Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksinasuvilta työttömiltä

Vierailija
09.11.2020 |

,jotka saa työmarkkinatukea ei vähennetä asumistuesta perusomavastuuta, mutta esim. Opiskelijoilta vähennetään. Näin vaikka opintotuki ,josta perusomavastuuosuuden joutuu maksamaan on vain 250 e/ kk?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. On taloudellisesti kannattavampaa maata kotona syljeskelemässä kattoon kuin opiskella.

Vierailija
2/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken huipuksi opiskelija vieläpä joutuu ottamaan lainaa maksaakseen elämänsä. Mikseii työttömän tarvitse ensisijaisesti elää lainalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken huipuksi opiskelija vieläpä joutuu ottamaan lainaa maksaakseen elämänsä. Mikseii työttömän tarvitse ensisijaisesti elää lainalla?

Koska monella ei ole luottotietoja.

''Luottotiedot on mennyt huolet on mennyt''.

Vierailija
4/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kannattavampaa jättäytyä työttömäksi, kuin opiskella. Nuorena se tarkoittaa, että käytössä on opiskelijaa enemmän humputtelurahaa. Tämä yhteiskunta ei ole vuosiin kannustanut ketään opiskelemaan. Päin vastoin. Kun opinnot laiminlyö tai keskeyttää tulotaso nousee entisestä ja tämä riittää monille.

Vierailija
5/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kannattavampaa jättäytyä työttömäksi, kuin opiskella. Nuorena se tarkoittaa, että käytössä on opiskelijaa enemmän humputtelurahaa. Tämä yhteiskunta ei ole vuosiin kannustanut ketään opiskelemaan. Päin vastoin. Kun opinnot laiminlyö tai keskeyttää tulotaso nousee entisestä ja tämä riittää monille.

Joo, kyllähän se työtön enemmän tienaa kun lääkäri tai insinööri. Kannattaisi sunkin alkaa makoilla sohvalla eikä olla niin kade! :D

Vierailija
6/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin ottaa viestisi vakavasti, mutta sitten näin että et osaa edes alkeellisimpia yhdyssanoja kuten päinvastoin. Sun opinnot on todellakin laiminlyöty.

Vierailija
7/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet, mikä pankki antaisi työttömälle lainaa?

Opiskelija saa sitä käytännössä aina.

Ja joo, olen ollut aikoinaan opiskelija, otin lainaa, sain sen jopa maksettua pois, vaikka olin valmistuttuani työttömänä. Nyt olen taas työtön. Kummastakin on siis kokemusta. En opiskelijana tosiaankaan kadehtisi työttömän tilannetta.

Vierailija
8/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet, mikä pankki antaisi työttömälle lainaa?

Opiskelija saa sitä käytännössä aina.

Ja joo, olen ollut aikoinaan opiskelija, otin lainaa, sain sen jopa maksettua pois, vaikka olin valmistuttuani työttömänä. Nyt olen taas työtön. Kummastakin on siis kokemusta. En opiskelijana tosiaankaan kadehtisi työttömän tilannetta.

Työtön sentään saa enemmän rahaa. Enemmän asumistukea, työmarkkinatuen ja vielä toimeentulotukea kun. Opiskelija ei saa muuta kuin lainaa.

Vierailija
9/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin ottaa viestisi vakavasti, mutta sitten näin että et osaa edes alkeellisimpia yhdyssanoja kuten päinvastoin. Sun opinnot on todellakin laiminlyöty.

Päinvastoin voidaan kirjoittaa sekä erikseen että yhteen.

Sitä mietin että pitäisikö sinun lauseesi on korvata sanalla ovat. Ajatuksena se että kun sana on monikossa niin pitäisi käyttää sanaa 'ovat' eikä sanaa 'on'.

Vierailija
10/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet aikuisopintoja ja olet ollut tarpeeksi kauan  töissä ( 8 vuotta), saat aikuisopintorahaa, joka on n. ansiosidonnaisen verran.

Vierailija
11/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä vähennetä 250 euron tulojen takia. Jos näin on tehty, on täytynyt olla esim. palkkatuloja lisäksi.

Vierailija
12/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt työttömänä ja olen ollut opiskelijana. Olisin paljon mieluummin opiskelija kuin työtön.

Vierailija
13/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mielenkiintoisia mielipiteitä taas, oikeita logiikan riemuvoittoja. Opiskelu mahdollistaa työpaikan saannin ja sitä kautta paremman tulotason tulevaisuudessa, eihän sitä nyt perkele opiskella vain huvin vuoksi tai sen takia että se opiskelu itsessään taloudellisesti kannattaisi. 

Vierailija
14/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap levittää väärää tietoa. Kyllä minä ainakin maksan sen asumistuen omavastuuosan itse,joka on 20% vuokrasta, mutta ilmeisesti joillekkin tttuen asiakkaille maksetaan se täysimääräisesti.

Vierailija
15/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä vähennetä 250 euron tulojen takia. Jos näin on tehty, on täytynyt olla esim. palkkatuloja lisäksi.

Kaikilta muilta vähennetään omavastuu, paitsi yksinasuvilta työmarkkinatukea saavilta.

Vierailija
16/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähennetään. Taas joku kateellinen haluaa haukkua muita. 

Vierailija
17/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilta muilta vähennetään omavastuu, paitsi yksinasuvilta työmarkkinatukea saavilta.

Ehkä tällä systeemillä yksinasuva työtön ei joudu turvaantumaan toimeentulotukeen vuokran omavastuu asumistuen jälkeen ei pitäisi montaa kymppiä olla..

Vierailija
18/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään niin sanota. Perusomavastuu lasketaan kaavalla jossa huomioidaan tulot ja asukkaiden määrä.

https://www.kela.fi/perusomavastuu

"Jos asut yksin ja saat vain työmarkkinatukea" ei ole sama kuin että lukisi "jos ja vain jos asut yksin ja saat vain työmarkkinatukea". Ei tuossa suljeta pois muita joiden tulot jäävät tarpeeksi pieniksi.

Vierailija
19/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut paskaa.

Vierailija
20/25 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap levittää väärää tietoa. Kyllä minä ainakin maksan sen asumistuen omavastuuosan itse,joka on 20% vuokrasta, mutta ilmeisesti joillekkin tttuen asiakkaille maksetaan se täysimääräisesti.

Kelan sivuilla yleisen asumistuen tiedoissa sanotaan että yksin asuvilta täyttä työmarkkinatukea saavilta ei vähennetä perusomavastuuosuutta. Voi ihan itse lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme