Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen 5 500 euroa hammasremonttiin, eikä rahaa ole. Vaihtoehtona mummotekarit...Ne eivät ole vaihtoehto 35-vuotiaalle sinkulle. Pitääkö tässä alkaa tekemään rikoksia?

Vierailija
08.11.2020 |

Tuntuu että olen umpikujassa, mistä voisin saada äkkiä 5 000 euroa???

500e on tällä hetkellä tilillä, ja lähes kaikki tulot tällä hetkellä menevät elämiseen. Ehkä 50e pystyn säästämään kuukaudessa kun olen pienituloinen

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et voi tekareita käyttää? Paremmat ne on, kuin monen omat mätänemispisteessä olevat hampaat ja kaikkeen tottuu.

Vierailija
102/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lasteni yh, niin itselläni etuhampaat olivat sellaisessa kunnossa, että niihin piti laittaa keraamiset kruunut. Ei auttanut muu, kuin ottaa kakkostyö ja tehdä niitä silloin, kun lapset olivat isällään. Niin sain ne maksettua. Ja kelpaa taas hymyillä. Aikuiset lapset jo ja rahaa jää mukavasti säästöön. 

Kruunut on vielä helppo homma kun hampaissa on kuitenkin omat juuret, mullekin on laitettu 2 kruunua jotka tippui pois joten sinne meni ne rahat. Molempiin hampaisiin tuli tulehdus ja ne vedettiin pois, implantit maksoi tuhansia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut tarpeekseni näistä nuorista miehistä, jotka ei uskalla mennä hammaslääkäriin säännöllisesti eivätkä harjaa niitä. Tällä mennään viiskymppiseksi, sitten alkaa hampaiden poistot, juurihoidot jne. Ja kalliiksi tulee.

Tällaisia miehiä ovat olleet oma mieheni ja veljeni ja muutama kaveri.

Eli vaikka pelkäisi hammaslääkäriä, ei sitä loputtomiin voi kartella.

Mistä päättelet että mies kyseessä? En ole ap mutta olen nainen ja 3 hammasimplanttia pitäisi laittaa, nytkin on juuressa tulehdus. Ja rahaa ei ole implantteihin niin miten voin olla Teams palavereissa hampaattomana?

Ihan vaan siitä yleistin, että harvoin tapaa naisia, joilla on tosi huonossa kunnossa hampaat. Naisille se on usein ulkonäkökysymys. Omassa tuttavapiirissä ei ole koskaan ollut hampaansa täysin menettäneitä naisia.  Ja aikajana lähtee 70-luvulta.

Tässä tutkimustietoa:

Yli kolmannes suomalaisista pelkää hammaslääkärillä käyntiä, selviää kyselystä. Kyselyn mukaan naiset pelkäävät useammin, mutta käyvät yleensä kammostaan huolimatta hoidattamassa hampaitaan. Miehet välttelevät hammaslääkäriä naisia useammin.

Kyselyn mukaan noin kolmannes pelkäävistä miehistä käy hammaslääkärissä vain akuutin ongelman kuten särkevän tai katkenneen hampaan vuoksi.

Terveysyritys PlusTerveyden teettämään kyselyyn vastasi tuhat suomalaista aikuista.

Vierailija
104/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä tuo tarve nyt on eskaloitunut tuollaiseksi kiireelliseksi?

Ei hampaat yleensä hajoa kuukausissa suuhun, ellei jossakin tapaturmaisesti mene rikki.

Vai oletko nukkunut ruususen unta ja nyt vasta herännyt

Vierailija
105/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lasteni yh, niin itselläni etuhampaat olivat sellaisessa kunnossa, että niihin piti laittaa keraamiset kruunut. Ei auttanut muu, kuin ottaa kakkostyö ja tehdä niitä silloin, kun lapset olivat isällään. Niin sain ne maksettua. Ja kelpaa taas hymyillä. Aikuiset lapset jo ja rahaa jää mukavasti säästöön. 

Kruunut ei ole useinkaan pitkä ikäisiä vaan irtoavat jossain vaiheessa.

Vierailija
106/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltettavat inhaloitavat huumeet tuhoavat hampaat. 

Just joo, ei kyllä suurimmalla osalla ole tuollainen syy miksi on huonot hampaat. Itselläni iäkkäät vanhemmat ei jaksaneet juurikaan hampaiden terveyttä mnulle pienenä korostaa ja jo ekalla luokalla minulla oli 12 reikää. Nyt keski-ikäisenä minulla on ollut monta juuritulehdusta ja muuta hammasongelmaa ja ihan toimistotyössä käyvä normaali ihminen olen enkä todellakaan käytä mitään päihteitä.

Vierailija
107/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin säästöni 6000eur maksaneeseen hammassiltaan joka nyt pitää poistaa tulehduksen vuoksi joten sinne meni ne säästöt. Myös kruunut voi irrota jossain vaiheessa.

Vierailija
108/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdotettiin kunnallisella irrotettavaa osaproteesia, en missään nimessä suostu sellaiseen. Odotan voittoa Lotossa tai Eurojaskassa.

Vierailija
109/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ehdotettiin kunnallisella irrotettavaa osaproteesia, en missään nimessä suostu sellaiseen. Odotan voittoa Lotossa tai Eurojaskassa.

Ovat ihan omien hampaiden näköiset ja toimivat joten miksi ihmeessä et laittaisi?

Vierailija
110/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se päällepäin näy, onko suussa kalliit implantit vai halvempi osaproteesi. Mutta jos ei ole kumpaakaan, eli monta hammasta puuttuu, niin se yleensä kyllä näkyy. 

Vierailija
111/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa hakemaan pankista tai Lottokuponkia täyttämään.

Vierailija
112/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo kerran laittanut tonneja hammasremonttiin ja taas pitäisi implantteja laittaa. Kyllä ottaa päähän ja olen kaikenlisäksi hammaslääkäri pelkoinen ja aiemmat hammaslääkäri kokemukset on olleet tuskallisia. Hirveä ajatus että joutuisin taas ravaamaan isossa kaupungissa sata kertaa täältä maalta hammaslääkärissä kun implanttien laito on pitkällinen prosessi. Ja syöminen on sitten myös hankalaa kun hammasoperaatioita tehdään. Ja rahaakaan ei ole nyt laittaa taas tonneja hampaisiin.

Vierailija
113/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, olisit huolehtinut hampaista siä aikanaan.... Yhteiskunnalla ei ainakaan ole mitään velvoitetta sulle hampaita kustantaa, ilman hampaitakin pärjää. 

Vierailija
114/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ei voisi tekareita ottaa...

Vierailija
115/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5500 euroa sillä saa vuosikymmeniksi ostettua terveellistä puuroainesta joten älä itke.

Vierailija
116/116 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies vai nainen?

Mummotekarit miehelle?

Elämme sukupuolineutraalissa maailmassa. Niin mies voi hyvin ottaa mummotekarit, jos kokee ne paremmin itselleen sopivaksi.

Ja myös mies voi myydä itseään. Löytyy se reikä miehiltäkin. Rahaa saa helposti.

Ei saa. Mies ei todellakaan saa rahaa miesprostituoituna helposti. Useimmiten mies saa toiselta mieheltä peräreikää aika helposti. Matkkinat on pienet. Ne jotka sillä toimii on nuoria ja atleettivartaloisia. Jos meillä on tässä tyyliin Suuhun mädäntyneet hampaat omaava kaveri, niin epäilen tuota prostituution kannattavuutta.

Taas tekosyitä. Jos ei ole komeudella pilattu, niin pitää tarjota erikoisempia palveluja, prinsessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan