Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pyydätte lapsen kaverin mukaan hotelli/laivamatkalle,

Vierailija
02.03.2014 |

maksatteko matkan, ruuan ja muun ylläpidon?

Vai miten olette toimineet?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista tilannetta vielä ollut mutta jos pyytäisin mukaan niin kyllä se tarkoittaisi matkan tarjoamista, eli yöpymiset ja ruuat ainakin maksaisin.

Vierailija
2/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippuu vähän, mutta maksan laivamatkan jos on pyydetty lapselle kavari mukaan. Vähän tapauksen mukaan sitten että maksetaanko myös ruokailutkin vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuat yleensä maksan. Vanhemmat maksavat kyllä lapsensa matkat ja antavat käyttörahaa.

Vierailija
4/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain syystä pyytäisin, tietenkin tarjoaisin kun kerta ehdotankin.

Vierailija
5/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyydän jonkun mukaan, maksan aivan kaiken, siis aivan kaiken tuliaisista lähtien. Ei käy edes mielessä, että pyydän mukaan ja sanon sitten, että ruokasi, matkasi ja muutkin kulusi voit maksaa itse.

Vierailija
6/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsen matkat ja ruuat on maksettu. Minä olen "maksanut" takaisin koirien ja lasten hoitona.

Vierailija
7/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyydän, tottakai maksan kaiken. Käyttörahaa voi kaveri ottaa esim. karkkeihin tai muihin pieniin ostoksiin. Toki ostan molemmille karkkejakin hyttiin vähän.

Vierailija
8/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin matkat ja ruuat, tietenkin. Jos oma lapsi lähtisi kutsuttuna ja hänen ruuat ja matkat maksaisi kutsuja, niin antaisin lapselle mukaan käyttörahaa.

Vierailija
9/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esim. laskettelureissuilla ollut kaveri mukana. Jos omalla autolla mennään, ei matkat maksa mitään. Jos lennetään, kaveri maksaa matkansa. Ruuat tarjotaan me, syötiin sitten ravintolassa tai tehdään itse. Hissilipun kaveri ostaa itse. Tämä järjestely on aina ollut sopiva kaikille. Toki omaa taskurahaa kaverilla on aina mukana ja ostaa sitten mitä tykkää. 

Vierailija
10/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin matkat ja ruoat, muut käyttörahat sitten omasta takaa. Toki näistä jutuista pitäisi sopia kaverin vanhempien kanssa jo reissua suunnitellessa.

Vierailija
11/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lasten kaverit maksavat reissun itse mutta viimeksi maksoimme kahden kaverin reissut. Oli all inclusive niin helpotti reissun sujuvuutta.

Vierailija
12/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pyydettiin usein kaverini perheen mukaan niin, että minun vanhempani sitten maksoivat osuuteni. Tuntui vähän hassulta, mutta toisaalta ymmärrän kun heillä oli iso perhe, että tulisi aika kalliiksi kustantaa kaikkien lasten kavereiden matkat. Vanhempani pyysivät sitten kaverini kerran vastapalvelukseksi mukaan risteilylle. Olisivat muuten maksaneet kaverin matkan, mutta miettivät että tuntuisi epäkohteliaalta, vähän niin kuin leveilyltä, maksaa hänet kun kaverin vanhemmat ovat päättäneet toisin. Koska vanhempani halusivat kalliimpaan hyttiluokkaan, he pyysivät kaverin vanhemmilta sen verran rahaa mitä paikka halvimmassa hyttiluokassa olisi maksanut.

Vierailija
13/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilylle jos ostetaan koko hytti joka tapauksessa, niin olisi noloa pyytää lapsen kaverilta osuutta. Tai jos omalla autolla mennään niin ei todellakaan tarvi osallistua bensakuluihin. Sen sijaan jos lähtisimme johonkin lentokoneella niin en maksaisi lentolippua, mutta saisi ilmaiseksi yöpyä samassa majoituksessa.

Tämä siis hypoteettista pohdintaa, lapset ovat viielä niin pieniä ettei ole ajankohtaista.

Vierailija
14/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tulossa lapsen kaveri 2,5 vkon Italian reissulle mukaan. Me maksamme majoitukset, perussapuskat esim aamiaiset ja iltapalat ja hänen vanhempansa maksaa lennot, ulkonasyömiset ja ostokset.

Vierailija
15/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä pyydät oman kaverisi mukaan, maksatko senkin matkat? Kyllä meillä kaverit on maksaneet itse matkansa. Maksettu seuralainen tuntuisi oudolta. En ikimaailmassa olettaisi, että jos mun lapsi menee kaveriperheen mukana reissuun, että pääsisi ilmaiseksi!

Vierailija
16/16 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän tapauksesta; omasta mielestäni jos lähdetään vaikkapa etelään reissulle, lapsen kaveri maksaa oman osuutensa esim. lennoista/matkasta, mutta "isäntäperhe" kaikki ruuat, retket, ostokset (ellei mangu jotain tosi kallista), pienet tuliaiset kotiin jne. Ja tietenkin isäntäperheen tulotasokin vaikuttaa, jos rahaa on, niin voipi maksaa vaikka kaiken.

Ruotsin reissulla esim. hytistä menisi muutenkin se sama maksu ja muutenkin se kaverin osuus jää minusta suht kohtuulliseksi, joten jos meille tulisi lapsen kaveri mukaan maksaisin kyllä hytin ja normiruuat ja pienet ostokset.

Etelään mentäessä mielestäni kaverin perhe voisi maksaa sen matkan osuuden, esim. viikon matkasta esim. neljä-viisisataa (sisältää lennot ja asumisen lapsialennuksen kanssa), muut maksut sitten isäntäperhe (ruuat koko matkalta, myös lenotkokoneessa, retket, pienet ostokset jne).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä