onko mieheni vai minä mielestäsi itsekäs (uusperhe)
minun alakouluikäisellä esikoisellani puhkesi mahatauti yöllä, joten enpä juuri nukkunut, kun lapsi oksenteli alkuun 20min välein. lapsilla on hiihtoloma, joten minun toinenkin koululainen on kotona. minullakin olo on melkoisen kurja ja koko päivä on ollut mahatautisen hoivaamista samalla kun yhteinen taaperoikäinen on täydessä vauhdissaan. mies on töissä päivän ja menee töitten jälkeen salille 20 vuotiaan poikansa kanssa "koska hänellä on oikeus tavata lapsiaan". jatkan siten tätä huushollirumbaa kolmen lapsen kanssa, järjestän ruuat, kaupassa käynnit jne.
kun mies tulee kotiin, hän laittaa saunan ja syö iltapalan ja katsoo telkkaria. hän ei ole edes kertaakaan päivän aikana kysynyt, miten täällä menee. esim. olisiko jotkut muut lapset sairastuneet tmv. hän jättää kotirumban täysin minulle.
ikävintä tässä on vielä se, että minulla olisi tentti loppuviikosta, johon pitäisi lukea. tällä hetkellä kaikki kolme nukkuvat ja nyt raivaan paikkoja.
minusta mieheni on superitsekäs. hänen ajatuksensa minusta on juuri samanlainen. en esim. voi pakottaa häntä olemaan iltaa kotona, koska yö ja päivä oli kaoottisia, koska silloin hän viettää aikaa omien lastensa kanssa. olen kuulema itsekäs, kun sitä edes kysyn.
Kommentit (60)
Soitappa sille miehelle että tuo iltaruuaksi pitsaa tai (soita kotiinkuljetuksella ruoka) kun oot niin väsynyt, nii sun ei tarvii tehdä ruokaa. Onhan se suu sinullakin puhu, pyydä, keskustele. Videot päälle ja loikoilemaan koko sakki.
Mun mielestäni tässä jutussa ei ole väliä sillä, onko kyseessä uusperhe vai ei. Kyseessä on se, että lapset on kipeinä ja mies sluibailee hoitamisesta suvereenisti.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 15:22"]
OT, en tykkäis yhtään, jos lasteni isä peruis jonkun sovitun tapaamisen jonkun toisen vatsataudin vuoksi... Ei tykkäis lapsetkaan.
[/quote]
Kyseessä on kuitenkin 20-vuotias "lapsi".
"järjestän ruuat, kaupassa käynnit jne" Pizza tulee ovelle jos haluat.
Ap on itse miehensä valinnut. Turhaa se on meiltä kysyä kumpi on itsekäs koska itse sinä jo sen olet päättänyt/tiedät. Nyt sinulla on uusi s tehtävänä. Oletko oksennussankon ja hellan välissä vai etsitkö miehen joka välittää, kun sen aika on.
No, syy siihen ainakin selvisi, miksi hän aikoinaan erosi omien lastensa äidistä. Ei kukaan täysjärkinen tuollaista luuserimiestä katsele kovinkaan kauaa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 16:35"]
Ap on itse miehensä valinnut. Turhaa se on meiltä kysyä kumpi on itsekäs koska itse sinä jo sen olet päättänyt/tiedät. Nyt sinulla on uusi s tehtävänä. Oletko oksennussankon ja hellan välissä vai etsitkö miehen joka välittää, kun sen aika on.
[/quote]
Jessus, ootpa yksinkertainen tapaus? Aika harvoin (niin miehet kuin naisetkaan) tuovat huonoja ominaisuuksiaan kauheasti esiin siten, että ehtisi sanoa hyvästit ennen kuin ollaan jo kimpassa. Voi myös olla, että jokin ominaisuus tulee esiin vasta siinä vaiheessa, kun on ensimmäistä kertaa tietynlainen tilanne päällä. Ihmiset myös muuttuvat ajan myötä, ihan kaikki.
Mies ei voi irtisanoutua tylsistä hommista. Jos hän ei sitoudu perheeseenne niin ulos. Mutta toisaalta, sinäkin voisit ottaa oppia hänen tyyneydestään tuollaisen kaaoksen keskellä :) Jos hän voi ottaa noin rennosti, ehkä sinäkin teet asioista vähän suurempia kuin ne todella ovat.
Ajattele paremminkin että harmi että tuli mahatauti, nyt sitten sairastetaan. Jos miehesi on terve, voit lähettää hänet tekemään kauppajutut.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 16:35"]
[/quote]
Jessus, ootpa yksinkertainen tapaus? Aika harvoin (niin miehet kuin naisetkaan) tuovat huonoja ominaisuuksiaan kauheasti esiin siten, että ehtisi sanoa hyvästit ennen kuin ollaan jo kimpassa. Voi myös olla, että jokin ominaisuus tulee esiin vasta siinä vaiheessa, kun on ensimmäistä kertaa tietynlainen tilanne päällä. Ihmiset myös muuttuvat ajan myötä, ihan kaikki.
[/quote] Aika harvoin.. Ai että seurustelusuhteet päättyvät harvemmin, useimmiten vievät avioliittoon?? Mietippä juttus uudestaan.
Mies on mulkero, kun ei huomioi toisen hätää ja sairaita lapsia.
t. Mies.
Kaikille olisi hyvä olla joskus vuosi yksinhuoltajana..jäisi varmasti turhat rutinat pois.
Ap:n lapsi on sairas, siis ei ap:n miehen lapsi. Yhteinen lapsi on ihan terve, joten miksi miehen täytyy luopua jostain omasta menosta, koska ei häntä kotona tarvita tervettä lasta leikittämässä.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 15:22"]OT, en tykkäis yhtään, jos lasteni isä peruis jonkun sovitun tapaamisen jonkun toisen vatsataudin vuoksi... Ei tykkäis lapsetkaan.
[/quote]
20-vuotias lapsi varmaan ymmärtäisi joustaa. Ei mies ole toiminnut aukoitta oikein.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 14:53"]
minun alakouluikäisellä esikoisellani puhkesi mahatauti yöllä, joten enpä juuri nukkunut, kun lapsi oksenteli alkuun 20min välein. lapsilla on hiihtoloma, joten minun toinenkin koululainen on kotona. minullakin olo on melkoisen kurja ja koko päivä on ollut mahatautisen hoivaamista samalla kun yhteinen taaperoikäinen on täydessä vauhdissaan. mies on töissä päivän ja menee töitten jälkeen salille 20 vuotiaan poikansa kanssa "koska hänellä on oikeus tavata lapsiaan". jatkan siten tätä huushollirumbaa kolmen lapsen kanssa, järjestän ruuat, kaupassa käynnit jne.
kun mies tulee kotiin, hän laittaa saunan ja syö iltapalan ja katsoo telkkaria. hän ei ole edes kertaakaan päivän aikana kysynyt, miten täällä menee. esim. olisiko jotkut muut lapset sairastuneet tmv. hän jättää kotirumban täysin minulle.
ikävintä tässä on vielä se, että minulla olisi tentti loppuviikosta, johon pitäisi lukea. tällä hetkellä kaikki kolme nukkuvat ja nyt raivaan paikkoja.
minusta mieheni on superitsekäs. hänen ajatuksensa minusta on juuri samanlainen. en esim. voi pakottaa häntä olemaan iltaa kotona, koska yö ja päivä oli kaoottisia, koska silloin hän viettää aikaa omien lastensa kanssa. olen kuulema itsekäs, kun sitä edes kysyn.
[/quote]
Sitä saa, mitä tilaa. Oliko tuollaisen miehen kanssa pakko tehdä se yhteinen rakkausrusina osoittamaan ulkopuolisille suurta rakkautta.
Ei ymmärrä, ei, miksi se lapsi pitää vääntää jokaiseen uusperheviritelmään heti alussa. Sitten vingutaan paskat housuissa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 15:22"]
OT, en tykkäis yhtään, jos lasteni isä peruis jonkun sovitun tapaamisen jonkun toisen vatsataudin vuoksi... Ei tykkäis lapsetkaan.
[/quote]
Tarkennus. Peruisi siis oman lapsen kanssa tapaamisen uuden vaimonsa lapsen mahataudin vuoksi.
Olen ollut vuosikausia yh:na, pienet oli lapset kun se taival alkoi... Mutta kun uusi onni astui elämääni ja osaksi perhettämme, ei meillä alkuvaiheessa kyllä istuttu pöydän ääreen keskustelemaan KAIKKIA JUMALAN TILANTEITA, että miten sitten toimitaan. Peruslähtökohtana oli ja on se, että kun eletään yhdessä, kannetaan vastuu KAIKISTA perheen jäsenistä ilman että sitä joutuisi jokaisen taudin tai muun poikkeustilanteen ilmetessä kyseenalaistaa kummankaan perheen aikuisen. Jos tämä ei ole itsestään selvää molemmille, tulee kyllä yllärinä ja oletan myös että poikkeuksena valtaväestön empatia ja sympatiakyky huomioiden.
tämä vaan tuli pohdintana, kun natkutetaan, että teidän ap olis etukäteen tämäkin tilanne pitänyt ennakoida. Miehesi toiminta kuulostaa juu tylyltä nyt kun olette taudin kourissa, avaa suusi sille ja kerro fiilikset AVOIMESTI JA YKSINKERTAISESTI. miehen kielellä. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 14:53"]minun alakouluikäisellä esikoisellani puhkesi mahatauti yöllä, joten enpä juuri nukkunut, kun lapsi oksenteli alkuun 20min välein. lapsilla on hiihtoloma, joten minun toinenkin koululainen on kotona. minullakin olo on melkoisen kurja ja koko päivä on ollut mahatautisen hoivaamista samalla kun yhteinen taaperoikäinen on täydessä vauhdissaan. mies on töissä päivän ja menee töitten jälkeen salille 20 vuotiaan poikansa kanssa "koska hänellä on oikeus tavata lapsiaan". jatkan siten tätä huushollirumbaa kolmen lapsen kanssa, järjestän ruuat, kaupassa käynnit jne.
[/quote]tyypillinen tapaus, mies on perustanut uusperheen saadakseen ilmaisen kodinhoitajan, juokse.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 17:40"]
Olen ollut vuosikausia yh:na, pienet oli lapset kun se taival alkoi... Mutta kun uusi onni astui elämääni ja osaksi perhettämme, ei meillä alkuvaiheessa kyllä istuttu pöydän ääreen keskustelemaan KAIKKIA JUMALAN TILANTEITA, että miten sitten toimitaan. Peruslähtökohtana oli ja on se, että kun eletään yhdessä, kannetaan vastuu KAIKISTA perheen jäsenistä ilman että sitä joutuisi jokaisen taudin tai muun poikkeustilanteen ilmetessä kyseenalaistaa kummankaan perheen aikuisen. Jos tämä ei ole itsestään selvää molemmille, tulee kyllä yllärinä ja oletan myös että poikkeuksena valtaväestön empatia ja sympatiakyky huomioiden.
tämä vaan tuli pohdintana, kun natkutetaan, että teidän ap olis etukäteen tämäkin tilanne pitänyt ennakoida. Miehesi toiminta kuulostaa juu tylyltä nyt kun olette taudin kourissa, avaa suusi sille ja kerro fiilikset AVOIMESTI JA YKSINKERTAISESTI. miehen kielellä. Tsemppiä!
[/quote]
Ja siinä rakastuessa pitää heti pikaisesti sitoa mies itseensä uusperheen rakkauslapsella.
Hei haloo, jos yh saa miehen näppeihinsä, ei ihan oikeasti kannata heti hommata itseä paksuksi sen pelossa, että mies karkaa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 15:34"]
No mies tietenkin, ei kai kukaan täysijärkinen kirjoittaisi vauva-palstalle mikään muu vastaus mielessään. Toivottavasti olet nyt tyytyväinen ja voit rypeä marttyyrinä itsesäälissä.
Jos haluat saada vastauksen, että sinä olit itsekäs sinun pitää kirjoittaa vaikka johonkin homma-forumille tai pillu-ja-corolla palstalle.
Tietysti tuo scripti voisi olla hieman erilainen, jos sitä kysyttäisiin tässä sinun uusiosekasotkussasi mieheltä. Btw eikö lapsella ole isää vai onko se ihan pure-bastard ?
[/quote]
Niin ja haluan lisätä vielä, että lastenhoito ei kuulu miehille. Ei edes omien lastan saatikka joidenkin vahingonlaukausten. Tämä ei ole minun mielipiteeni, vaan oikeus on Suomessa päättänyt niin kymmeniä tuhansia kertoja.