etäisä taas humalassa kun on tapaamisvkl
Ei myönnä, että siinä on mitään väärää.
Tätä on jatkunut jo pitempään, mutta en ole pystynyt tekemään sille mitään. Mitä jos sattuu jotain? Lapset kilttejä ja vähän pelokkaita alakoululaisia.
Kommentit (30)
Isä haki lapset selvin päin. Teoreettisesti: jos soittaisin sospäivystykseen, niin mitä seuraavaksi tapahtuisi?
Isä haki lapset selvin päin. Teoreettisesti: jos soittaisin sospäivystykseen, niin mitä seuraavaksi tapahtuisi?
Siis mistä tiedät että on humalassa?? Soittiko lapset?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 21:26"]
[/quote]
Kävisivät varmaan paikan päällä katsomassa ovatko lapset heitteillä elikkä humalaisen kanssa. Ja toisivat varmaan lapset sinulle.
Lapset soitti ihan tavallisen hyvää yötä-puhelun mutta kuulin isän taustalla puhuvan sammaltaen. Olen itse 300 km päässä.
Minä soittaisin sosiaalipäivystykseen. Vaikka en haluaisi tehdä kärpäsestä härkästä tai aiheuttaa kriisiä, en ikinä antaisi lasteni viettää niin paljon aikaa alkoholisti-isän kanssa. Siitä voi jäädä pahat traumat.
Siis sä asut Porvoossa ja lasten isä Imatralla? Ko, Kö?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 21:38"]Siis sä asut Porvoossa ja lasten isä Imatralla? Ko, Kö?
[/quote]
pienet paikkakunnat kyseessä joten ei siitä sen enempää. Tarkoittaako tuo, ettei alkoholisti-isiä ole, vaan Tän on oltava provo?
Toivoin saavani täältä neuvoja samassa tilanteessa olleilta. -ap
Lainaus oppasta Lapsi ja Vanhempien alkoholinkäyttö. Painavaa asiaa, kannattaa tutustua. Sama linkki löytyy myös Lastensuojelun Keskusliiton sivuilta.
"Lapsen näkökulmasta alkoholinkäyttö voi olla häiritsevää silloinkin, kun se
aikuisten mielestä on normaalia. Lapsen kannalta merkitystä on sillä, miten
alkoholinkäyttö vaikuttaa vanhemman käytökseen ja perheen elämään.
Lievimmillään vanhempien juomisesta lapselle aiheutuva haitta on huolta tai
mielipahaa. Pahimmillaan alkoholinkäyttöön liittyy väkivaltaa sekä lapsen fyysistä
ja psyykkistä laiminlyöntiä."
no pelkkä puhelun taustalla kuuluva "sammallus" on aika heppoinen todiste. Mikset pyytänyt häntä puhelimeen? Onko ollut todistettavasti humalassa lasten kanssa aiemmin?
Mitäs teit juopon kanssa mukuloita. Ainiin mutta eihän se tietenkään juonut ennen lasten syntymää mitään.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 21:52"]
Mitäs teit juopon kanssa mukuloita. Ainiin mutta eihän se tietenkään juonut ennen lasten syntymää mitään.
[/quote]
Miten sun kysymys auttaa niitä lapsia?
Mikä ap sinulle on epäselvää tässä tilanteessa??!!
Itse olin joskus satojen kilometrien päässä, kun lapset (alle 10v ja 11v) olivat isänsä luona. Iltapuhelussa lapseni kanssa selvisi, että exmies humalassa. Samantien lähdin lapsiani hakemaan pois. Perille päästyäni pyysin poliisin paikalle, jotta saan lapset pois.
Humalaisella ei ole mitään oikeuksia, ei työnantajakaan katselisi niin miksi lapsien pitäisi!
Lapset sain mukaani ja sen jälkeen eivät ole isäänsä nähneet, valitettavasti. Hän on jatkanut samaa linjaa, päivittäin tissuttelee eikä muutosta näy/halua.
Ap, nyt aikuisuutta kehiin ja vanhemman vastuuta, kiitos.
T: alkoholistien aikuinen lapsi, jota kukaan ei hakenut koskaan pois.
Ne lapset nukkuu jo.
Mitä siihen puheen tunnistamiseen tulee, niin 10 avioliittovuotta opettaa.
Siis mitä? Enkä saa ottaa muutamaa siideriä kun lapset on mun luona? Saako lähivanhempi ottaa muutaman siiderin vai koskeeo sääntö vain etää?
-etävanhempi
Siis mitä? Enkä saa ottaa muutamaa siideriä kun lapset on mun luona? Saako lähivanhempi ottaa muutaman siiderin vai koskeeo sääntö vain etää?
-etävanhempi
LAPSELLA ON OIKEUS PÄIHTEETTÖMÄÄN AIKUISUUTEEN JA SELVIIN IHMISIIN YMPÄRILLÄÄN.
Jos haluaa ottaa (enemmän kuin 2 saunakaljaa tai pihvin kanssa oluen) niin on keksitty mummot/papat yms, jotka voivat hoitaa sillä aikaa.
Terv. Alkoholistiperheen aik. lapsi
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 22:06"]
Ne lapset nukkuu jo.
[/quote]
Mitä sillä on väliä?
Jos talo palaa, niin eikö silloinkaan nukkuvia lapsia pelasteta?
Toi on tosi paha tilanne, jos ap lähtis hakee sossujen kanssa lapsia, niin sekö ei ole traumatisoivaa. Kyllähän se isä todennäköisesti niistä lapsista pystyy huolehtii. Lisäksi alkoholisteista ei helpolla huomaa onko juonut 2 vai 20.. Olen viettänyt lapsena alkoholisti-isällä joka toinen vkl ja ei se muutaman (2-20) kaljan juominen aiheuttanut mitään välitöntä vaaraa tai ahdistusta. Mutta pitkällä aikavälillä tietenkin vaikutti moneen asiaan elämässä. Ja se jatkuva tappelu..
No iksi et soita päivystävälle sosiaalityöntekijälle että tulee todistamaan että isä ei ole siinä kunnossa että voi taapaamisoikeuttaan käyttää. Jotta sinua ei syytetä siitä ettet anna isän nähdä lapsia. Tai etkai ainakaan jättänyt lapsiasi humalaisen kanssa?