Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys neuvoja kaivattaisiin

Vierailija
26.07.2006 |

... tai ei oikeastaan imetys. Se sujuu meillä hyvin. Maitoa tulee ja vauva syö hyvin.

Tai no, yleensä ensimmäiset puolisen minuttia imetys on kivuliasta. En tiedä johtuuko se sitten väärästä imuotteesta vai siitä että tissit on niin täynnä ja maidon liikkeelle lähtö sattuu. Mutta onneksi tuo kipu on vain hetkellistä... tietty jos joku siihen vinkkejä tietäisi niin ottaisin kiitollisina vastaan.

Mutta se varsinainen ongelma. Mun rinnat ei jaksa tätä. Ne ovat kipeät ja väsyneet. Imetysten välillä nännejä kihelmöi. Suihkussa ei ole kiva käydä kun tisseihin sattuu kun vesi osuu niihin. Ja kyse ei ole siitä että rinnat olisivat täynnä vaan näin käy vaikka ne olisi just tyhjätty. Ne eivät vain jaksa tätä.

Kaikkein inhottavinta on tuo nännien kihelmöinti. Mä en tiedä mitä se mutta inhottavaa se jokatpauksessa on. Vinkkejä, mitähän se olisi ja mikä auttaisi???

Nännit ovat ehjät sentään... onneksi. dii, ja vauvalla siis ikää 2 viikkoa nyt.

Muuten kyllä pidän imetyksestä mutta jotain apua väsyneille rinnoille on saatava.

Kaikki vinkit siis ottaisin kiitollisina vastaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo muu kipu ja arkuus helpottaa aika varmasti ajan kanssa, vauvasi on vielä niin kovin pieni ja olet vasta aloittanut imetyksen.

Vierailija
2/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasi on vasta 2 vko:a ja rinnoilta vie aikaa tottua imetykseen.

Kannattaa kuitenkin vielä tarkastaa imuote, sillä väärä imuote tekee rinnat todella kipeiksi.

Itselläni takana 2 pitkää imetystä ja kummallakin kerralla rinnat ovat olleet kipeät ahkä noin kuukauden, vaikka imuotteet on olleet oikeat.

Tsemppiä, kyllä se siitä lähtee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin luvata että tuo menee ajan kanssa ohi:). Vauvasi on vielä niin pieni että rinnat/nännit eivät ole tottuneet imetykseen.

kuukauden päästä tuskin on enää mitään ongelmaa tuon asian suhteen.

Vierailija
4/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei vauvan imeminen tunnu juuri miltään. Se nipistely on varmaan herumista, minulla ainakin välillä tuntuu sitä, varsinkin jos ajattelen tyyliin vauvan syöttämistä, tai jos vauva itkee. Voithan kokeilla myös rintakumia jos se auttaisi?

Vierailija
5/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä me tehdä tätä väärin vauvan kanssa.

Huokaisu... pitää siis koettaa vain kestää ja luottaa siihen että ajan kanssa helpottaa

t: ap

Vierailija
6/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumattomuudesta on kyse. Toki vauvan imuote kannattaa tarkistaa. Olisin itse toivonut, että neuvolassa synnytysvalmennuksessa tuota oltaisiin käsitelty koska on aivan turhaa joutua itse ihmettelemään näitä asioita.

Älä huoli - se menee ohi muutaman viikon päästä.

Vierailija
7/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa enemmin Lasinohilla. Bepanthenissa on kuitenkin myös lääkeaineita joita Lasinohissa ei ole. Ilmakylvyt jotka joku mainitsi auttaa myös ja näin kesällä voi hyvin kulkea kotona tissit roikkuen maitoa tursuten ;-)

Vierailija
8/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kihelmöinti on tosiaan herumista! Mulla myös rinnat tosi arat, mutta luotan itse myös siihen, että kipu helpottaa ajan kanssa.

Kannattaa olla tosiaan tarkkana sen imuotteen kanssa, eli älä anna tissiä suuhun, jos vauvan suu ei ole ihan ammollaan, kun tarraa kiinni. Jos itse erehdyn antamaan nännin liian suppuun suuhun, kipu on kovempi. Jos ote on hyvä, kipu tuntuu ennemminkin tosi voimakkaana imuna.

Tsemppiä sinullekin!

Vierailija
9/9 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä imetykseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän