Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutto-ongelma, nykyinen asukas ei suostu lähtemään

Joe
09.11.2020 |

Minulla on ongelma. Olen tehnyt sopimuksen jossa saan parin kuukauden päästä käyttööni asunnon, mutta nykyinen asukas kieltäytyy lähtemästä. Hän jääräpäinen vanhus joka sättii minua aina kun näkee minut, vaikka yritän olla hänelle kohtelias. On uhannut oikeustoimilla ja ties millä, vaikka hänelle on kerrottu monelta taholta että hän ei voi jatkaa tällaista käyttäytymistä. Hänen perheestään ei ole ollut juuri mitäänmapua, sillä osa on hänen puolella ja osa yrittää puhua sille järkeä. Lisäksi, monet ulkopuoliset ovat sekaantuneet asiaan ja hän on saanut aika monta puolelleen, vaikka tosiasiat ovat selvät. Ovat kirjoitelleet lehtiin ja antaneet lausuntoja kenelle hyvänsä joka jaksaa kuunnella. Tästä on tullut ihan mahdoton soppa. Hän ei kuitenkaan ole jäämässä kodittomaksi, sillä hänellä on oma asunto naapurikunnassa, tai ei ihan naapurissa, mutta voisi muuttaa sinne ihan hyvin.

Nyt on hyvät neuvot kalliit. Mitä voin tehdä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta tommonen kirjoittelu, ei vauvelissa ainakaan aja asiaa.

Vierailija
22/28 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahahah :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka asunnon omistaa?

Kenen kanssa sinä olet tehnyt sopimuksen?

Onko nykyisellä asukkaalla määräaikainen vuokrasopimus vai mistä syystä hänen asumisoikeutensa päättyy?

Itsellä on vastaavanlainen tilanne kuin Ap:lla. Tosin minun tapauksessani vanhus kuulema omistaa asunnon ja perikunta hoiti vuokrasopimuksen. Nyt vanhus ei kuitenkaan suostu lähtemään vaikka tälle on järjestetty paikka vanhusten hoivakodissa vaikka perikunta lupasi hoitaa tämän asian.

1. Virhe, vanhus on elossa, ei ole olemassa perikuntaa

2. Virhe, "perikunnalla" ei ole oikeutta vuokrata toisen omaisuutta (ellei ole valtakirjaa)

Vierailija
24/28 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sopimus" jolla joku joutuu muutamaan kodistaan vasten tahtoaan, kuulostaa huijaukselta.

Varsin yleistä, jos asunto myydään vuokrattuna ja ostaja haluaa sen omaan käyttöönsä. Vuokralainen joutuu lähteämään vasten tahtoaan, eikä tapahdu mitään huijausta

Vierailija
25/28 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sopimus" jolla joku joutuu muutamaan kodistaan vasten tahtoaan, kuulostaa huijaukselta.

Tässähän on kyse työsuhdeasunnosta. Ei siihen saa jäädä asumaan, kun määräaikainen työsuhde päättyy.

Vierailija
26/28 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa joku tarjoaisi porkkanaa lähtemisen helpottamiseksi.

Vierailija
27/28 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on kyse työsuhdeasunnosta. Ei siihen saa jäädä asumaan, kun määräaikainen työsuhde päättyy.

Tämän minäkin olen sanonut. Hän tiesi sinne muuttaessaan että asuminen kestää vain työsuhteen ajan, joka on kohta päättymässä. Ette edes halua kuulla siitä sotkusta. Luulen että häntä pelottaa työterveyshuollon menettäminen. Ikääkin kun hänellä on ja tässä hommassa se on ihan hyvin järjestetty. No, en mene yksityiskohtiin ettei kukaan tunnista tästä itseään. Koetan nyt taivutella sitä vanhusta lähtemään suosiolla. Saa minulta vaikka kyydin kotiin, vaikka julkisetkin sinne kulkevat, jos se vaikka auttaisi. Toivottakaa minulle onnea. Jos huonosti käy, saatatte lukea tästä vielä lehdistä joku päivä. Toivotaan ettei niin sentään käy.

AP.

Vierailija
28/28 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa olisi arvannut, että itse Joe Biden kirjoittaa av-palstalle?