Uskaltaisitteko antaa 6-8-vuotiaiden tyttöjen pitää 2kk ikäistä vauvaa sylissä?
Sain esikoiseni kuukausi sitten, ja ensi kuussa lähdemme vauvan ja mieheni kanssa äitini luokse joulunviettoon. Äidilläni on kolme minua reilusti nuorempaa lasta jotka innokkaasti haluaisivat "hoitaa" vauvaa, mutta koska minulla ei ole kokemusta tuon ikäisistä niin en tiedä uskaltaako vauvaa antaa heidän syliin.
Mitä mieltä?
Kommentit (31)
Sillain antaisin, että isompi lapsi istuu tukevasti vaikka nojatuolissa tai sohvan nurkassa ja siihen syliin sitten vauva pikkuhetkeksi itse vieressä istuen. Muuten en.
Tietenkin uskaltaisin. Laittaisin tytöt sohvalle istumaan ja vauvan asettelisin heidän syliinsä. Tyynyä voi käyttää apuna myös.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole järkevää sylitellä huvikseen vauvaa, tulee pöpöjä.
Ihan kuule hyvä vaan että lapsi altistuu jonkin verran pöpöille ihan vaan sen vastustuskyvyn takia. Ei nyt mitään kuravelliä tietenkään suuhun, mutta ei liian puhtaassakaan ole hyvä pitää ja jättää ne kuraleikit siksi leikkimättä.
Itse pidin valvottuna neljävuotiaana pikkusiskoa sylissä ja aina mennyt hyvin. Kouluikäinen osaa jo noudattaa ohjeita. Selittää että vauvan päätä pitää aina tukea koska se ei osaa vielä itse ja valvot vieressä. Hyvin varmasti menee! :)
Ei tuon ikäiset vielä tajua tukea vauvan päätä ja niskaa. Jättävät pään roikkumaan ja niska menee poikki ja vauva vammautuu. En ottaisi tätä riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuon ikäiset vielä tajua tukea vauvan päätä ja niskaa. Jättävät pään roikkumaan ja niska menee poikki ja vauva vammautuu. En ottaisi tätä riskiä.
Kyllä tajuavat oikein hyvin. Paljon pienemmätkin tajuavat.
Uskaltaisin valvotusti sohvalla vauvan päätä tukien. Oletpa kiltti kun annat lasten pidellä vauvaa. Kaikki ei anna edes aikuisten koskea vauvaan.
Äidilläsi on siis ainakin neljä lasta. Hän osaa varmaan arvioida tilanteen.
En ole saanut koskea serkkuihini kun he olivat vauvoja niin edes pitkällä tikulla. En aikuisena enkä lapsena. Itsellä on lapsia ja hyvin oon heitä pidelly.
Hyvähän se on sisaruksilla ja serkuksilla päästä tutustumaan ja luomaan tunneyhteyttä uuteen tulokkaaseen.