Onko normaalia? N48 ja tykkää Rammsteinista
Kommentit (58)
Mä olen 44, nainen, ja kuuntelen paljon raskaampaa ja marginaalisempaa metallia kuin Rammstein. Samoin moni naiskaverini. Jokainen metallikeikoilla ja -festareilla kävijä tietää, että suurin osa metallin kuuntelijoista on tukevasti keski-ikäisiä, koska me aloitettiin nuorina eikä olla siitä luovuttu. Eli ei tolla hirveesti irtoa mitään erityisyyspisteitä sen kummemmin kuin outouspisteitäkään, senkun rauhassa kuuntelet vain.
Itsehän vaihdoin trancesta ja vokaalihousesta lennossa Reijo Taipaleeseen, Tauno Paloon ja Hiski Salomaahan kun täytin 47.
Vierailija kirjoitti:
Toihan on just keski-ikäisten musiikkia, niinkun joku metallicakin.
Reps! Kiitos. Näinhän tässä vissiin on käynyt :DDDDD
Vierailija kirjoitti:
Toihan on just keski-ikäisten musiikkia, niinkun joku metallicakin.
Kun Brasiliassa menee Metallican keikalle, on yleisö 19-20 vuotiaita, Suomessa 15-70- vuotiaita. Hyvä Suomi🇫🇮. Suomessa voi tehdä mitä vain mihin ikään vain, jossain Etelä-Amerikkassa metallia kuunteleva keski-ikäinen nainen on kummajainen.
Äitini on 63 ja tykkää Rammsteinista.
Minä olen 31 ja kuuntelen enimmäkseen klassista ja jazzia.
Kyllä sun pitää jo tykätä Eija Sinikasta.
Suomessa tosiaan metallia kuuntelee keski-ikäiset(kin). Eikä mun mielestä aiheuta mitään ihmettelyä. Kieltämättä vähän ihmettelin itse kun työkaverit (27 , 29, 54, 46 vuotiaat) lähti kuuntelemaan Cheekiä, muutaman vuotta sitten johonkin isompaan paikkaan, stadikalle tms
Vierailija kirjoitti:
N 55 ja tykkään Rammsteinista, oma äitienpäiväklassikko on Mutter. Ja olen normaali.
Vai äitienpäiväklassikko :D Oletko biisin lyriikoihin tutustunut?
Ja miksi ei olisi normaalia? Miksi ihmeessä pitää edes miettiä tuollaista?
Rammstein on mieletön!
N50
Paljon epänormaalimpaa on, jos näitä vanhoja ukkoja kuuntelee 15v. Tosin niitäkin on, mutta harvassa.
Mein herz brennt. Aivan mielettömän hieno biisi niin pianoversiona kuin alkup.
Olen humiseva ikihonka 50+ ja kuuntelen Katri Helenaa, Joy Divisionia, Frank Sinatraa, ja Nick Cavea. Onko normaalia? Rammstein? Pari hittiä jotka ovat hauskoja, mutta ei sen enempiä.
Onhan se Till Lindemannkin jo 57 vuotias.
On normaalia. AP kyselee ihan hassuja :)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se Till Lindemannkin jo 57 vuotias.
Niin, tässä on itsekin vanhentunut samaan tahtiin. 🤗
Itsekin kuuntelin ennen, noin kymmenen vuotta sitten. Olen myös nähnyt livenä Suomessa ja ihan oli silloiset keikat ok, viihdyttäviä ja kuunneltavia. Olen nyt 50. Sitten satuin näkemään kyseisen bändin livekeikkataltioinnin uusimman levynsä tiimoilta ja olin oksentaa. Touhu oli niin helkutin sairasta, etten tähän ikään mennessä vastaavaa nähnyt. Ja jälkeenpäin tuli valtava myötähäpeä. Juu, en varmaan kuulu kohderyhmään, mutta nähdä aikuisten miesten tekevän sokkiarvon takia tuollaista. Aika kipeetä.
Kuuntelen siis raskastakin musiikkia, mutta ei tulisi mieleen sitä mainostaa työpaikan kahvipöydässä. Kysyttässä kyllä vastaisin. Mutta totta on sekin että mietin onko se "normaalia" koska en tunne ketään muuta samalla musiikkimaulla :)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tosiaan metallia kuuntelee keski-ikäiset(kin). Eikä mun mielestä aiheuta mitään ihmettelyä. Kieltämättä vähän ihmettelin itse kun työkaverit (27 , 29, 54, 46 vuotiaat) lähti kuuntelemaan Cheekiä, muutaman vuotta sitten johonkin isompaan paikkaan, stadikalle tms
Cheekkihän oli kuulemma keski-ikäisten äiti-ihmisten arjalainen päiväuni :DDD
(Ei ole omakeksimä asia) itse en kuitenkaan koskaan tajunnut Cheekin fanittamista, mutta toden totta todistin useiden 40-50 vuotiaiden fanittavan. Enkä kyllä tajua miksi. Mutta jokainen tavallaan.
Mulla soi autossa yksin ollessa Megadeath ja Laila Kinnunen (Suklaasydän, Pojat 🧡💛💚💜).