Millä Suomen kaupungilla on rumin keskusta?
Kommentit (87)
Seinäjoki!
En löytänyt sieltä yhtään vanhaa rakennusta (pl. jotain VR:n tiilijuttuja), vaikka kaupunki on itsessään vanha.
Missä ne on ???
Älytön aloitus? Kuinka moni on käynyt kaikissa suomen kaupungeissa, jotta voisi arvioida rumimman keskustan? Täh? En minä ainakaan voi arvioida.
Vierailija kirjoitti:
Oulun legopalikka-keskusta.
Oulun keskusta olisi ihan ok, joku räjäyttäisi teatterin taivaan tuuliin. On se vaan niin järkyttävän ruma. Ne kosteutta valuvat betonielementit... Miksi sitä ei voi edes maalata ??
Kouvola. Ei hitto sitä surkeaa kävelykatua.
Vierailija kirjoitti:
Isoista kaupungeista Oulu.
Mikä Oulussa on vikana? Idyllisiä vanhoja tönöjä ja modernia uutta sulassa sovussa. Tästä on kyllä aikaa kun siellä olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on Espoon keskus
Tässä kysyttiin keskustaa. Espoon keskus ei ole kestusta, vaan (virasto)keskus, siitä nimi. Kun espoolainen lähtee keskustaan, hän lähtee Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kysyttiin keskustaa. Espoon keskus ei ole kestusta, vaan (virasto)keskus, siitä nimi. Kun espoolainen lähtee keskustaan, hän lähtee Helsinkiin.
Jep, Espoo on Helsingin lähiö.
Vierailija kirjoitti:
Mm. mainitut Pori ja Kouvola ovat minulle hyvin tuttuja paikkoja, eikä niiden keskustat pahimmat ole. Porin keskustahan on sinänsä viihtyisä, nyt vaan autio kun kaikki liiketoiminta siirretty kauemmas ostariin.
Nykyään asun Espoossa ja voin sanoa, että kyllä se Espoon keskus on rumin, mitä mieleen tulee. Toinen hirvee on Karkkila, josta menen usein läpikulkumatkalla :/
Kuusamo. Arkkitehtuurista ei tietoakaan. Komeimmat rakennukset purku-uhan alla ja tilalle rakennetaan betonilaatikoita, vaikka on olevinaan luontokaupunki.
Olen asunut muutamassa kaupungissa. Kaikki melko rumia. Helsinki on tähän mennessä kaunein.
Järvenpää huokuu joka solullaan ankeutta.
Turenki lisättäköön listalle. Ihan järkky.
Komppaan! Kyllä Turku on tässä suhteessa ns. aanuksen Karjala.
Tori on revitty auki, ja sen ympärillä on mauton kokoelma rakennuksia lähinnä 50-, 60-, 70- ja 80-luvuilta. Toriparkki tuo parkkitilaa, jonka ansiosta voidaan sitten myöntää lisää rakennusoikeutta torin ympärille, kun kerran on osoittaa parkkitilaa. Näköyhteys täl puol jokke eli tuomiokirkolle katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Järvenpää huokuu joka solullaan ankeutta.
Luin ketjua ja ihmettelin, kun kukaan ei sano Järvenpäätä. Tulihan se sieltä. Monttu ja tyhjä kävelykatu. Joskus vuonna 2003 oli vielä kiva keskusta.
Vierailija kirjoitti:
Tampere.
Tampere nyt sattuu olemaan Suomen kaunein kaupunki. 😍😍😍 Tammerkoski ja sen varrella kauniit kävelytiet, molemmat järvet, Pispala....
Kajaani.
Jos sitä nyt keskustaksi voi sanoa.
Oulun legopalikka-keskusta.