti pois. Sairauksia löytyy ja masennus oli yläasteen ja lukion ajan. Silti puskin yliopiston läpi ja menin töihin, ilmeisesti vain kuullakseni "elämänkoulun" kasvateilta, että ei tälläinen kirjaviisas besserwisser mistään oikeista ongelmista tai elämästä tiedä. Töissä ja vanhojen ystäväpiirien kautta näihin "elämänkouluttamiin" välillä törmää, valitettavasti.

[/quote]

Mulla on ollut hyvin samanlainen elämänkoulu kuin sulla, mutta sen verran pidemmällä olen, etten arvostele koulunsa toisin käyneitä enää noin hanakasti.

Vierailija
15/61 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole facebookissa, mulle on iha sama, mitä ihmiset sinne kirjottavat. Minusta ilmauksessa "työskentelee yritysessä kotiäiti" on vaan epäloogista, että eihän ihminen voi kotiäidissä työskennellä. Eikö sen pitäisi olla "työskentelee yrityksessä koti" ja sit nimike eli titteli tai asema yrityksessä olisi "äiti"?

sinänsä olen sitä mieltä, että vain ihminen, jolla ei ole mitään kokemusta yrityksen pyörittämisestä tai edes suorittavaa porrasta kummemmasta palkkatyöstä, voi olla sitä mieltä, että kotiäitinä olo olisi jotenkin vastaava homma. Raskasta ja väsyttävää kotiäitiys toki voi olla ja usein onkin, mutta tulosvastuuhan on mitätön, eikä kukaan arvioi työtäsi millään asiallisilla kriteereillä (av-palstalaisia ei lasketa, koska kriteerit eivät ole asiallisia). Jokatapauksessa pitää ymmärtää, että useimmat naiset huolehtivat sekä työelämätyöstä että kodin pyörityksestä. Kotiäidin kokemus siis harvoin voi olla yhtä laaja kuin kotia JA työelämää organisoiineen kilpahakijan.

Vierailija
16/61 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 19:23"]

[/quote]

Niinpä, tietää ainakin että akka pääsee helpolla ukon tienatessa rahaa. Itse olisin mieluusti lasten kanssa kotona, jos vaan akka elättäisi perheen.

Aikaa riittäisi vaikka mihin, kodin töiden ja lasten kanssa harrastelun jälkeen.

[/quote] Anteeksi, mutta minua vähän hihityttää tuo "Aikaa riittäisi vaikka mihin, kodin töiden ja lasten kanssa harrastelun jälkeen"... 

Vierailija
17/61 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan tyhjänpäiväisin keskustelu, mihin olen osallistunut, mutta menkööt.. Minulla on yliopistokoulutus (HTM), joka ei ole valmistanut mihinkään tiettyyn ammattiin. Olen ollut töissä yksityisellä ja kolmannella sektorilla, ja koulutukseni puolesta voisin työskennellä myös julkisella puolella. Työnimikkeitä minulla on ollut yhtä monta kuin työpaikkaakin. En käytä FB:tä, mutta mitä ajattelisit, että minun kuuluisi kirjoittaa mihin tahansa viralliseen paperiin, jossa kysellään ammattia. Nykyisin nimittäin kirjoitan ammatti-kohtaan kotiäiti, sillä viimeisin työsuhteeni päättyi äitiyslomani aikana, ja sen jälkeen olen hoitanut lapsia kotona. Olisiko sinun mielestäsi viisaampaa kirjoittaa tuohon kohtaa koulutukseni, jota myös usein kysellään, useimmiten ennen ammattia.

Oma kokemukseni mukaan lasten hoitaminen kotona on raskaampaa ja työläämpää kuin mikään muu työ, mitä olen elämässäni ehtinyt tehdä. Se on myös epäarvostetuinta, eikä siitä makseta kummoistakaan palkkaa. Teen tätä työtä siksi, että se on minulle rakkainta. Ja siksi, että pienet, alle 3-vuotiaat lapset tarvitsevat minusta mahdollisimman kiireettömän ja "ajattoman" pikkulapsivaiheen, sekä oman vanhemman lähimmäksi, pääasialliseksi kasvattajakseen. 

Vierailija
18/61 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 05:05"][quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 19:23"]

[/quote]

[/quote] Anteeksi, mutta minua vähän hihityttää tuo "Aikaa riittäisi vaikka mihin, kodin töiden ja lasten kanssa harrastelun jälkeen"... 

[/quote]

Sehän riippuu ihan lasten lukumäärästä ja lasten luonteista, miten työlästä kotiäitiys on..

Vierailija
19/61 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä tosikoita :)

Höllätkää pipoa, ehkä tajuattekin ettei niitä suurin osa laita ns. Tosissaan.

On kait tämäkin, kyllä se on totta. Liian moni aikuisista muuttuvat nipottaviksi tosikoiksi. Onneksi on heitä jotka ymmärtävät. He ovat yleensä myös niitä jotka pärjäävät teiniensäkin kanssa ilman huutoja. Heittäkää siis nipottaminen romukoppaan :)

Vierailija
20/61 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 05:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 19:23"]

[/quote]

[/quote]

Enpä tiedä miksi hihityttää koska asia on noin.

Työviikollakin ehdin harrastaa liikuntaa, lapset mukana jos ei muuta mahdollisuutta, siivota kämppää, pestä vaatteita, tehdä ruokaa jne.

Jos kotona olisin, aikaa riittäisi vaikka mihin.

M35