Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä oli todella hämmentynyt etteivät "kaikki naiset" osaa neuloa villasukkia vaikealla kuviolla

Vierailija
09.11.2020 |

Mies luuli että tytöt opetetaan jo ala-asteella neulomaan vaikeitakin kuvioita. Itse olen aina inhonnut neulomista ja muutenkin "rättikässää" Silloin neuloin ne yhdet pakolliset säärystimet ja sen jälkeen en ole puikkoihin koskenut.

Mies kysyi minulta, voisinko neuloa sukat tapparan logolla hänen veljensä tupareihin. Oli kuin puulla päähän lyöty kun ilmoitin että viimeksi neuloin n. 20 vuotta sitten ja etten osaa neuloa edes yksivärisiä sukkia.

Kysyi hämmentyneenä "No eikö se kuvioiden teko ja muu opeteta jo ala-asteella"

Onko muiden kumppaneilla ollut jotain yhtä älyttömiä oletuksia? Pidetään keskustelu kuitenkin asiallisena.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies luuli, että tyttöystävä laittaa hänen ruokahuoltonsa kerralla kuntoon. Kävi ilmi, etten osaa tehdä kuin perus arkiruokaa. Hän järkyttyi sydänjuuriaan myöten :D

Vierailija
22/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän muutenkin usein hämillään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetettiinkohan koulussa ikinä mitään helmineuletta vaikeampaa (joka on 1 oikein 1 nurin... ja seuraavalla kerroksella samoissa kohdissa 1 nurin 1 oikein...).

Mä olen koulussa neulonut kaulurin, villasukat ja villapaidan. Kaikki yksinkertaisinta mahdollista mallia, villapaita mahdollisimman paksulla langalla, jotta ei tarvitsisi kärvistellä kauan. Olin yli 3-kymppinen, kun aloin neuloa uudestaan ja opetella villasukan tekemisen uusiksi.  Ja nyt teen niin palmikkoneuleita kuin kuvioneuleitakin, ja usein saan ihmettelyjä siitä, miten osaan niitä tehdä.

Toki jos vaikka kotona on äiti aina neulonut vaikeita kuvioneuleita, voihan sitä olettaa, että kaikki muutkin naiset osaavat. 

Vierailija
24/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan samoin naiset luulevat, että jokainen mies pystyy korjaamaan auton läpikotaisin, tai ei ole mies.

t. akateeminen mies, joka osaa jotain pientä auton kanssa kuten vaihtaa suodattimia ja jarrulevyjä, ja se on todellisuudessa jo ENEMMÄN KUIN KESKIMÄÄRÄINEN SUOMALAINEN KAUPUNKILAISMIES OSAA

Haha! Ketju käsitteli erään miehen virheellistä yleistettyä harhaluuloa naisista. Heti toinen mies tuli esittämään toisen virheellisen ”tiedon” naisista yleistettynä, vaikka yritti ns. puolustaa aloituksessa mainittua miestä. Oi tätä ironiaa.

25/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia lukiessa ihmettelen aina, mistä te näitä sovinistisia, himmeä-älyisiä miehiä löydätte.

Minulla ei ole tuommoisia miehiä ollut ikinä ja olen kuitenkin useamman kanssa seurustellut pitkiä aikoja.

Vierailija
26/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska, että muissa ketjuissa naiset suuttuvat kun mies luuli, että nainen ei ole lentänyt helikopterilla tai ei osaa kunnostaa pyörää. Nyt sitten suututaan kun mies luuli taitavammaksi kuin on :D

Vierailija
27/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska, että muissa ketjuissa naiset suuttuvat kun mies luuli, että nainen ei ole lentänyt helikopterilla tai ei osaa kunnostaa pyörää. Nyt sitten suututaan kun mies luuli taitavammaksi kuin on :D

Niinpä, huomasitko jo, missä mättää? Ei kannattaisi tehdä liian helposti oletuksia ihmisten taidoista sukupuolen perusteella.

Vierailija
28/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mies luuli.

Ihan yhtä paljon te naisetkin luulette asioita. 

Hehe.

Vierailija
29/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, huomasitko jo, missä mättää? Ei kannattaisi tehdä liian helposti oletuksia ihmisten taidoista sukupuolen perusteella.

No miten sen selvittää ellei kysymällä?

Vierailija
30/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. No, mun exä valitti että hän sai minulta näppylöitä ja epäili sukupuolitautia. Minulta otettiin sitten gynekäynnin yhteydessä testit ja mitään ei ollut, asia jätettiin sikseen... Paitsi että vielä puolitoista vuotta eron jälkeen mies on tavoitellut minua, välillä raivoissaan, välillä sääliä kerjäten, vaatien selkoa asiasta. Vastasin että se on hänen oma asiansa mennä lääkäriin selvittämään jos hänellä on näppylöitä (itselläni ei ole ikinä ollut, minä kävin silti testeissä, hän ei tietääkseni vieläkään missään), sen sijaan että kyselee 1.5v takaisen exän perään vaatien minua hoitamaan ja selvittämään asian. Että sellaiset olettamukset, että kyllä nainen hoitaa :D Suhteessa minä kyllä hoidin kaiken muunkin että ei sinänsä tältä ihmiseltä yllättävää käytöstä.

Muistan, että joskus miehet ovat ihmetelleet, etten meikkaa tai laita hiuksia. "Etkö oikeasti" jne on pidetty jotenkin todella ihmeellisenä, ettei nainen tykkää tai koe tarpeelliseksi laittautua.

Vierailija
31/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten sen selvittää ellei kysymällä?

On eri asia kysyä henkilöltä: osaatko tehdä asiaa x?

Kuin olettaa: kaikki naiset osaavat tehdä asiaa x. Mitä häh???!!??! Sinäkö et osaa? Eikö naisten KUULUISI osata???!?!?!?!?

Vierailija
32/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33400 kirjoitti:

Tällaisia lukiessa ihmettelen aina, mistä te näitä sovinistisia, himmeä-älyisiä miehiä löydätte.

Minulla ei ole tuommoisia miehiä ollut ikinä ja olen kuitenkin useamman kanssa seurustellut pitkiä aikoja.

En pidä tuota luuloa sovinnistisena vaan huvittavana. Pitkän aikaahan tytöt ja pojat eriytettiin koulussa tietyissä oppinaineissa.

Myös jos ei pojalla ole siskoja tai tytöllä veljiä, ei asioita noin vaan opikaan vaan luuloja ja olettamuksia voi kantaa aikuisuuteen.

Vierailija
33/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ehdottomasti käsityöharrastusta.

Miksi, jos se ei kiinnosta yhtään millään tasolla?

Vierailija
34/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti epäilen että täysjärkinen mies luulisi, että jokainen nainen osaa neuloa jotain sukkia. Voi olla mahdollista, jos mies on täysin vähä-älyinen, tynnyrissä kasvanut eikä ole jutellut kenellekään naiselle paitsi äidilleen.

Mielestäni todennäköisempää on että mies haluaisi, että täyttäisit tuollaisen naisen roolin ja hän yrittää jotenkin saada sinut tuntemaan, että sukkien neulonta olisi naisille välttämätön taito. Jouduthan nyt hänelle selittelemään itsestään selvää asiaa. Esimerkiksi itse olen ihmetellyt, että eikö siellä armeijassa opetetakaan sänkyjen petaamista ja lakanoiden taittelua, kun halusin miehen petaavan sängyn.

Vinkkini sinulle ap: sano että olen tällainen nainen ja varsin onnellinen ja tyytyväinen vaikka sukkia en neulokaan. Ja lisää että mielestäsi naisten perustaitoihin kuuluvat ihan muut asiat kun sukkien neulominen.

Vierailija
35/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kiva aloitus. Sa sille et ens kesäksi hänkin ehtii rakentaa teille kakkoskodin talopaketista,  sinnähän on kaikki valmiina. Kyllä hän voi tehdä itse ne Tapparan logot.  Se  sukkien teko on aika tarkkaa puhaa monella värillä, olen joskus tehnyt. Nykyään saa kohtuuhinnalla  ihania sukkia ostaa kirpparilta. Minä olen kyllämieheni kanssa rakentanut muutaman mökin, se vaatii innostusta ja aikaa.

Vierailija
36/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. No, mun exä valitti että hän sai minulta näppylöitä ja epäili sukupuolitautia. Minulta otettiin sitten gynekäynnin yhteydessä testit ja mitään ei ollut, asia jätettiin sikseen... Paitsi että vielä puolitoista vuotta eron jälkeen mies on tavoitellut minua, välillä raivoissaan, välillä sääliä kerjäten, vaatien selkoa asiasta. Vastasin että se on hänen oma asiansa mennä lääkäriin selvittämään jos hänellä on näppylöitä (itselläni ei ole ikinä ollut, minä kävin silti testeissä, hän ei tietääkseni vieläkään missään), sen sijaan että kyselee 1.5v takaisen exän perään vaatien minua hoitamaan ja selvittämään asian. Että sellaiset olettamukset, että kyllä nainen hoitaa :D Suhteessa minä kyllä hoidin kaiken muunkin että ei sinänsä tältä ihmiseltä yllättävää käytöstä.

Muistan, että joskus miehet ovat ihmetelleet, etten meikkaa tai laita hiuksia. "Etkö oikeasti" jne on pidetty jotenkin todella ihmeellisenä, ettei nainen tykkää tai koe tarpeelliseksi laittautua.

Tartutit mieheen sukupuolitaudin etkä suostunut edes myöntämään tätä, edes suhteen jälkeen. Tyypillinen suomalainen nainen.

Vierailija
37/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin monen mielestä sukan kutomista vastaa talon rakentaminen? :D

Vierailija
38/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parissa facebookin neuleryhmässä ja siellä näkee neulovia miehiä ja poikia. Hienoja tuotoksia he ovat saaneet aikaan. Aloittaja voisi ostaa miesystävälle puikot, lankaa ja neuleohjeen lahjaksi.

Vierailija
39/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parissa facebookin neuleryhmässä ja siellä näkee neulovia miehiä ja poikia. Hienoja tuotoksia he ovat saaneet aikaan. Aloittaja voisi ostaa miesystävälle puikot, lankaa ja neuleohjeen lahjaksi.

Tämä oli ketjun paras idea tähän mennessä.

Vierailija
40/75 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin monen mielestä sukan kutomista vastaa talon rakentaminen? :D

Ymmärsin niin, että vertaajat haluavat sillä liioittelulla havainnollistaa, miten outoa on automaattisesti olettaa nykyaikana jotain naisten ja miesten töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän