Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä oli todella hämmentynyt etteivät "kaikki naiset" osaa neuloa villasukkia vaikealla kuviolla

Vierailija
09.11.2020 |

Mies luuli että tytöt opetetaan jo ala-asteella neulomaan vaikeitakin kuvioita. Itse olen aina inhonnut neulomista ja muutenkin "rättikässää" Silloin neuloin ne yhdet pakolliset säärystimet ja sen jälkeen en ole puikkoihin koskenut.

Mies kysyi minulta, voisinko neuloa sukat tapparan logolla hänen veljensä tupareihin. Oli kuin puulla päähän lyöty kun ilmoitin että viimeksi neuloin n. 20 vuotta sitten ja etten osaa neuloa edes yksivärisiä sukkia.

Kysyi hämmentyneenä "No eikö se kuvioiden teko ja muu opeteta jo ala-asteella"

Onko muiden kumppaneilla ollut jotain yhtä älyttömiä oletuksia? Pidetään keskustelu kuitenkin asiallisena.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syksyn aikana tehnyt neulekoneella satoja tonttuja ja olen tehnyt kummitädillekin villatakin.

Olin ex mieheni kanssa 20 v ja hän hämmästyi, kun näki tonttukasan eilen.

Minä muutuin hyvinkin paljon eron myötä, kun rahat eivät riittäneet.

Vierailija
42/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen syksyn aikana tehnyt neulekoneella satoja tonttuja ja olen tehnyt kummitädillekin villatakin.

Olin ex mieheni kanssa 20 v ja hän hämmästyi, kun näki tonttukasan eilen.

Minä muutuin hyvinkin paljon eron myötä, kun rahat eivät riittäneet.

Ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

BB-talossakin ainoa joka osasi neuloa suoriltaan kyselemättä, oli miesoletettu. 

Että se niistä nykynaisten taidoista. 

Vierailija
44/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kysynyt suoraan että minkäslaisia lankoja herra haluaa ja minkäkokoisia puikkoja käyttelet mieluiten? Olisin hankkinut tarveaineet ja ohjeenkin tulostanut valmiiksi ja antanut miehen ihan itte neuloa sukkansa. 

Vierailija
45/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”BB-talossa näin ——> se nykynaisten taidoista.” Aukoton päättelyketju ;D

Ei mutta oikeasti olen sitä mieltä, että aika pälli saa olla, jos kuvittelee että kaikki naiset osaisivat neuloa.

Vierailija
46/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole omat eksät eikä nykyinen olettaneet mitään kovin outoa ikinä. No kaverini eksä oli järkyttynyt, kun kävi ilmi, että naisetkin piereskelee. Oli ollut aiempiakin suhteita, mutta ilmeisesti näissä olivat tyttöystävät olleet niin häveliäitä, etteivät olleet ikinä piereskelleet niin, että mies olisi huomannut.

Ai tuoko ei sinusta ole yhtään outo oletus?

Luetun ymmärtäminen? Omat eksäni eivät ole olettaneet outoja, mutta kaverini eksä kyllä.

Vierailija
47/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta oikeasti olen sitä mieltä, että aika pälli saa olla, jos kuvittelee että kaikki naiset osaisivat neuloa.

No mitä asioita saa olettaa naisen osaavan?

Vierailija
48/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole omat eksät eikä nykyinen olettaneet mitään kovin outoa ikinä. No kaverini eksä oli järkyttynyt, kun kävi ilmi, että naisetkin piereskelee. Oli ollut aiempiakin suhteita, mutta ilmeisesti näissä olivat tyttöystävät olleet niin häveliäitä, etteivät olleet ikinä piereskelleet niin, että mies olisi huomannut.

Luetun ymmärtäminen? Omat eksäni eivät ole olettaneet outoja, mutta kaverini eksä kyllä.

Juu luetun ymmärtäminen hieman ontui tekstisi lainaajalta, mutta ei omakaan kirjoituksesi kovin looginen ollut. Toinen lauseesi on linkitetty no-sanalla ensimmäiseen lauseeseen, kuin tarkennuksena sille, vaikka lauseissa puhuttiin eri toimijoista.

Vierailija
49/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jengi nyt näin kovasti suuttuu tästä ap:n miehen oletuksesta? Minusta lähinnä hassu juttu, jolle voisivat yhdessä nauraa.

Vierailija
50/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä asioita saa olettaa naisen osaavan?

Jos ei älyä eikä tiedä, ei kannata oletella lähtökohtaisesti mitään.

Vierailija
51/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jengi nyt näin kovasti suuttuu tästä ap:n miehen oletuksesta? Minusta lähinnä hassu juttu, jolle voisivat yhdessä nauraa.

Minä en ainakaan suuttunut, pidin sitä vain typeränä. Saa kai sitä keskustella, vaikka ei suuria vihan tms. tunteita olisikaan?

Vierailija
52/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu luetun ymmärtäminen hieman ontui tekstisi lainaajalta, mutta ei omakaan kirjoituksesi kovin looginen ollut. Toinen lauseesi on linkitetty no-sanalla ensimmäiseen lauseeseen, kuin tarkennuksena sille, vaikka lauseissa puhuttiin eri toimijoista.

En ymmärrä tätä väitettäsi epäloogisuudesta. Ehkä olet vähän huono kirjoittamaan? Vai harmittaako, kun menit tyhmänä yläpeukuttamaan tekstini lainaajaa?

Vierailija
53/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan suuttunut, pidin sitä vain typeränä. Saa kai sitä keskustella, vaikka ei suuria vihan tms. tunteita olisikaan?

No itsehän täällä keskustelen ilman suuria vihan tms. tunteita, eli kyllä saa?

Vierailija
54/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä väitettäsi epäloogisuudesta. Ehkä olet vähän huono kirjoittamaan? Vai harmittaako, kun menit tyhmänä yläpeukuttamaan tekstini lainaajaa?

Jos et ymmärrä, niin sinähän se tyhmä tässä olet.

Vierailija
55/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että miehet neuloo ja tekee ruokaa. Niillä on siihen enemmän silmää ja näppäryyttä. Naisille sopii paremmin kokoomiset/ rakentaminen ja koneiden käyttö.

Vierailija
56/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sukkien kutomisen pitäisi oikeasti jokaiselta onnistua pienen perehtymisen jälkeen. Itse kudon joka vuosi monet sukat. Hauskaa puuhaa. Kokeilkaa! Ohjelehtiä löytyy kaupoista ja tietysti vaikkapa youtube-videoita. 

Vierailija
57/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sukkien kutomisen pitäisi oikeasti jokaiselta onnistua pienen perehtymisen jälkeen. Itse kudon joka vuosi monet sukat. Hauskaa puuhaa. Kokeilkaa! Ohjelehtiä löytyy kaupoista ja tietysti vaikkapa youtube-videoita. 

Jos kutominen on sinusta hauskaa puuhaa niin ei se kyllä kaikkien mielestä silti ole. Itse inhoan kaikenlaista askartelupaskartelua joihin luen myös kutomisen.

Vierailija
58/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mies luuli.

Ihan yhtä paljon te naisetkin luulette asioita. 

Kerro toki esimerkkejä! 😃

Vierailija
59/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pyytää miestä rakentamaan edes taloa, kunhan osoittaa, että oppi koulussa vuolemaan kunnollisen kirvesvarren tai puukauhan.

Vierailija
60/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni osaa rakentaa talon, kyhätä autot kasaan vaikka romuläjästä ja nikkaroida mitä hyvänsä. Äitini osaa neuloa mitä hyvänsä, kokkaa vaikka pienelle kylälle ja siivoaa minkä tahansa kaaoksen vartissa. Mitä sitten? Ajat muuttuvat. Itse en osaa neuloa yhtään mitään, eikä veljeni osaa rakentaa taloa tai korjata autoja. Olemme keskittyneet eri asioihin elämässämme. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme