Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osta enää koskaan Marimekkoa!

Vierailija
03.03.2014 |

Ostin joku aika sitten Kaste-tunikan, joka maksoi 159 euroa. Ajattelin sen olevan hyvä vaate töihin, huoleton mutta silti siisti. Tuolla hinnalla oletin todellakin saavani laadukkaan vaatteen.

Ja mitä vielä! Trikoo on mennyt aivan karmean näköiseksi, virttyneeksi, nukkaiseksi, sairaalakaapumaiseksi! Ja tuo on pesty siis ehkä just ja just yli 5, mutta varmasti alle 10 kertaa. Olen pessyt aivan ohjeiden mukaan enkä kuivattanut kuivausrummussa.

Se on ärsyttänyt jo pidemmän aikaa myös, että lastenvaatteissa ei todellakaan tiedä minkä kokoisen saa. Marimekon vaatteet voivat olla ihan järjettömän leveitä, tai sitten vaikkapa koossa 68 melkein millilleen vastaavia kuin jonkun toisen merkin koko 56. Kaupasta nettishoppailun sijasta ostavana voisin nuo koko-ongelmat kyllä sulattaa, mutten huonoa laatua!

Tuota firmaa en tue enää pennilläkään. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin harmittaa tämä, koska aiemmin tykkäsin Marimekosta juuri siksi, että oli laadukasta. Nyt on täysin tuurista kiinni mitä saa. Muutamasta trikoopaidasta hajosi saumat noin kolmen käyttökerran jälkeen.

Vierailija
2/19 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat havainnot sekä huonon laadun, että lastenvaatteiden leikkauksen ja kokomerkintöjen suhteen. Sääli sinänsä, koska tuo on kiinni vain johdon haluttomuudesta tehdä laatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin lapselle sinivalkoisen raitapaidan, pesin ekan pesun täysin pesuohjeen mukaan ja valkoiset raidat saivat sinisestä väriä. Ei paljoa, mutta kun vertasi samanlaisen pesemättömän paidan kanssa, niin eron valkoisuudessa huomasi selvästi. Reklamoin Marimekolle ja sain uuden samanlaisen paidan tilalle ja sama juttu taas. Enää en reklamoida viitsinyt, kun hyvin tuota voi käyttää, mutta Marimekkoa en enää osta. Halpiskaupan raitapaidoissakin on väri pysynyt leviämättä ja valkoinen ihan oikean valkoisena.

Vierailija
4/19 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Made in ???

Tehdäänkö nämäkin laatuvaatteet Kiinassa nykyään?

Vierailija
5/19 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 23:35"]

Minuakin harmittaa tämä, koska aiemmin tykkäsin Marimekosta juuri siksi, että oli laadukasta. Nyt on täysin tuurista kiinni mitä saa. Muutamasta trikoopaidasta hajosi saumat noin kolmen käyttökerran jälkeen.

[/quote]

Niinpä. Lapsilla on muutamia raitavaatteita omasta lapsuudestani, ja niissä se trikoo on aivan erilaista, paljon laadukkaamman tuntuista. Tuo uusi on oikeasti minusta laaduttomamman oloinen ja nopeammin huonoksi mennyt kuin vaikka H&M tai Vero Moda, vaikka maksaakin moninkertaisesti enemmän. 

Vierailija
6/19 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 30 vuotta vanhoja Marimekon paitoja lapsilla käytössä ja ne vaan kestää ja kestää. Uudet ei kestä edes yhdellä lapsella, reikiintyy nopeasti, bodyjen nepparien vierestä lähtee silmäpakoja ja koot on mitä sattuu...

Vierailija
7/19 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 23:44"]

Meillä on 30 vuotta vanhoja Marimekon paitoja lapsilla käytössä ja ne vaan kestää ja kestää. Uudet ei kestä edes yhdellä lapsella, reikiintyy nopeasti, bodyjen nepparien vierestä lähtee silmäpakoja ja koot on mitä sattuu...

[/quote]

Ja kun niitä silmäpakoja ei löydy edes vaan sieltä neppareiden vierestä, vaan ihan kaikkialta! Mullakin on sellainen kokemus, että ihan oikeesti saan laadukkaamman vaatteen ostamalla sen Lindexiltä kuin Marimekosta - ja hintaeroa on kuitenkin monta kymppiä Lindexin hyväksi. Retrot kestävät, mutta uudet ovat järkyttävää tavaraa. 

Vierailija
8/19 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas etsin lehdessä mainostettua lastenvaatetta, jota ei koskaan tullut myyntiin...

Vierailija
9/19 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja korvauksia ei saa kunnolla, vaikka reklamoisi. Uudehko Marimekon kassini hajosi, selkeästi ompeluvirhe saumassa. Eivät korvaa täydellä hinnalla, koska kassi ei ole enää uusi. Jep, oli sitten viimeinen Marimekon kassi minkä ostin.

Vierailija
10/19 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen toistaiseksi ollut tyytyväinen. Eihän nuo lasten raitapaidat maksa kuin alle neljäkymppiä muutenkaan joten mistään hirvittävän suuresta investoinnista ei ole kyse:)

Vierailija
11/19 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 00:04"]

Mä olen toistaiseksi ollut tyytyväinen. Eihän nuo lasten raitapaidat maksa kuin alle neljäkymppiä muutenkaan joten mistään hirvittävän suuresta investoinnista ei ole kyse:)

[/quote]

No onhan se neljäkymppiäkin siinä mielessä ihan järjettömän paljon, että viidellä eurolla saa H&M:ltä trikoopuseron, joka kestää ihan yhtälailla, ellei jopa paremmin...

Vierailija
12/19 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en mä itse viitsi edes yrittää ostaa noita uudempia marimekkoja. Metsästän kirppiksiltä vanhoja koska jumalauta ne kestää ja pitkään. En ole vissiin yhtäkään joutunut heittämään pois piloillemenemisen vuoksi vaikka käyttöä on tullut minun lisäksi vielä siltä joka sen käytettynä on myynyt. Eikö maksa yhtä paljoa kuin nämä uudet kertakäyttöiset!

Vierailija
13/19 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin lahjaksi marimekon body. Parit kerrat ehdittiin käyttää ennen kuin jäi pieneksi, mutta on jo kauhtunut väriltään ja saumassa sormen mentävä reikä.

Vierailija
14/19 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 23:42"]

Made in ???

[/quote]

Ainakin Kiinassa, Suomessa ja Portugalissa on valmistusta. Laatuongelmia on valmistusmaasta riippumatta.

Vierailija
15/19 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon raitapaidoissa on tosiaan ihme leikkaus. Leveitä ja lyhyitä...

Vierailija
16/19 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut ongelmia laadun kanssa. Vaatteet ovat olleet kestäviä. Tällä hetkellä laukkuna kaksi vuotta vanha Toimi-laukku, joka pullistelee joka päivä saumoistaan, koska pakkaan sinne kaiken läppäristä lähtien, mutta se on edelleen aivan priimakuntoinen, eikä jämäkkä kangas ole venynyt käytössä lainkaan. Yksi tunika pari vuotta sitten nyppylöityi parin perun jälkeen. Reklamaationi otettiin hyvin vastaan ja tunika vaihdettiin heti uuteen. Uusitunika on nyt kestänyt pesuja ja kovaa käyttöä jo pitkään. Kummallista, miten voi olla näin eri kokemuksia. Mielestäni Marimekon tuotteet ovat laadultaan todella hyviä ja minulla on kokemusta niistä paljon.

Vierailija
17/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostin kaste-mekon, joka nyppääntyi jo ennen ekaa pesua.

Marimekon  joidenkin raita-t-paitojen hihojen reinasaumat ovat menneet rikki. Harmittaa. Vanha valko-siniraitainen on ollut hyvää laatua ja kokenut useat pesut. Värit ovat pysyneet omissa raidoissaan ja pusero aivan uuden veroinen. 

En luota enää Marimekko-laatuun. Trikookangas on huomattavasti ohentunut ja laatu heikentynyt. 

Uudet säkkimallit eivät ole enää mieleeni. Jotkut vaatteet mallienkin päällä jokseenkin karmeita.

Pelkällä entisellä laatumerkillä ei kauaa mennä eteenpäin. 

Marimekko parantakoon laatua. Se olisi myös sitä varsinaista kestävää kehitystä. Olen valmis maksamaan laadusta, mutta en pelkästä merkistä.

Vierailija
18/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Made in ???

Nykyään taitavat lähes kaikki design-merkitkin valmistaa tuotteensa Kiinassa. 

Luulisi kyllä että siitä huolimatta voisivat edes käyttää kunnon materiaaleja/kankaita.

Vierailija
19/19 |
03.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokomerkinnät ovat aina jännittäviä myös aikuisten vaatteissa tai ainakin erilaisissa lyhyt- ja pitkähihaisissa t-paidoissa, joita olen ostanut kirppiksiltä sekä käytettyinä että uudenveroisina.

Samalta mallilta vaikuttavissa paidoissa saattavat M- ja XXL-koot olla saman kokoisia. (Enkä tarkoita nyt mennyttä napapaitamuotia, jonka jäljiltä kirppiksillä pyörii edelleen lyhyitä ja leveitä raitapaitoja. Niitä en osta ikinä.)

Voihan olla, että paidat ovat miesten kokoja, mutta väreistä sitä ei voi päätellä mitenkään. Onneksi kirppiksillä näkee vaatteen ja pystyy arvioimaan/kokeilemaan, sopiiko se itselle.

Marimekon vaatteiden laatuun olen tähän asti ollut tyytyväinen. Olen ostanut paljon paitoja ja laukkuja kirppiksiltä ja ne ovat kestäneet edellisellä käyttäjällä, minulla ja usein vielä myös äitini tai siskoni käytössä.