Muuttaako lasien käyttö silmien ja kasvojen ulkonäköä?
Olen saanut kommentteja välillä kun otan lasit pois, että näytänpäs oudolta. Itse olen myös huomannut saman, jos olen nähnyt jonkun lasipäisen esim. piilolinssien kanssa. Jotenkin heidän silmänsä tai kasvot siitä kohdin ovat erinäköiset kuin ihmisillä, joilla ei ole laseja lainkaan. Kuvittelenko vain, vai onko tässä luulossa jotain perää?
Kommentit (26)
Ehkä nenään jää laseista punaiset painaumat, jotka eivät lähde piilareita käyttäessä?
Näin joskus myös vastaavan keskustelun, ja eräs vastaaja kommentoi että esim. uimahallissa pystynyt aika hyvin sanomaan, kuka käyttää laseja ja kuka ei. Jotenkin sanoi huomaavansa silmien ympärysihosta sen, ja tietenkin jäljistä nenänvarressa.
Ehkä ihan vaan siitä, että kun ihminen ei näe ilman niitä laseja, hän ei tarkenna katsettaan mihinkään vaan on siis sellaisessa tilassa, johon lasittoman pitäisi päästä yrittämällä nollata päänsä ja tuijottamalla tyhjyyteen mitenkään prosessoimatta näkemäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ihan vaan siitä, että kun ihminen ei näe ilman niitä laseja, hän ei tarkenna katsettaan mihinkään vaan on siis sellaisessa tilassa, johon lasittoman pitäisi päästä yrittämällä nollata päänsä ja tuijottamalla tyhjyyteen mitenkään prosessoimatta näkemäänsä.
Tämä on totta. Esim. lähes -6 näöllä siristelykin on täysin turhaa, joten katse voi olla todellakin tyhjän näköinen kun kaikki on tasaisen sumeaa eikä mihinkään voi tarkentaa.
Millä tavalla silmälasien käyttäjän iho on silmien ympärillä erilainen?
https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/001/218/282/bf6.png