Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lahjojen takaisin pyytäminen

Vierailija
03.03.2014 |

No nyt sattu omalle kohdalle näin omituinen ilmiö. Käly anto meidän lapselle säkillisen vaatteita, hänen lapsiensa vanhat vaatteet. Ja nyt haluaa ne takaisin!

Ensinäki, mistä hitosta mun pitäisi muistaa mitkä vaatteet saatiin sieltä? Me saatiin niin paljon vaatteita niin monilta ihmisiltä, että on vaikea muistaa mitä saatiin mistä. Argh! Ja kuka oikeasti pyytää vaatteita takaisin? Mä oletin että lahja on saajan. Olis sanonut että ne on vain lainaksi!

Isoin herne nenässä on siitä kun pyysi kaikki kengät takaisin - mainitsi erikseen Nike lenkkarit. Ne oli synttärilahja! Se haluaa takaisin lenkkarit jotka osti 1-vuotis lahjaksi! Anteeksi mutta nyt ei riitä huumori. Siis, mitä helvettiä? Tekis mieli kysyä haluaako takaisin lelutkin jotka joululahjaksi osti

Ei tää voi olla normaalia! Vai?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat ne sitten takaisin, kun ovat jääneet teiltä pieniksi, ei sitä ennen.

Vierailija
22/28 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää lenkkarijuttu on tosi outo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen törmännyt tähän samaan. Anoppi osti vaatteita meidän lapsille. Vasta myöhemmin sain kuulla, että haluaa ne takaisin, jotta voi säästää tyttärensä tuleville lapsille (ei ollut edes raskaana). Vähän iski jo paniikki, että mitä on tallella ja missä kunnossa. Nyt olen jo oppinut, rttä nämä "lahjat" ovat vain lainassa. Harmittaa tytön puolesta, joka olisi halunnut säästää itselleen tärkeiksi tulleet juhlakengät, vaikka pienet jo olivatkin...

Vierailija
24/28 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 15:59"]

Olen myös saanut kauniita käsintehtyjä vaatteita kummeilta. He sanoivat vaatteilla olevan tunnearvoa ja pyysivät voinko antaa takaisin kun käyvät pieneksi. Tottakai!

Jos käly sanoo "haluatko meidän pieneksi jääneet vaatteet" oletin sen olevan lahja enkä laina

Lenkkarit ovat liian isot. Säästin niitä kesää varten, eli ihan uudet ja käyttämättömät ovat. Menen kauppaan ja ostan uudet tilalle. Lapsen OMAT lenkkarit.

pentele

ap

[/quote]

Minä tein aikoinaan lapsia saadessani näille vaatteita ja leluja tuputtaville ystäville seuraavasti. Kun ensin sanoin, etten tarvitse, he toivat kuitenkin. Keräsin avaamattomina ne pussukat vaatehuoneen hyllylle ja palautin sitten vuoden päästä ja kiitin lainasta.

Huvittavin oli eräs kaverini, joka oli itkenyt, että kuinka kuluneena ja sotkuisena sai vaatteensa takaisin, vaikka en ollut edes sitä pussia aukaissut, minkä oli tuonut.

Vierailija
25/28 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 sai mut nauramaan :)

Ongelmaa ei todellakaan olisi jos käly olisi kertonut vaatteiden olevan lainassa. Mä olen aina olettanut että lahja on lahja ellei siitä erikseen mainita. Olis nyt sanonut jotain. Kaikki vaatteet ovat tietenkin pakattu koon mukaan. En ole eritellyt muita kun kummien vaatteet joista mulle KERROTTIIN niiden olevan lainassa. Pitää nyt käydä jokainen laatikko läpi ja arpoa sieltä vaatteita.

Kyllä mun mielestä pitää sanoa jos se on laina

Ja synttärilahjan takaisin vaatiminen on mautonta

ap

Vierailija
26/28 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Jaa tällanen käytäntö joillain. No, välien rikkoutumista odotellessa... Ollaan nimittäin saatu lapselle eri puolilta käytettyjä ja uusia vaatteita, tottakai joutavat jollekin kellä niille käyttöä sitten kun pieniksi jäävät, mutta en kyllä millään pysty muistamaan mikä on keneltäkin saatu, en ole laittanut niihin mitään nimilappuja. 

Ei ole tullut mieleenkään että joku antaisi jotain mitä olisi sitten myöhemmin vinkumassa takaisin. Ystävät ovat ainakin tehneet niin että jos halunneet jotain muistona säilyttää niin eivät ole laittaneet kiertoon vaan pitäneet itsellään, olisihan se tosi noloa ruinata sitten takaisin jotain yksittäistä vaatekappaletta, josta ei välttämättä useamman lapsen jäljiltä ole mitään jäljelläkään! Näin minäkin aion tehdä, että jos haluan pitää muistona jotain niin pidän, enkä anna alunperinkään eteenpäin.

Vierailija
27/28 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä ne kengät pitää antaa? En ymmärrä. En muutenkaan tajua kälyäsi, mutta tuo on outoa.

Vierailija
28/28 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen antanut kälylle ja serkulleni kummallekin satsin lasten vanhoja vaatteita. Laitoin muutaman vaatteen syrjään muistoksi. Kälylle ja serkulle painotin, että takaisin en niitä ota. Mielelläni lahjoitan jatkossakin heille pieneksi jääneitä jos tarvitsevat.

Muttajoo, jos antaa lainaksi niin se pitää selkrästi ilmoittaa. Synttärilahjaa ei tarvitse palauttaa, sehän on lahja.