Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sh-palkka 3000?!

Vierailija
03.03.2014 |

Is uutinen äsken "näitä kannattaa opiskella" sh 3000 ei tosiaan ole?!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun palkkani oli lähihoitajana 2200 e (kehitysvammaisten as.yks. helppoa rutiinityötä) ja nyt, kun valmistun sh:ksi 3,5 vuoden lisäopisekelun jälkeen nousee se huimasti 2350 euroon (tämä siis tulevan työni palkka, päivätyö sairaalassa). Wohoo!

Luokassamme en tiedä itkeä vaiko nauraa. Hölmöhän minä olen.

Vierailija
22/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUSissa keskipalkka on runsaat kolme tonnia, suurin sh palkka 4200 alin 2400.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:01"]

Hah joo, ei todellakaan peruspalkka ole. Hyvä vitsi tuo luku lähinnä.

[/quote]

Nämä taulukot lasketaan vuosituloista. Aika moni sairaanhoitaja tekee vuorotyötä, jolloin kuukausiansiot kyllä ovat suuremmat kuin peruspalkka.

[/quote]

Kokeileppa kolmivuorotyötä. Ei ole herkkua. Itse tein sitä neljä vuotta. Suurin osa viikonlopuista töissä. Yövuorojen jälkeen osasin max 4h nukkua ja ihan poikki. Nykyään avopuolella töissä ja se 2300 - verot. Kyllä ne lisät on ihan aiheesta ja saisi olla korkeammatkin niin ehkä useammat menisi silloin vanhainkoteihin jne. töihin, antamaan elämisen arvoisen elämän vanhuksille.

[/quote]

No kuule, kyllä minä sitä vuorotyötä teen, olen tuo bussikuski. Ajan työvuorot kellon ympäri, oli arki tai pyhä.

Vierailija
24/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:01"]

[/quote]

Nämä taulukot lasketaan vuosituloista. Aika moni sairaanhoitaja tekee vuorotyötä, jolloin kuukausiansiot kyllä ovat suuremmat kuin peruspalkka.

[/quote]

Kokeileppa kolmivuorotyötä. Ei ole herkkua. Itse tein sitä neljä vuotta. Suurin osa viikonlopuista töissä. Yövuorojen jälkeen osasin max 4h nukkua ja ihan poikki. Nykyään avopuolella töissä ja se 2300 - verot. Kyllä ne lisät on ihan aiheesta ja saisi olla korkeammatkin niin ehkä useammat menisi silloin vanhainkoteihin jne. töihin, antamaan elämisen arvoisen elämän vanhuksille.

[/quote]

No kuule, kyllä minä sitä vuorotyötä teen, olen tuo bussikuski. Ajan työvuorot kellon ympäri, oli arki tai pyhä.

[/quote]joi, mutta olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että SH:n työ on vastuulisempaa ja haastavampaa.

Vierailija
25/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:14"]

Mitenköhän me sh:t ei tajuta sen enempää vaatia palkkojen korottamista vastaamaan työn vaativuutta.. Jos kyse olisi miesvaltaisesta alasta, olisi varmaan aikoja sitten vaadittu parempaa palkkaa..eikä vain av-palstalla vinguttaisi.. :)

[/quote]

Niin no itse olen järjestyspoliisi ja on aika miesvaltainen ala. Peruspelkka on 8 työvuoden jälkeen juurikin tuo sama 2400. Vuorotyö nostaa sitten samalla lailla ansioita kun sairaanhoitajillakin. Ei meidänkään työ mitään herkkua ole, mutta ei sittä sen enempää. Julkisista varoista maksetut palkat ei vaan yleisellä tasolla voi olla kauhen korkeat. Turha niitä on verrata esimerkiksi yksityispuolen insinöörien ansioihin. 

Vierailija
26/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:29"][quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 18:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]joi, mutta olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että SH:n työ on vastuulisempaa ja haastavampaa.

[/quote]

Siitähän tässä aloituksessa ei ollut kysymys, vaan palkasta ja siitä, onko lisät palkkaa.

Vierailija
27/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme