Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkku -mikä infantiili sana aikuisen suusta

Vierailija
02.03.2014 |

Mikä on tämä päivän teema nyt, kun on herkkuja kauppakyylääjän silmissä, kahvipöydän antimissa, ahmijan iltasyömisissä. Herkku. Jotenkin tosi lapsellinen sana.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja tarjolla, kuorrrrrutettua vesimelonia ja vihannestikkuja pahvimukissa!

Vierailija
22/54 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuilla tarkoitetaan AINA kaikkea epäterveellistä. Se on fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja keliaakikolle? Tämä sana on ruvennut hyppimään silmille. Herkku.

Vierailija
24/54 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette vylgäärejä narsisseja koko sakki! 

Vierailija
25/54 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet pompöösi!

Vierailija
26/54 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:31"]

Mikä on tämä päivän teema nyt, kun on herkkuja kauppakyylääjän silmissä, kahvipöydän antimissa, ahmijan iltasyömisissä. Herkku. Jotenkin tosi lapsellinen sana.

[/quote]

Oot keksiny uuden sanan ja nyt haluat sitä joka ketjussa esitellä :D Infantilli. Voi sua.

T. se joka aloitti ketjunsa "Ikinä uskalla lisääntyä, kun perheelliset antaa siitä niin kamalan kuvan" ja se järkytti sun maailmankuvaasi :)

- Tiedoksi, että syy oli ihan tuossa otsikoinnin minimimerkkimäärässä. Haluamani muoto olisi ollut: MITEN ikinä uskallaN lisääntyä, kun perheelliset antaVaT siitä niin kamalan kuvan

- Itselläs taitaa olla vähän haasteita tuon ajatusviivan käytössä??

Vierailija
27/54 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 15:27"]

Kyllä se oikea termi on mättö.

Kattaa näes suolaiset ja makeat "herkut".

[/quote]

Mä syön kyllä mieluummin herkkuja kuin mättöä. Mättö ei oikein ole synonyymi, siitä tulee sellainen mieleikuva, että syödään ämpäritolkulla mutta herkkua voi olla myös esim. yksi suklaakonvehti. Muutenkin mättö-sana tuo mulle mieleen sian kaukalon...

Vierailija
28/54 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 20:31"]

[/quote]

Oot keksiny uuden sanan ja nyt haluat sitä joka ketjussa esitellä :D Infantilli. Voi sua.

T. se joka aloitti ketjunsa "Ikinä uskalla lisääntyä, kun perheelliset antaa siitä niin kamalan kuvan" ja se järkytti sun maailmankuvaasi :)

- Tiedoksi, että syy oli ihan tuossa otsikoinnin minimimerkkimäärässä. Haluamani muoto olisi ollut: MITEN ikinä uskallaN lisääntyä, kun perheelliset antaVaT siitä niin kamalan kuvan

- Itselläs taitaa olla vähän haasteita tuon ajatusviivan käytössä??

[/quote]

Mitä sinä sekoilet? En ole osallistunut mainitsemaasi ketjuun mitenkään, edes klikannut auki. Aiheesi ei kiinnosta. Sekoitat nyt kirjoittajia toisiinsa, meitä on täällä aika paljon. Jos selaat keskustelun alkuun, huomaat että korvasin jo alkutekijöissä infantiili-sanan suomalaisella versiolla.

Vierailija
29/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sanoja haluaakin imponeerata.

Vierailija
30/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle herkku tarkoittaa mitä tahansa hyvää ruokaa. Esim. savulogi on herkkua.

Vierailija
31/54 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kyllä häiritsee tuo otsikossa oleva virheellinen ajatusviiva. Se on väärän pituinen (pitäisi olla –, ei -) ja kiinni mikä-sanassa.

Vierailija
32/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni aikuisen suusta sana "nami" on oudon kuuloinen. "Nyt pitää saada namia" - tota, ööh?

Vierailija
33/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt tänäänkin herkkua, vaikka laihdutan: salaattia, jonka päällä on mangovinegrettiä ja sitruunaöljyä. Illallakin syön herkkua, kun paistan pippurihalloumia toisen salaatin päälle.

Elän herkuilla aamusta iltaan, koska en pidä pahasta ruuasta.

Vierailija
34/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkku -sana, jonka lausuminen tuottaa monille kolmevuotiaillekin vielä ongelmia, sehän on selvästi lapsellinen! Mikä loistava logiikka, lapset eivät yleensä edes käytä tuollaisia sanoja, lasten suusta kuulee sanoja kuten "nami".

Onneksi meillä ei syödä herkkukurkkuja, eihän sitä kehtaisi ääneen sanoa ja pitäisikö nyt muuttaa herkkutattikin joksikin muuksi.

Vierailija
35/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa - minusta herkku on ihan normaali suomenkielinen sana. Se ei tuo, ainakaan minulle, minkäänlaisia mielleyhtymiä, ellei sitten positiivisia. Meillä syödään herkkuruokaa joka päivä kotona, elämä on liian lyhyt huonojen ruokien syömiseen.

Vierailija
36/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole vieläkään keksinyt korvaavaa sanaa herkulle, kun sitä häneltä pyydettiin :D Oisko Ap:n sanastoon parempia esim "Pleasuroiva tuote" tai "Delaktatiivinen ruoka-aine"

Vierailija
37/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että ap vastustaa herkku-sanan käyttöä sellaisissa yhteyksissä kuin "Ai herkku, nyt alkoi loma". Se se vasta infatiililta kuulostaa.

Vierailija
38/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 12:26"]

Mun mielestäni aikuisen suusta sana "nami" on oudon kuuloinen. "Nyt pitää saada namia" - tota, ööh?

[/quote]

Minusta "nami" kuulosti jo kakarana oudolta muiden kakaroiden suusta. 

Vierailija
39/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain nettikaupoissa mainostetaan lastenvaatteita tyyliin "tosi herkku" ja mun mielestä se on myös aika yököttävää ;)

Vierailija
40/54 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä maapallon liikakansoituksen jälkeen pahimpia ongelmia maailmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme