onko mieheni vai minä mielestäsi itsekäs (uusperhe)
minun alakouluikäisellä esikoisellani puhkesi mahatauti yöllä, joten enpä juuri nukkunut, kun lapsi oksenteli alkuun 20min välein. lapsilla on hiihtoloma, joten minun toinenkin koululainen on kotona. minullakin olo on melkoisen kurja ja koko päivä on ollut mahatautisen hoivaamista samalla kun yhteinen taaperoikäinen on täydessä vauhdissaan. mies on töissä päivän ja menee töitten jälkeen salille 20 vuotiaan poikansa kanssa "koska hänellä on oikeus tavata lapsiaan". jatkan siten tätä huushollirumbaa kolmen lapsen kanssa, järjestän ruuat, kaupassa käynnit jne.
kun mies tulee kotiin, hän laittaa saunan ja syö iltapalan ja katsoo telkkaria. hän ei ole edes kertaakaan päivän aikana kysynyt, miten täällä menee. esim. olisiko jotkut muut lapset sairastuneet tmv. hän jättää kotirumban täysin minulle.
ikävintä tässä on vielä se, että minulla olisi tentti loppuviikosta, johon pitäisi lukea. tällä hetkellä kaikki kolme nukkuvat ja nyt raivaan paikkoja.
minusta mieheni on superitsekäs. hänen ajatuksensa minusta on juuri samanlainen. en esim. voi pakottaa häntä olemaan iltaa kotona, koska yö ja päivä oli kaoottisia, koska silloin hän viettää aikaa omien lastensa kanssa. olen kuulema itsekäs, kun sitä edes kysyn.
Kommentit (60)
[/quote]
Sitä saa, mitä tilaa. Oliko tuollaisen miehen kanssa pakko tehdä se yhteinen rakkausrusina osoittamaan ulkopuolisille suurta rakkautta.
Ei ymmärrä, ei, miksi se lapsi pitää vääntää jokaiseen uusperheviritelmään heti alussa. Sitten vingutaan paskat housuissa.
[/quote]
Katkerat vinkuexät harvemmin ymmärtääkään. Minusta tämä asia kannattaa miettiä myös siltä kantilta, että kannattiko sen ensimmäisen, VÄÄRÄN, ihmisen kanssa tehdä niitä lapsia, niitä rakkausrusinoita, todistamaan että perheleikkejä leikitään ihan aikuisten oikeesti?
Lapsia tehdään usein, koska halutaan lapsia rakkaan ihmisen kanssa. Ei todistaakseen mitään. Paitsi katkerien exien mielestä...
Meillä on vain mun lapset ja uuden isännän lapsi saman katon alla, ei yhteisiä. Joskaan en näe sitä pointtina tässä keskustelussa. 38
No kysytkin vielä, kumpi on itsekäs. Mitäs jos yrittäisit jutella itsekkään miehesi kanssa tilanteesta ja siitä, millaista sinulla on ollut. Ehkä hän tajuaa, että toimi pikkusen väärin tässä tlanteessa.
ap: kiitos teille kommenteista. mies väittää olevansa perhekeskeinen, kun menee aikuisen poikansa kanssa salille (jossa yleensä on myös pojan tyttöystävä mukana). hän argumentoi, että minä en antaisi hänen tavata poikaansa, koska pyydän häntä rytmittämään ja suunnittelemaan menonsa siten, että koko paletti toimisi. ja nyt kun on tällainen päivä, jolloin mielestäni pitäisi nimeomaan puhaltaa yhteen hiileen, hän viisveisaa kokonaisuudesta. aikuinen poika kuuluu osaksi pesuetta, vaikkei meillä asukkaan, ja ihmettelisi varmaan tilannetta jos siitä tietäisi.
pitäisi nostaa kissa pöydälle, mutta mies saa minulle jauhot suuhun heti ja laittaa mustan valkoiseksi ja toisin päin. mikähän siihen neuvoksi.
Minusta on ok että mies priorisoi omaa lastaan, mutta pitää olla sen verran älyä että auttaa myös sinua. Usein elämässä saa molemmat, ei tarvitse olla niin mustavalkoinen. Vähän älyä ja organisointia ja kaikki on tyytyväisiä.
No millä mies perustelee sen ettei osallistu perheen hommiin salilla käynnin jälkeenkään ????
Jotenkin voin vielä nippanappa hyväksyä salilla käynnin mutta sen jälkeen luulisi pikasuihkun riittävän ja mies olisi voinut käydä kaupassa taaperon kanssa, laittaa ruuan jne. Eli mies olisi voinut ilmoittaa että anna lapsille välipalaa teen ruuan heti kun käyn pikaisesti salilla jne. Eli miksi mies ei loppuiltana tehnyt kotitöitä ja auttanut taaperon hoidossa jne.
Kyllä 20-vuotinenkin haluaa, että sovitut asiat toteutuu. Hyvin moni nainen hoitaa sairaat lapsensa mukisematta ja on myös pitkäaikaissairaita lapsia. Kyse siis enemmästä kuin yhdestä yöstä.
niin, siis mieshän tulee salilta klo 20 ja menee sitten saunaan ja aloittaa tv:n katsomisen klo 21. usein vielä pyytää, että minä teen hänellekin sen iltapalan, kun hän on niin väsynyt. ainoa asia, mitä kotona tekee tänään on kuopuksen laittamisen nukkumaan eli vie valmiiksi syötetyn ja puetun lapsen sänkyyn.
miksi tiedän tämän: kun näin se aina menee...
ap
Miksi annat sen mennä aina näin ???
Kerro että huomenna oletat perhekeskeisen miehen hoitavan taaperon iltatoimet joihin kuuluu iltapala, pesut jne.
Kysy välillä minkäverran mies on mielestään taaperon kanssa päivittäin. Seuraa etukäteen ja kerro sitten miehelle totuus montako minuutia mies on taaperon kanssa viettänyt /taaperoa hoitanut.
Se minkäverran mies osallistuu sinun lapsiesi elämään on teidän sopimus. Mutta taaperon hoidosta miehen tulisi ainakin hoitaa osansa. Samoin kuin kodista. Jos ei hoida niin ujuta jatkossa osa töistä miehelle. Jos ei tee niin mieti miksi mies on kanssasi ? Ja miksi sinä olet miehesi kanssa ?
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 19:09"]
Kyllä 20-vuotinenkin haluaa, että sovitut asiat toteutuu. Hyvin moni nainen hoitaa sairaat lapsensa mukisematta ja on myös pitkäaikaissairaita lapsia. Kyse siis enemmästä kuin yhdestä yöstä.
[/quote]
Joo, mutta pitäisi jo tuon ikäisen laittaa omat itsekkäät tarpeet syrjään 2-vuotiaan sisarpuolen vuoksi, vai mitä? Huonoa mallia tuo isä näyttää pojalleen, jos poika tietää että perhe on kipeenä kotona.
Sitten ap, kun miehesi on kipeä lapsensa kanssa, niin varmasti lähdet äitisi kanssa ostoksille ja jätät heidät rauhassa kotiin sairastamaan.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 19:13"]
niin, siis mieshän tulee salilta klo 20 ja menee sitten saunaan ja aloittaa tv:n katsomisen klo 21. usein vielä pyytää, että minä teen hänellekin sen iltapalan, kun hän on niin väsynyt. ainoa asia, mitä kotona tekee tänään on kuopuksen laittamisen nukkumaan eli vie valmiiksi syötetyn ja puetun lapsen sänkyyn.
miksi tiedän tämän: kun näin se aina menee...
ap
[/quote]
Tasan ei käy onnenlahjat, minä teen tuon vaimolleni.. Vaihdetaanko puolisoita :)
Missäs se sun lasten isä on? Kuollut vai asuu tosi kaukana? Eikö hän vois tuollaisissa tilanteissa jeesiä, kun kerran teidän yhteiset lapset sairastaa...
Miksi jotkut on niin munankipeitä, että menevät yhteen kenen tahansa kanssa ja vielä tekevät lapsia lisää ja sitten vinkuvat, kun mies ei muutukaan.
No pitikö tehdä niitä lapsia? Anna ne vaikka adoptoitavaksi, ei ole noita huolia enää!
Uusperhe, tuo onnen ja ikuisen rakkauden harmoninen tyyssija. Uusperhe, tuo lämmin ja hellä kasvuympäristö edellisten liittojen lapsille. Not.
Uusperhe, tuo onnen ja ikuisen rakkauden harmoninen tyyssija. Uusperhe, tuo lämmin ja hellä kasvuympäristö edellisten liittojen lapsille. Not.
Ap, mulla oli aiemmin ihan samantyyppisiä ongelmia omassa suhteessani. Olin aina ylityöllistetty ja väsynyt. Vika on vaan siinä että sinä itse mahdollistat mieheltäsi tuon toiminnan. Ei auta heittäytyä marttyyriksi. Sanot miehelle mitä SINÄ tarvitset, ja kun saat sen, kiität. Lähtökohtaisesti ihmiset ovat aika itsekkäitä. Sinunkin kuuluu olla, muuten sinua käytetään hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 14:53"]
minun alakouluikäisellä esikoisellani puhkesi mahatauti yöllä, joten enpä juuri nukkunut, kun lapsi oksenteli alkuun 20min välein. lapsilla on hiihtoloma, joten minun toinenkin koululainen on kotona. minullakin olo on melkoisen kurja ja koko päivä on ollut mahatautisen hoivaamista samalla kun yhteinen taaperoikäinen on täydessä vauhdissaan. mies on töissä päivän ja menee töitten jälkeen salille 20 vuotiaan poikansa kanssa "koska hänellä on oikeus tavata lapsiaan". jatkan siten tätä huushollirumbaa kolmen lapsen kanssa, järjestän ruuat, kaupassa käynnit jne.
kun mies tulee kotiin, hän laittaa saunan ja syö iltapalan ja katsoo telkkaria. hän ei ole edes kertaakaan päivän aikana kysynyt, miten täällä menee. esim. olisiko jotkut muut lapset sairastuneet tmv. hän jättää kotirumban täysin minulle.
ikävintä tässä on vielä se, että minulla olisi tentti loppuviikosta, johon pitäisi lukea. tällä hetkellä kaikki kolme nukkuvat ja nyt raivaan paikkoja.
minusta mieheni on superitsekäs. hänen ajatuksensa minusta on juuri samanlainen. en esim. voi pakottaa häntä olemaan iltaa kotona, koska yö ja päivä oli kaoottisia, koska silloin hän viettää aikaa omien lastensa kanssa. olen kuulema itsekäs, kun sitä edes kysyn.
[/quote]
Jätä se sika, kohta olet kolmen lapsen yksinhuoltaja.
Millaisiin tilanteisiin ihmiset itsensä saattavatkaan *huoh*