Muutto-ongelma, nykyinen asukas ei suostu lähtemään
Minulla on ongelma. Olen tehnyt sopimuksen jossa saan parin kuukauden päästä käyttööni asunnon, mutta nykyinen asukas kieltäytyy lähtemästä. Hän jääräpäinen vanhus joka sättii minua aina kun näkee minut, vaikka yritän olla hänelle kohtelias. On uhannut oikeustoimilla ja ties millä, vaikka hänelle on kerrottu monelta taholta että hän ei voi jatkaa tällaista käyttäytymistä. Hänen perheestään ei ole ollut juuri mitäänmapua, sillä osa on hänen puolella ja osa yrittää puhua sille järkeä. Lisäksi, monet ulkopuoliset ovat sekaantuneet asiaan ja hän on saanut aika monta puolelleen, vaikka tosiasiat ovat selvät. Ovat kirjoitelleet lehtiin ja antaneet lausuntoja kenelle hyvänsä joka jaksaa kuunnella. Tästä on tullut ihan mahdoton soppa. Hän ei kuitenkaan ole jäämässä kodittomaksi, sillä hänellä on oma asunto naapurikunnassa, tai ei ihan naapurissa, mutta voisi muuttaa sinne ihan hyvin.
Nyt on hyvät neuvot kalliit. Mitä voin tehdä?
Kommentit (28)
Minkälainen sopimus?
Häätö on se toimenpide, jolla oikeudoeton asuminen loppuu.
Minkälaisen sopimuksen oletkaan tehnyt?
Jos olet tehnyt kauppakirjan ja se on laillinen, niin häätö tulee kyseeseen. Mutta jos olet sopinut vanhuksen siskon lapsenlapsen tai oman äitisi kanssa, että voit mennä sinne punkkaamaan kun vanhus muuttaa, niin aika heikoilla olet. Vanhuksella on oikeus asua siellä, vaikka sinusta se kämppä olisi kiva, ja joku antoi ymmärtää että näin se vaan käy.
"Sopimus" jolla joku joutuu muutamaan kodistaan vasten tahtoaan, kuulostaa huijaukselta.
Onko asunut pitkään jo siinä? Vai vaan joku nelisen vuotta?
Toivottavasti pääset ajoissa muuttamaan!
Kukapa olisi arvannut, että itse Joe Biden kirjoittaa av-palstalle?
En ymmärtänyt mikä kuvio tässä on kyseessä. Asnto on vuokralla, vai?
Rosikseen. Prosessi voi kestää jopa puoli vuotta. Omistatko tämän asunnon?
Kuka asunnon omistaa?
Kenen kanssa sinä olet tehnyt sopimuksen?
Onko nykyisellä asukkaalla määräaikainen vuokrasopimus vai mistä syystä hänen asumisoikeutensa päättyy?
Vähän erikoisen oloinen juttu nyt. Mitä jäi kertomatta? Miten sinä olet näin tietoinen kaikesta asiaan liittyvästä jos olet vain vuokrasopimuksella muuttamassa asuntoon? Sinuna pysyisin kaukana jonkun vanhuksen painostamisesta, eihän sinun kanssasi tehty sopimus häntä koske vaan hänen sopimuksen irtisanominen. Miten on nyt jo tiedossa ettei hän muuta sovittuna ajankohtana? mitä sipilusasiassa on väliä kenen puolella kukakin on? Miksei vuokranantajalla oli juristia joka kertoo miten toimia vaan hääräätte kaikki suu vaahdossa asiaa jonka esität selkeänä?
Salainen palvelu siirtää jäärän ulos muuttopäivänäsi, joko kainaloista taluttaen tai pakkopaidassa.
Jos oot tehnyt sopimuksen niin MUUTAT sinne. Jos se ihminen haluaa asua niin ehkä elät niinkuin eläisit tai sitten vedät viikon ryyppyputki, kutsu kavereita jne. Millainen tuo sopimus nyt sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vähän erikoisen oloinen juttu nyt. Mitä jäi kertomatta? Miten sinä olet näin tietoinen kaikesta asiaan liittyvästä jos olet vain vuokrasopimuksella muuttamassa asuntoon? Sinuna pysyisin kaukana jonkun vanhuksen painostamisesta, eihän sinun kanssasi tehty sopimus häntä koske vaan hänen sopimuksen irtisanominen. Miten on nyt jo tiedossa ettei hän muuta sovittuna ajankohtana? mitä sipilusasiassa on väliä kenen puolella kukakin on? Miksei vuokranantajalla oli juristia joka kertoo miten toimia vaan hääräätte kaikki suu vaahdossa asiaa jonka esität selkeänä?
Sopimusasiassa..
No mutta onhan sulla ne isot koirat. Anna niiden hoitaa häätöasiat. Sulla on vielä muutama kuukausi aikaa kouluttaa niitä ja keksiä hyviä komentosanoja.
Tai sitten jos otat toisen lähestymistavan, niin hanki sille joku lahjakortti, jos suostuu lähtemään. Vaikka joku golf-kentän käyttöoikeus. Eiköhän se sillä lähde ihan mielellään.
Mutta sellaisen ohjeen kyllä annan, että yritä ihmeessä varmistaa ettei se ole siellä taas neljän vuoden päästä nurkissa norkoilemassa.
Semmoisia ne oranssit vanhat sedät on. Ei lähde kulumallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka asunnon omistaa?
Kenen kanssa sinä olet tehnyt sopimuksen?
Onko nykyisellä asukkaalla määräaikainen vuokrasopimus vai mistä syystä hänen asumisoikeutensa päättyy?
Itsellä on vastaavanlainen tilanne kuin Ap:lla. Tosin minun tapauksessani vanhus kuulema omistaa asunnon ja perikunta hoiti vuokrasopimuksen. Nyt vanhus ei kuitenkaan suostu lähtemään vaikka tälle on järjestetty paikka vanhusten hoivakodissa vaikka perikunta lupasi hoitaa tämän asian.
Minulla on asumisoikeus seuraavan 4 vuoden ajaksi. Häätö on varmaan laitettava toimeen jos ei muu auta. Haluaisin kuitenkin hoitaa tämän sivistyneesti, ettei tarvitsisi nimismiestä vaivata tällä. Se voisi mennä aika noloksi, sillä hänet tuntien paikalla on varmasti lehdistöä. Hän o nkertonut jatkuvasti kuinka asunto huijattiin häneltä ja monet jopa uskovat häntä. Hän osaa olla aika vakuuttava, joskin kun vähän aikaa kuuntelee sen juttuja, huomaa kyllä aika moni että ne kiertää sellaista kehää koko ajan. Kiitos hyvistä neuvoista.
APJoe
Vierailija kirjoitti:
Minulla on asumisoikeus seuraavan 4 vuoden ajaksi. Häätö on varmaan laitettava toimeen jos ei muu auta. Haluaisin kuitenkin hoitaa tämän sivistyneesti, ettei tarvitsisi nimismiestä vaivata tällä. Se voisi mennä aika noloksi, sillä hänet tuntien paikalla on varmasti lehdistöä. Hän o nkertonut jatkuvasti kuinka asunto huijattiin häneltä ja monet jopa uskovat häntä. Hän osaa olla aika vakuuttava, joskin kun vähän aikaa kuuntelee sen juttuja, huomaa kyllä aika moni että ne kiertää sellaista kehää koko ajan. Kiitos hyvistä neuvoista.
APJoe
Kuten aiemmin totesin niin Ap hyvä sinun tehtäväsi ei ole savustaa tuota vanhusta ulos, se ei ole sinun ongelmasi eikä asia kuulu sopimukseesi. Narsistien kanssa tuo on tuollaista mutta pitää vaan keskittyä omiin juttuihin, muuten vaipuu samaan suohon niiden kanssa.
When they go low, you go high!
Seppo Varjus on käsitellyt ongelmaasi perusteellisesti, kannattaa lukea:
Vierailija kirjoitti:
Kukapa olisi arvannut, että itse Joe Biden kirjoittaa av-palstalle?
🤣🤣🤣🤣🤣
No eikö se viime sijassa ole häädön paikka?