Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintola/matkailuala itkee koronarajoituksista muttei vielä ainuttakaan konkurssi-ilmoitusta ole uutisoitu

Vierailija
09.11.2020 |

Taitaa alalla mennä todellisuudessa hyvin. Halutaan vaan rahaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaisi tanssia haudoilla? Eiköhän sun hetkesi vielä koita ja pääset hekumoimaan onnessasi. Sitä odotellessa.

Vierailija
22/29 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulut olleet sesonkiaikaa ravintoloille. Ja nyt kun näitäkään ei oikein suositella..vaikeuttaa entisestään tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkujoulut olleet sesonkiaikaa ravintoloille. Ja nyt kun näitäkään ei oikein suositella..vaikeuttaa entisestään tilannetta.

Tätä minäkin olin tulossa sanomaan. Olen tehnyt useiden ravintoloiden kirjanpitoa, ja monet yritykset ovat jo ennen koronaakin pysyneet pystyssä käytännössä pikkujoulujen ansiosta. Silloin tehdään se vuoden tulos, jonka avulla lopputalvi ja kevät menee mukavasti. Loppukesästä alkaa rahat olla vähissä, mutta jotenkin saada sitkuteltua sinne pikkujouluun asti.

Nyt ravintoloilla on todella vaikeaa jo muutenkin ja pikkujoulukauden väliin jääminen on se lopullinen isku monelle paikalle. Valitettavasti.

Vierailija
24/29 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida seurata paljon uutisia tai olla kärryillä alasta muutenkaan. Asun pohjoisessa ja silti tiedän Helsingissä konkkaan menneitä paikkoja. Vaikka konkkaa ei olisi tullutkaan niin työntekijöitä on pistetty lomautukseen tai pihalla valtava määrä. Luuletko löytäväsi nämä tiedot jostain Iltalehden sivuilta?

Löytyykö näitä tietoja muuten jostain? Ja en todellakaan halua mennä tanssimaan haudoille, mutta ihan yleisestä mielenkiinnosta.

Vierailija
25/29 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tilanteesta kärsivät yrittäjät kikkailevat ja taistelevat nyt pitkittääkseen olemassaoloa. Miehelläni on matkailusta ja tapahtumista riippuva yritys ja hän neuvottelee kuukausittain maksuaikatauluista, maksujen lykkäyksistä ym. lisäksi saimme reilusti maksuvapaata asuntolainaan. Mutta jos tämä tilanne jatkuu vielä pitkälle ensi vuoden puolelle, yritys tulee kaatumaan. Uskon monien pienyrittäjien, myös ravintoloitsijoiden olevan samassa tilanteessa.

Pandemia on nyt vain tälläinen, usesissa maissa useita yrityksiä kaatuu. Toisen maailmasodan jölkeen tämä ensimmäinen  globaali kriisi jolle ei voi oikein mitään. Kriisn jälkeen nousevat uudet yritykset kuin Feenix lintu tuhkasta. Tai sitten voi yrittää sopeuttaa bisnestä toimintaympäristön  muutoksiin kuten tradenomeja opetetaan, tosin helpommin sanottu kuin tehty. 

Mara-ala on jumetusti paisunut viimeisen kymmene vuoden sisään, hotelleja, ravintoloita ja lilmestynyt kuin sieniä sateella. Tottakai kun tulee jokin poikkeustilanne tai syvä lama niin rönstyt karsiutuvat ensimmäisenä. Suomessa hotellit vieläkin todella hinnakkaita, New Yorkista sa halvemmalla neljän töhden huoneeen kuin stadista. rapakon takan käytetty ns. hintajoustoa.

Vierailija
26/29 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin on kohta henkilökohtainen konkurssi lähellä. Töitä ei tarjoilijalle ole, vaikka nyt pitäisi alkaa kiireisin sesonki.

Moni yritys on lomauttanut ja irtisanonut työntekijöitä ja pyörittävät toimintaa mahdollisimman vähällä porukalla.

Vierailija
27/29 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin on kohta henkilökohtainen konkurssi lähellä. Töitä ei tarjoilijalle ole, vaikka nyt pitäisi alkaa kiireisin sesonki.

Moni yritys on lomauttanut ja irtisanonut työntekijöitä ja pyörittävät toimintaa mahdollisimman vähällä porukalla.

Yrittäjä tekee itse meillä kaikki rahavuorot.

Ilman lisiä tyhjässä baarissa ei mullekaan kyllä kohta enää töitä ole.

Vierailija
28/29 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä tekee itse meillä kaikki rahavuorot.

Ilman lisiä tyhjässä baarissa ei mullekaan kyllä kohta enää töitä ole.

Yrittäjä saattaa hyvinkin tehdä ne vuoronsa ilman palkkaa näinä aikoina..

Vierailija
29/29 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa ainakin sulkeutui kokonaan heti epidemian alussa yksi pikku thai-paikka. Tuskin oli lehtijuttuja valtakunnallisesti. :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan