Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko venäläisen nuoren pitää eväitä tunnilla?

Vierailija
03.03.2014 |

Meillä tälläinen tapaus. Siirtynyt mamuluokalta normiluokalle, koska erityisopetuksen tarvetta ei ole, mutta ennen ei annettu olla eväineen tunnilla.

Hänellä pitää siis olla aina jotain pientä naposteltavaa ( viinirypäleitä, karkkia tms.) ja juotavaa opetustilanteessa, muuten ahdistuu luokassa olemisesta.

Ei häiritse opetusta eväillään lainkaan. Mietin vain miten toimisin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske jauhaamaan purkkaa. Tai kohteliaisuudesta hänen on pakko jatkossa jakaa myös muille.

Vierailija
2/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla antaa lapselle iso (siis iso!) klöntti sinitarraa, jota saa tunnilla muovailla tehtäviä tehdessään/lukiessaan/kuunnellessaan. 

Saattaisi auttaa rauhoittumaan eikä tarvitsisi koko ajan olla napostelemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille pitää olla samat säännöt. Olisko ok, että kaikki mussuttaisivat tunnilla aina eväitään? Minusta ei. Ei voi olal liikaa vaadittu syödä eväät vaikka välitunnilla. Tunnilla pitää keskittyä opetukseen ja tehtäviin. Eikö vihot ja kirjatkin ole muruissa ja rasvassa, jos niiden yllä koko ajan puputetaan jotain? Lisäksi ravitsemuksellisesti erittäin epäterveellistä.

Vierailija
4/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vesipullo saa ainakin olla! Sen voivat kaikki muutkin tuoda halutessaan. Jos niillä ruetaan leikkimään niin sitten säilytys repussa.

Vierailija
5/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan syö tunnilla? Minulla oli kaksi diabeettikko luokkakaveria, ja he söi välipalat välitunnilla. Aluksi luokassa, ope muistutti, myöhemmin saivat syödä itsenäisesti.

Vierailija
6/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alaikäisille pitää kuri ja järjestys olla! Samat säännöt kaikille.

Luentokäyttäytyminen aikuisten ihmisten parissa kummaksuttaa:

Ihme velliperseitä mm. nykyajan lääkisläiset. Tulevat ns.pakolliselle päivän luennolle yliopistosairaalaan; suurimmalla osalla on mukana läppärit tai joku muu vastaava vekotin, jolla pelataan, surffaillaan, roikutaan facebookissa. Kammataan tukkaa, syödään eväitä, kudotaan ja lakataan kynsiä. Helvetinmoinen kuhina käy luentosalissa, johon sopii 200 henkeä. Ihan kiva olla kuuntelemassa omiin työtehtäviin littyviä aiheita...

Vierailija
7/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse esim. vaikeasta diabeteksesta, silloin kyllä. Muutoin samat säännöt kuin muilla, tunnilla ei syödä ruokaa, välipaloja, purkkaa tai herkkuja eikä juoda mitään. Pyynnöstä voi käydä hanan luona juomassa vettä, jos on esim. juuri tullut liikuntatunnilta ja on kova jano.

Vierailija
8/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolla aikoinaan luennoitsija heitti kyllä kutojat salista. Tai jos tuli myöhässä yms.

Vierailija
9/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen tätä nykyistä vesipullomuotia. Mikä jano niillä ihmisillä koko ajan on? Ei mulla vaan ole koskaan. Ja toinen on se räkiminen. Mistä niitä klimppejä oikein tulee? Ei mulla tule mitään ulos, hyvä kun sylkeä vähän löytyy. Onko nykynuori jotenkin fyysisesti tms. erilainen?

Vierailija
10/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 13:37"]

Minä ihmettelen tätä nykyistä vesipullomuotia. Mikä jano niillä ihmisillä koko ajan on? Ei mulla vaan ole koskaan. Ja toinen on se räkiminen. Mistä niitä klimppejä oikein tulee? Ei mulla tule mitään ulos, hyvä kun sylkeä vähän löytyy. Onko nykynuori jotenkin fyysisesti tms. erilainen?

[/quote]

lisään: ei siis liity mitenkään venäläisiin, vaan yleensä nuoriin ihmisiin.

Vierailija
11/11 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palautettaisiin vanhempineen kotimaahansa, niin siellä nämä erikoispalvelupyynnöt hoidettaisiin varmaankin asiantuntemuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan