Onko lapsettomuudessa muka hyviä puolia?
Jos miettii lapsettomuutta elämäntapana, onko siinä joitain etuja lapsiperhe-elämään verrattuna? Oletetaan, ettei lapsettomuus ole iso kriisi ja että voisi kuvitella valitsevansa asiassa miten päin vain.
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 11:24"]>petturit jne.[/quote]
No tuota, te naiset itse valitsette juuri ne petturit jatkamaan sitä sukua. Muuttakaa omaa päätänne ennenkuin tulette vinkumaan muualle. Vitun huorat.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 10:18"]
Eikö "Ei sitä voi tietää, ennen kuin on itsellä omia lapsia" siis pidäkään paikkansa?
[/quote]
No ei pidä paikkansa :-D
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 00:00"]
Vapaa-aika on oikeasti vapaata aikaa.
Stressiä ja huolta on vähemmän.
Seksiä on enemmän ja se on parempaa.
Parisuhde voi paremmin.
Elämässä säilyy mielekkyys ja merkityksellisyys.
[/quote]
Kaksi ekaa kohtaa pitää paikkansa mun kohdalla, kolme seuraavaa ei. Meidän parisuhde voi paremmin lapsen syntymän jälkeen kuin ennen sitä, koska mies on niin onnellisen hurahtanut isyyteen ettei jaksa enää vatvoa kaikkea negatiivista kuten ennen, on kärsivällisempi yms. Seksi on parempaa ainakin itseni mielestä, koska oma tuntoherkkyys ja orgasmit parani synnytyksen myötä. Elämä sai lisää mielekkyyttä ja merkityksellisyyttä lapsen myötä. Mut oma aika väheni minimiin ja stressin määrä lisääntyi.
Miksi tästä lapsiasiasta saadaan aina tämmöistä kädenvääntöä!? Toiset haluu lapsia toiset ei. Mitä väliä sillä on. Jotkut hankkii koiria ja toiset eivät mitenkään ymmärrä miksi joku haluaisi haisevan karvakasan kotiinsa ;) minulla on lapsia ( ja koira) mutta jos joku ei lapsia halua, niin se ei mitenkään huononna tai paranna minun tilannettani. Olen onnellinen omista valinnoistani, toivottavasti jokainen muukin omistaan. :)
Aika moni unohtaa yksinkertaisen tosiasian: joka ikinen ihminen on lapseton siihen asti kun (jos) saa lapsen.
Jos ei keksi elämästään ennen mahdollisen lapsen syntymää yhtään hyvää puolta, täytyy olla todella onneton ja/tai todella mielikuvitukseton ihminen.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 12:57"]
No tuota, te naiset itse valitsette juuri ne petturit jatkamaan sitä sukua. Muuttakaa omaa päätänne ennenkuin tulette vinkumaan muualle. Vitun huorat.
[/quote]
Ei kai se meidän vika ole että olet onneton, ruma tuhkamuna :-) Olet varmaan sitä tyyppiä, jonka mielestä on aina varmaa että jokaisen naisen mies pettää ja lyö? Kukaan nainen ei tietysti voi olla onnellinen parisuhteessa.
Ei voi olla mitenkään vaikeaa hahmottaa että jos hankit lapsen niin sinun oma elämä loppuu just tasan siihen kun se lapsi syntyy. Sinulla ei ole tasan yhtään mitään omaa elämää niin kauan kunnes se kakara muuttaa pois kotoa. Voi olla 18 vuotta tai voi olla 40 vuotta. Mikä vittu maksaa sen tajuamisessa häh?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 13:22"]
[/quote]
Ei kai se meidän vika ole että olet onneton, ruma tuhkamuna :-) Olet varmaan sitä tyyppiä, jonka mielestä on aina varmaa että jokaisen naisen mies pettää ja lyö? Kukaan nainen ei tietysti voi olla onnellinen parisuhteessa.
[/quote]
Sinäkin varmaankin mielelläsi ajattelet että jokainen mies VALITSEE yksinäisyyden, mutta et kuitenkaan ajattele että ne hakatuksi tulevat naiset VALITSEE sen että ne tulee hakatuiksi. Oletko vitun tyhmä vai oletko nainen? Ai sori nehän on sama asia.
voi harrastaa seksiä joka päivä sen pari tuntia :) ei tarvii ottaa pikasia koskaan :)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 13:21"]
Jos ei keksi elämästään ennen mahdollisen lapsen syntymää yhtään hyvää puolta, täytyy olla todella onneton ja/tai todella mielikuvitukseton ihminen.
[/quote]
Jos hankkii lapsen parikymppisenä, ei ole kokenut elämää lapsettomana nelikymppisenä. En minäkään olisi osannut vielä yliopisto-opiskelijana aavistaa, miten hyvää elämää saan näin lapsettomana keski-ikäisenä elää. Elämäntilanteeni oli tuolloin sellainen, että olisin voinut erehtyä jopa hankkimaan lapsia elämääni parantamaan, mutta onneksi en hankkinut. Hämmästyttävää, miten paljon aikaa, energiaa ja muita resursseja sitä onkaan ollut tehdä kaikkea, kun ei ole ollut huollettavia. Tuntuu, että on löytänyt jonkinlaisen oikopolun elämässä.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 13:22"]
[/quote]
[/quote]
Sinäkin varmaankin mielelläsi ajattelet että jokainen mies VALITSEE yksinäisyyden, mutta et kuitenkaan ajattele että ne hakatuksi tulevat naiset VALITSEE sen että ne tulee hakatuiksi. Oletko vitun tyhmä vai oletko nainen? Ai sori nehän on sama asia.
[/quote]
Ei vaan ne yksinäiset miehet ei valitse jäädä yksin, vaan eivät löydä kumppania. Ne hakatuksi tulevat naiset taas ei valitse tulla hakatuiksi, koska et kenestäkään etukäteen voi tietää napsahtaako päässä. Mutta sen valitsevat, jos jäävät väkivaltaiseen parisuhteeseen.
Ja tiesitkö että varmasti on myös sellaisia miehiä (ja naisia) jotka valitsevat sen yksinäisyyden ja sekin on ihan ok? Kaikki ei halua kumppania.
Aika tyhmä vastakkainasettelua tieten tahtoen hakeva aloitus. Onhan siinä eroa onko joku vastentahtoisesti lapseton vai onko ihminen sellainen että ei halua lapsia. Joidenkin ihmisten kohdalla se on, jos ei suorastaan välttämätöntä, niin ainakin suositeltavaa, että he eivät lapsia hanki.
Heh, minä olen tahattomasti lapseton ja keksin silti runsaasti hyviä puolia olotilastani. :D Haluan kyllä kovasti lapsia, mutta osaan nauttia myös siitä, mitä minulla nyt on. Uskon että perhettä meille vielä tulee, mutta siihen asti on parempi vaan keskittyä niihin elämän hyviin puoliin jotka sitten tulevat jäämään taka-alalle.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 14:24"]
siihen asti on parempi vaan keskittyä niihin elämän hyviin puoliin jotka sitten tulevat jäämään taka-alalle.
[/quote]
Saisiko konkreettisia esimerkkejä?
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 14:24"]
siihen asti on parempi vaan keskittyä niihin elämän hyviin puoliin jotka sitten tulevat jäämään taka-alalle.
[/quote]
Saisiko konkreettisia esimerkkejä?
[/quote]
Luitko ketjua? Täällähän niitä on mainittu. Oma aika, mahdollisuus nukkua aamuisin pitkään, tehdä mitä haluaa, ylipäänsä se että kukaan ei ole sinusta riippuvainen eli tietynlaisen vastuun puute, spontaanius (voi päättää lähteä vaikka elokuviin ihan siltä istumalta), matkustelu (simppeleitä pakettimatkoja voi tehdä lastenkin kanssa mutta ei sellaisia reppureissuja joita tykkäämme mieheni kanssa harrastaa), pitkät illanvietot ystävien kanssa viinilasillisten ääressä (toki onnistuu lastenvahdin kanssa mutta tuskin niin usein kuin meillä nyt on tapana), raskausvaivojen välttäminen, syöminen ja sisustaminen aikuisten eikä lasten ehdoilla, asuminenkin muuten (asumme hissittömässä talossa jossa ei ole mahdollisuutta säilyttää vaunuja alakerrassa), urakehitys huomattavasti helpompaa, vähemmän kotitöitä, kaiken ajan ja rahan voi käyttää itseensä ja mitähän vielä. -34
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 23:19"]
Jos miettii lapsettomuutta elämäntapana, onko siinä joitain etuja lapsiperhe-elämään verrattuna? Oletetaan, ettei lapsettomuus ole iso kriisi ja että voisi kuvitella valitsevansa asiassa miten päin vain.
[/quote]
Jos ei pidä lapsista,eihän lapsettomuudessa muuta olekaan kuin hyviä puolia. Niin kuin nyt vaikka vapaus ja se ettei ole vastuussa kenestäkään.Provohan tämä olikin,eikö vaan? Vaionko siellä lapsiperhe-elämän katkeroittama mamma,joka katuu päätöstään lisääntyä ja hakee nyt täältä vakuuuttelua että lapsettomien elämä ei ole elämisen arvoista?
Tähän voisi vetää linkin tuosta keskustelusta "En jaksa enää olla kodin ainoa pyörittäjä". Lapsettoman on helppo potkia äijä pihalle, kun naamataulu tai käytös ei enää miellytä.
"No tuota, te naiset itse valitsette juuri ne petturit jatkamaan sitä sukua. Muuttakaa omaa päätänne ennenkuin tulette vinkumaan muualle. Vitun huorat."
No, just joo. Ei kait se oman pään muuttaminen paljon auta, jos lopputuloksena on jälkeläisten alkeellinen ulosanti.
Juuri eilen mietin, kuinka onnekas olen lapsettomana, kun seurasin viikon muutaman kouluikäisen lapsen käytöstä ja kielenkäyttöä. Sain hävetä silmät päästäni, eikä pelkästään lasten, vaan myös vanhempien takia, jotka kommunikoivat lapsilleen huutaen, eikä edes alkeellisimmista kielenkäytöstä ollut tietoakaan, vaan kaikki kirosanat ja muut alapää termit olivat käytössä. Oli siinä kanssaihmisillä ihmittelemistä, vaikka Suomi onkin menestynyt Pisa tutkimuksessa ja sivistys on kaikkien ulottuvilla.
Ainakin naisella se, että voi edetä katkeamatonta urapolkua pitkin. Voihan se sitten toki katketa isompiin sairauksiin, mutta samalla tavalla voi perheellisellekin käydä sen lisäksi, että on ne äitiyslomat sun muut.
Raskaudet ja imetykset rasittavat kroppaa sen verran, että moni sairaus paheee tai puhkeaa sen myötä. Näin, vaikka raskaudet ja imetykset olisivat sujuneet erinomaisen moitteettomasti. Näitä raskauksille herkkiä juttuja on vaikka mitä, esim. diabetes, reuma, mielenterveys, näkö, hammasterveys, selkävaivat, jne.
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 11:14"]ja, jokainen luo elämästään just semmosen kuin haluaa.[/quote]
Aijaa? Mitenkähän tuollainen luominen tapahtuu? Jos osaat tuon tempun niin miksi etä ole luonut elämästäsi sellaista että olet maailman rikkain ihminen?