Vaimo ei haluakaan enää toista lasta
6 vuotta oltu naimisissa, puhuttiin useammasta lapsesta jo ennen naimisiin menoa. Nyt yksi lapsi ja vaimo on päättänyt ettei haluakaan enää lasta. Kotityöt jakautuu tasaisesti, hoidetaan lasta yhtä lailla nytkin ja töissä käymme. En tajua miten voi takki kääntyä noin? Läheisyyttä ei ole juuri koskaan ja en puhu nyt seksistä (jota ehkä 1 kerta per 2 kk), vaan halauksen saan vain jos itse sitä haen ehkä kerran viikossa :(
En tiedä mitä tekisin. En juo, en polta, urheilen ja pidän itseni kunnossa. Olisiko naisen näkökulmaa apuun?
t. M41
Kommentit (63)
Oisko nyt sen parisuhdeterapian aika, jotta saatte ongelmat ratkottua?
Oletko puhunut läheisyyden tarpeesta? Millaisia aloitteita teet läheisyyteen (ei seksiin)? Millainen reaktio vaimollasi on näihin aloitteisiin? Milloin muutos tapahtui? Entä millainen arkenne muuten on? Löytyykö yhteistä aikaa?
Kuinka usein halaat vaimoasi, jos saat halauksen kerran viikossa?
Jos arki on muuttunut harmaaksi suorittamiseksi, niin toinen lapsi on tuskin mielessä. Voit yrittää sytyttää sitä liekkiä ja tuoda väriä arkeen aluksi pienillä teoilla. Älä ahdistele, jos vaimosi ei halua läheisyyttä, äläkä syyttele. Kosketa ohimennen lempeästi tai ehdota vaikka jalkahierontaa televisiota katsellessanne. Järjestä edes minitreffit, jos muuten ei ole mahdollista lähteä mihinkään. Ja kerro miltä sinusta tuntuu. Älä puhu edes toisesta lapsesta, vaan siitä, että kaipaat puolisoasi.
Olet vanha mies, turha sinun enää tuossa vaiheessa on lisää lapsia hankkia.
Oletan, että olet keskustellut asiasta vaimon kanssa. Mitä hän sanoo syyksi?
Se on totta, että lapsi muuttaa todella paljon naisen elämässä ja raskaus synnytyksineen voi olla raskas kokemus. Siihen päälle muutama vuosi yövalvomisia ja vaippoja. Ehkä vaimo ei halua tätä rumbaa enää uudestaan.
Meillä mies olisi halunnut kolmannen, itse en. En olisi jaksanut koko rumbaa enää kolmatta kertaa, kaksi ensimmäistä syntyivät parin vuoden sisällä. Muuten kyllä parisuhde voi hyvin eli ei se aina ole siitäkään kiinni ja nautin lapsista paljon. Oli vaan niin hektiset vuodet, etten enää jaksanut lisää sitä samaa.
N41
Mun isä oli 45 kun mä synnyin, kaverin isä 55, kun hän syntyi.
On kyllästynyt sinuun. Ei halua seksiä kanssasi eikä varsinkaan toista lasta. Olette vieraantuneet.
Lisääntyminen on aina paskanakki naiselle. Ensimmäisellä kerralla voi asiaa vielä ajatella toiveikkaasti , mutta kokemus tuo järjen päähän ja ihmettelen miksi kukaan haluaisi prcettään repiä muiden takia toistamiseen.
Ole ap kiitollinen yhdestäkin lapsesta äläkä muuta vaadi!! Minä en pystynyt saamaan sitä yhtäkään lasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko myös vaimosi mielipide, että vastuut jakautuvat tasaisesti? Miehillä on usein vähän eri näkemys tästä.
Mutta vaimojen näkemys on totista totta ja miesten harhakuvitelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi? Oma isäni oli 40 ja 44 kun minä ja sisko synnyttiin.
Kai sitä nyt saa mieltään muuttaa? Muutenkin sitä voi olla hyvinkin eri mieltä jostain asiasta kunnes se oikeasti tulee kohdalle.
On kyllä ikävää aina kun lapsiluvusta on erimielisyyttä :( Otan osaa.
Jos te ette osaa edes keskustella asioista, toinen lapsi toisi aika varmasti eron. Huomaatteko, miten moni eroaa juuri kahden lapsen jälkeen? Erot eivät ole toivottavia perheenjäsenen eikä yhteiskunnan kannalta (kalliiksi tulevat yh-avut).
Nyt olisi kiva kuulla aloittajan näkemyksiä siihen miten tuo arjen organisointi painottuu hänen ja vaimonsa välillä. En tarkoita vain tiskit ja imurointi, vaan kaikki se muu lapseen ja hänen asioihinsa liittyvä käytännön toteutus, kuten täällä joku luetteli... vaatehankinnat, lääkärit sun muut. Vaimo saattaa olla melko työllistetty noiden asioiden kanssa ja siksi läheisyys ei enää toimi.
Ei ihminen ole kone, johon voi syöttää tiedot mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Mieli voi muuttua ja se on sun hyväksyttävä. Tai jos et hyväksy, niin eroat ja etsit sellaisen naisen, joka sun kanssa vielä lapsen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi? Oma isäni oli 40 ja 44 kun minä ja sisko synnyttiin.
Ikävä juttu teille. Otan osaa.
Tässä nyt mitään ihmeellistä sinänsä ole. On helppo toivoa paljon lapsia ennen kuin on elänyt päivääkään sitä lapsiperhearkea. Monen mieli muuttuu ensimmäisen lapsen myötä.
Miksi täällä heti oletetaan, ettei mies tee tarpeeksi? Mitäs jos nainen ei vaan yksinkertaisesti halua toista lasta ihan vaan miehestä riippumattomasta syystä?
Itse olen LAISKA nainen, tein vaan yhden lapsen ja mies kantaa perheestä suuremman vastuun kuin minä. Olen introvertti ja rakastan rauhaa ja hiljaisuutta, joten yksi lapsi todellakin riittää minulle vaikka mies hoitaakin lasta enemmän kuin minä.
Korona, ei tulevaisuutta enää muutenkaan, paha maailma.