Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen 5 500 euroa hammasremonttiin, eikä rahaa ole. Vaihtoehtona mummotekarit...Ne eivät ole vaihtoehto 35-vuotiaalle sinkulle. Pitääkö tässä alkaa tekemään rikoksia?

Vierailija
08.11.2020 |

Tuntuu että olen umpikujassa, mistä voisin saada äkkiä 5 000 euroa???

500e on tällä hetkellä tilillä, ja lähes kaikki tulot tällä hetkellä menevät elämiseen. Ehkä 50e pystyn säästämään kuukaudessa kun olen pienituloinen

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensiksi. Ala huolehtimaan jäljellä olevista hampaistasi edes nyt sitten viimeisen päälle hyvin. Se on käytännössä ilmaista, jos harja löytyy ja fluorihammastahna.

Eli et vain käytä sitä harjaa siellä suussa jotenkin, vaan ihan oikeasti harjaat huolellisesti ja pikkutarkasti jokaisen hampaan jokaisen pinnan, jokaisen kohdan ja kolon, ienrajat. Käytä hammaslankaa tai väliharjoja hammasväleihin joka ilta. Peilistä katsot, että harja ulottuu joka kohtaan. Kynnellä raaputat ierajoja pesun jälkeen ja jos valkoista töhnää siellä vielä on, harjaat uudestaan ne kohdat.

Sitten. Jos et ole käynyt kunnallisessa hammashoidossa, varaa aika sinne. Joo, et saa sitä aikaa heti, mutta noin kallis hammasremontti ei yleensä ole muutamasta kuukaudesta kiinni. Joka tapauksessa pitää saada "second opinion" hoidon tarpeesta ja hoitosuunnitelmasta. Yksityisellä nämä helposti suunnitellaan kalleimman kautta ja tehdään mielummin vähän liikaa.

Rahatilanne pitää ottaa huomioon, tietysti. Jos kyse implanteista, joilla korvataan puuttuvia hampaita, ei oikoteitä ole. Mutta rahan säästämisen ajaksi voi tehdä ne mummotekarit. Se on ihan yleistä (ei niin noloa kuin luulet), että porukka kulkee irtoratkaisut suussaan siihen asti, että saa implantin. Syitä monia. Taloudellinen syy. Se että annetaan luun parantua ja kasvaa rauhassa hampaanpoiston jäljiltä. Ikä; kovin nuorelle ei voi laittaa implanttia. Lätkänpelaajilla on yleensä mummotekarit, koska implantit laitetaan usein vasta aktiiviuran päätyttyä (eivät kestä tällejä).

Niin, ja irtoproteeseihin voi siinä odotteluaikana tottua niin hyvin , ettei kalliimpaa ratkaisua enää kaipaakaan.

Vierailija
62/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan kannattanut aikoinaan pitää niistä legoista huolta niin ei tarvitsisi nyt murehtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää nämä kommentit joissa kehotetaan harjaamaan. Ei kukaan menetä hampaitaan alle kolmekymppisenä ilman huonoja geenejä ja vakavia sairauksia!

Ihan nuuska tai huumeenkäyttö tuhoaa taikka vaikka ihan sen takia kun ei pese niitä hampaita joka päivä 2min ajan kaksi kertaa päivässä fluorihammastahnalla ja käytä hammaslankaa tai tikkuja.

Vierailija
64/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta että t paikanhakijat pääsee suoraan yksityiselle jossa laitetaan implantteja myöten kaikki?

Vierailija
65/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ainakin että narkkarille uusittiin Legot yhteiskunnan kustannuksella. Meni vuosi kun veti överit.

Vierailija
66/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuusäätiöltä voi pienituloinen saada pienlainaa paljon pankkeja tai muita luottojärjestelmiä edullisemmin.

Vierailija
67/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy ensin sos.toimesta onko mahdollista saada sitä kautta rahoituksen. Sitten on eräs taho, josta saa osamaksulla hoidot ja toimenpiteet, eli Oral hammaslääkärit.

Itse pitää olla aktiivinen ja selvittää vaihto- ehdot.

Jos olet erittäin pienituloinen, eli saat asumistukea jne en pidä mahdottomana sossun avustusta.

Joku vuosi sitten oli joissain kaupungeissa mahdollista saada sossun kautta lainaa erittäin tarpeelliseen hankintaan.

Kyllä. Useissa kunnissa on mahdollista saada sosiaalista luottoa tarpeelliseen hankintaan. Kysy onko sinun kotipaikkakunnalla mahdollista. Terveysasiat olettaisi olevan myös tuossa asiassa etusijalla kunnan taholla.

Tuossa tietoa Tampereen sosiaalisesta luotosta:

https://www.tampere.fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalinen-tuki-ja-…

Vierailija
68/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ainakin että narkkarille uusittiin Legot yhteiskunnan kustannuksella. Meni vuosi kun veti överit.

Siis laitettiinko sille tyyliin implantteja?

Vai irrotettavat proteesit?

Vierailija
69/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää nämä kommentit joissa kehotetaan harjaamaan. Ei kukaan menetä hampaitaan alle kolmekymppisenä ilman huonoja geenejä ja vakavia sairauksia!

Kuule kyllä menettää ja vielä paljon nuorempana kuin kolmekymppisenä.

Terv. Hammashoitaja

Vierailija
70/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kunnalliseen tarkastukseen. Jos katsovat että hoidontarve iso eikä ajoissa kunnallisesta saa hoidettua olet oikeutettu palseen jolloin omavastuu 30e/per hammas

Vierailija
71/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla remontti maksoi 4000 e.

Mä laitoin fb.hen myyntiin tarpeetonta, varmaan 10 krt otin kirppispaikan.

Lasku tuli aika jokaisen käynnin jälkeen.

Tiesin aika lailla mitä seuraava remontti maksaa ja kun rahat oli koossa, varasin ajan.

Työtä se vaati, mutta oli sen arvoista.

Vierailija
72/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin aika lailla mitä seuraava remontti maksaa ja kun rahat oli koossa, varasin ajan.

Mä pystyn säästää 50-100e kuussa

ap

Vierailija
73/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kokee tekarit niin noloiksi, että sinnittelee mädät risat suussaan.

Vierailija
74/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä noin paljon maksaa?

Yksi implantti 1500-2000 euroa. Yhteiskunta ei korvaa kuin erikoistapauksissa.

Vierailija
75/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kunnalliseen tarkastukseen. Jos katsovat että hoidontarve iso eikä ajoissa kunnallisesta saa hoidettua olet oikeutettu palseen jolloin omavastuu 30e/per hammas

Eipä mene ihan noin, valitettavasti

Vierailija
76/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka olet jo tuohon ikään mennessä hampaasi pilannut? Kerro syyt. Oletko ehkä narkomaani tai bulimiasta kärsivä. Minun on jotenkin vaikea uskoa tilannettasi, koska vanhana ihmisenä omat hampaat ovat vielä tallella, vaikka en koskaan ole ollut julkisen hammashuollon piirissä.

Vierailija
77/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama vinkuja palstalla vuodesta toiseen, itkee hampaattomuuttaan. Tässä ajassa hän olisi jo kyennyt hankkimaan hampaat suuhunsa. Itse olen 56v. nainen, parodontiitin vuoksi alahampaani menettänyt, proteesin saanut. Proteesin kanssa voi elää täysin normaalia elämää, se ei eroa normaaleista hampaista mitenkään. Alku aina hankalaa, mutta elämässä kaikkeen tottuu, kun on pakko. Nykyään en edes huomaa proteesiani, mieluummin nätti proteesi, kuin särkevät, tulehdusta täynnä olevat hampaat, joita joutui häpeämään.

Vierailija
78/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap poistaa kaikki viestit, jotka eivät sovi agendaansa. Vuosia pyörinyt jo palstalla, ei tarkoitustakaan tehdä mitään hampaidensa hyväksi. Kuvittelee löytävänsä ihannenaisensa, mustien, tynkähampaidensa kanssa. Ihmettelee, kun ei ole löytänyt kumppania, puuttuvien etuhampaidensa kanssa.

Vierailija
79/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity ensin saamaan reikiintyminen ja tulehdukset ja muu hoidetuksi ja vasta kun suu on terve niin sitten vasta mieti isoja kalliita hoitoja. Säästät ja teet vähitellen sitten kalliimmat hoidot

Vierailija
80/116 |
09.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pystyn säästää 50-100e kuussa

ap

Sitten teet sen verran remontteja, että rahat riittää.

Olen myynnyt tarpeettoman irtaimiston jo pois.

Enää en moista summaa enää saa kokoon.

Eilen vein kirppikselle satsin, mutta saan enää satasia kasaan.

Yritän kerää jatkuvasti puskuria, fiksu tapa on laittaa tarpeeton kiertoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme