Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia? N48 ja tykkää Rammsteinista

Vierailija
09.11.2020 |

En ole Porvoosta.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No avopuolison äiti on jotain 55 ja ei muuta kuuntelekkaan kuin Megadethia, AC/DC:tä, Rammsteinia, Iron Maidenia, Amorphista ja vastaavia. Ite en pysty moista roskaa kuuntelemaan yhtään.

Vierailija
42/58 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tosiaan metallia kuuntelee keski-ikäiset(kin). Eikä mun mielestä aiheuta mitään ihmettelyä. Kieltämättä vähän ihmettelin itse kun työkaverit (27 , 29, 54, 46 vuotiaat) lähti kuuntelemaan Cheekiä, muutaman vuotta sitten johonkin isompaan paikkaan, stadikalle tms

Cheekkihän oli kuulemma keski-ikäisten äiti-ihmisten arjalainen päiväuni :DDD

(Ei ole omakeksimä asia) itse en kuitenkaan koskaan tajunnut Cheekin fanittamista, mutta toden totta todistin useiden 40-50 vuotiaiden fanittavan. Enkä kyllä tajua miksi. Mutta jokainen tavallaan.

En kyllä mäkään tajua tuota Cheekin fanitusta. t. Viestin nro 5 kirjoittaja (se joka pitää Rammsteinista ja mm. Laila Kinnusesta) N48v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä N49 saksaa puhuva,  ja osaan kaikki Rammsteinin sanat ulkoa ja ymmärrän myös kaikki mitä ne tarkoittaa, ja paras bändi mitä on, omaa sieluni musiikkia ja sanoituksia. 

Sen lisäksi kuuntelen vanhaa kunnon punkkia, J.M.K.E yksi suosikki. 

Vierailija
44/58 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa epänormaali asia tuossa on, jos hän miettii, mitä muut ajattelevat omasta musiikkimausta.

Vierailija
45/58 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
46/58 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kuuntelin ennen, noin kymmenen vuotta sitten. Olen myös nähnyt livenä Suomessa ja ihan oli silloiset keikat ok, viihdyttäviä ja kuunneltavia. Olen nyt 50. Sitten satuin näkemään kyseisen bändin livekeikkataltioinnin uusimman levynsä tiimoilta ja olin oksentaa. Touhu oli niin helkutin sairasta, etten tähän ikään mennessä vastaavaa nähnyt. Ja jälkeenpäin tuli valtava myötähäpeä. Juu, en varmaan kuulu kohderyhmään, mutta nähdä aikuisten miesten tekevän sokkiarvon takia tuollaista. Aika kipeetä.

Turhaan järkytyit. Rammsteinin biisit vain kertovat siitä, mitä me niin sanotut tavalliset ihmiset teemme tai olemme tehneet toisillemme ja itsellemme.

Vierailija
47/58 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On normaalia. Itsekin juuri viime lauantaina kuuntelin pitkästä aikaa Youtuben kautta joitakin biisejä, jotka oli siellä myös tekstitetty englanniksi. Ensimmäistä kertaa itsekin vähän ymmärsin mistä laulut kertovat. :D

Vuodesta 2002 olen Rammsteinia fanittanut, ja esim. Sonne on edelleen yksi parhaimpia kysisen bändin biisejä.

Nainen 32v

Itse kuultuani ensimmäistä kertaa kyseisen orkan, lähinnä pelästyin. Nukuin jo ja kaveri saapui kapakasta ja pisti mörinän pauhaamaan keskellä yötä. Eräs viisikymppinen nainen kertoi kuuntelevansa heitä ja heräsikin nyt mielenkiinto, että millaisia sanoituksia heiltä löytyy? Kymppiuutisissa oli pari vuotta sitten juttua, että järjestetään joitain Rammstein-kursseja, joissa kai opiskellaan sanoituksia ja oli ihana nähdä ikäjakauma nuorista iäkkäämpiin.

Vierailija
48/58 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No avopuolison äiti on jotain 55 ja ei muuta kuuntelekkaan kuin Megadethia, AC/DC:tä, Rammsteinia, Iron Maidenia, Amorphista ja vastaavia. Ite en pysty moista roskaa kuuntelemaan yhtään.

Anoppis ajattelee samoin sun kuuntelemasta et *ttu mitä shittiä :)

Vierailija
49/58 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytä kohta 49 ja kuuntelen Jinjeriä.

Vierailija
50/58 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään alkanut kuunnella humppaa teini-iän jälkeen, joko metallia tai hiljaisuutta.

Vierailija
51/58 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne Rammsteinin jäbät ole saman ikäisiä kuin sinäkin? Eli ei mitenkään outoa.

Vierailija
52/58 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, jos ketjun aloittaja tulisi kommentoimaan vastauksia. Ovatko ne avanneet hänen silmänsä näkemään, ettei hän ole mitenkään outo, vaan päinvastoin hyvin tavallinen suomalainen metallimusiikin kuulija. Itse en ole koskaan kyseiselle bändille lämmennyt. Olen aloittajaa paljon nuorempi, ja kuuntelen mieluiten klassista musiikkia. Sekin on mielestäni hyvin normaalia ja tavallista. Ylipäätään millään musiikilla on nykyään vaikea erottautua ja olla uniikki - mikäli kukaan siihen edes pyrkii - koska nykyään tietoa eri tyyleistä on paljon saatavilla, musiikkia on paljon saatavilla eri muodossa ja eri kanavilta, hajonta eri genrejen kuuntelijoiden iässä ja sukupuolessa on suurta ja ihmisillä on yleensä ottaen hyvinkin laaja tietämys musiikista.

Jos nyt joku kuuntelisi vain ja ainoastaan jotain esimerkiksi täysin itsetehdyillä soittimilla soitettua, omat musiikilliset lainalaisuudet löytänyttä, vaikeasti saatavilla ja vähän esillä olevaa bändiä jostain Zimbabwesta, niin se voisi herättää kysymyksen että miksi juuri se iskee.

Vierailija
53/58 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rso:n kapellimestari Hannu Lintu kuuntelee joskus Rammsteinia. Muistan tämän jostain haastattelusta. Juurikaan hän ei kyllä vapaalla musiikkia kuuntele.

Vierailija
54/58 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana. :) Minullekin on käynyt kuten aloittajalle, että olen ajatellut jotain bändiä nuorisomusiikisi, kunnes olen havahtunut, että ne hittibiisit ovat ajalta kun nykynuoriso ei ollut edes syntynyt. Miten se aika niin hujahtaakin.

Vierailija
55/58 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia on. Itse olen 41v. ja olen fanittanut Rammsteinia 90-luvun loppupuolelta lähtien. Miksi fanittaminen pitäisi lopettaa iän myötä? Mä kuuntelen kyllä monenlaista musiikkia koska menee poppi, klassinen, rock jne. Räpistä en pahemmin välitä, mutta Eminemillä on kyllä hyviä kappaleita. Mun musiikkimaku ei ole rajoittunut tiettyyn musiikkigenreen. Voin kyllä kuunnella vaikka Yölintua. Riippuu fiiliksestäkin mitä haluan milloinkin kuunnella.

Vierailija
56/58 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin, olen tykännyt heistä jo 90-luvulta asti. ❤️

N 50v

N59, ja musiikkimakuuni kuuluu Rammstein, Nazareth, Pink Floyd, Floor Jansen, mutta myös Queen, Eput, Apulanta jne jne. Lisäksi klassinen musiikki, ja jopa osa iskelmistäkin, kunhan laulajalla on the Ääni, eikä mitään huokailukähinää.

Vierailija
57/58 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti nää "onko  normaalia" jankkaajat pitäisi kuskata kaikki saunan taakse.

Vierailija
58/58 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on normaali. Itse olen N54 ja tykkään Rammsteinista. Mutta myös Bachista, Sibeliuksesta, Mariskasta, Keko Salatasta jne. jne. jne.