Miksi yksinasuvilta työttömiltä
,jotka saa työmarkkinatukea ei vähennetä asumistuesta perusomavastuuta, mutta esim. Opiskelijoilta vähennetään. Näin vaikka opintotuki ,josta perusomavastuuosuuden joutuu maksamaan on vain 250 e/ kk?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap levittää väärää tietoa. Kyllä minä ainakin maksan sen asumistuen omavastuuosan itse,joka on 20% vuokrasta, mutta ilmeisesti joillekkin tttuen asiakkaille maksetaan se täysimääräisesti.
Kelan sivuilla yleisen asumistuen tiedoissa sanotaan että yksin asuvilta täyttä työmarkkinatukea saavilta ei vähennetä perusomavastuuosuutta. Voi ihan itse lukea.
Minä en tiedä mitä täysi työmarkkinatuki on, mutta minä en ainakaan sitä saa vaikka työmarkkinatukea saan. Maksan 20% vuokrastani työmarkkinatuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kannattavampaa jättäytyä työttömäksi, kuin opiskella. Nuorena se tarkoittaa, että käytössä on opiskelijaa enemmän humputtelurahaa. Tämä yhteiskunta ei ole vuosiin kannustanut ketään opiskelemaan. Päin vastoin. Kun opinnot laiminlyö tai keskeyttää tulotaso nousee entisestä ja tämä riittää monille.
Aika mielenkiintoisia mielipiteitä taas, oikeita logiikan riemuvoittoja. Opiskelu mahdollistaa työpaikan saannin ja sitä kautta paremman tulotason tulevaisuudessa, eihän sitä nyt perkele opiskella vain huvin vuoksi tai sen takia että se opiskelu itsessään taloudellisesti kannattaisi.
Pitäisihän sen opiskelijan nyt kumminkin hengissä pysyä ja pystyä elämään edes vaatimattomasti ilman että joutuu ottamaan lainaa.
Koska työttömät ovat maailman napa ja tarkoitus.
Sehän se viesti tässä saamattomuutta ihannoivassa pahoinvointi-valtiossa tuntuu olevan.
No miksi opiskelija jonka tulot ovat 250 e opintotuki ja vuokra 290 e joutuu maksamaan sen omavastuun omasta pussistaan eli tukea saa 232 e?