Asun Helsingin ydinkeskustassa, kysyttävää?
Kommentit (75)
Meinasitko tehdä muitakin aloituksia, kuten "Asun Kainuussa - kysyttävää?" tms.?
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:05"]Montako neliota?
[/quote]
Noin 60.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:19"]Meinasitko tehdä muitakin aloituksia, kuten "Asun Kainuussa - kysyttävää?" tms.?
[/quote]
Mikähän kysymys tuo oikein oli? En. Olen asunut koko elämäni ajan Helsingissä, enemmän tai vähemmän täällä keskustan lieppeillä. Muista Suomen alueista ei ole kokemusta.
Ap
Miksi et vastannut minulle? Ihan asiallisia kysymyksiä esitin.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:01"]Olemmekohan naapureita.
[/quote]
Hyvin epätodennäköistä. Keskustassa on niin monia taloja, että en menisi sanomaan. Eihän sitä tietenkään varmaksi voi sanoa, ties vaikka oltaisiin. Mutta oletan, että ei.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 20:58"]Minä vuonna talo, jossa asut, on rakennettu? Joko ollut putkiremppa? Onko sulla autoa? Jos, löytyykö parkkipaikkaa?
[/quote]
Anteeksi. Onnistuin ohittamaan kysymyksesi täysin.
Uudisrakennettu, saatu valmiiksi 2012. Putkiremppa tehty ennen kuin muutimme, ei ole tulossa siis lähitulevaisuudessa. Ei ole autoa.
ap
Miten käytte mökillä, jos ei ole autoa?
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:30"]Miten käytte mökillä, jos ei ole autoa?
[/quote]
Meillä on sen verran hyvät suhteet, että kyllä laina-auto aina onnistuu kun vain tarvitsemme. Autoa emme tosiaan tarvitse ikinä muulloin, kun vain mökille ajaessamme. Ajokortit toki löytyy. Emme ole vielä viitsineet ostaa omaa autoa, kun töihin on helppo mennä ja ystäville kyläänkiin silmänräpäyksessä. Olisi suorastaan tuhlausta omistaa auto täällä - tai sanotaanko että melko turhaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:33"]Paljonko velkaa
[/quote]
Ei yhtään.
Ap
Ahdistaako koskaan? Kaipaisin itse paikkaan, missä kukaan ei tunnista, joko suurkaupunkiin tai maalle.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:38"]Ahdistaako koskaan? Kaipaisin itse paikkaan, missä kukaan ei tunnista, joko suurkaupunkiin tai maalle.
[/quote]
Miksi ahdistaisi? Loppujen lopuksi Helsinki on aika pieni paikka, jos vertaa moneen muuhun metropoliin. Rauhaa kaipaa toisinaan, mikä on ihan luonnollista. Silloin voi ottaa äkkilähdön johonkin lomalle tai mennä rentoutumaan mökille. Vaihtoehtoja on monia. Jos minua ahdistaisi asua täällä, asuisin varmasti jossain muualla. Keskustassa asuminen ei varmastikaan sovi kaikille, mutta ainakin minulle sopii. Ei täällä Helsingin keskustassakaan oikeastaan ihmiset tunnista. Paljon hulinaa ja vilinää, että harvemmin törmää montaa kertaa samoihin kasvoihin.
Ap
Mäkin asun Pirkkalan ydinkeskustassa. Palvelut lähellä, veikkaan, että lentokentällekin on lyhyempi matka kun sulla.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 13:15"]
Ovatko ydinkeskustalaiset yhteisöllisiä? Tervehditäänkö naapuria, rupatellaanko roskia viedessä jne?
[/quote]
Eivät välttämättä niin yhteisöllisiä mitä voisi olla. Omien rappulaisten kanssa kyllä aina tervehditään ja välillä rupatellaan, mutta siihen se oikeastaan jääkin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 13:43"]
Montako lasta?
[/quote]
Nolla. Lapsia kyllä halutaan, mutta ei vielä. Melko nuoria ollaan ja aikaa vielä reilusti.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:38"]Ahdistaako koskaan? Kaipaisin itse paikkaan, missä kukaan ei tunnista, joko suurkaupunkiin tai maalle.
[/quote]
Miksi ahdistaisi? Loppujen lopuksi Helsinki on aika pieni paikka, jos vertaa moneen muuhun metropoliin. Rauhaa kaipaa toisinaan, mikä on ihan luonnollista. Silloin voi ottaa äkkilähdön johonkin lomalle tai mennä rentoutumaan mökille. Vaihtoehtoja on monia. Jos minua ahdistaisi asua täällä, asuisin varmasti jossain muualla. Keskustassa asuminen ei varmastikaan sovi kaikille, mutta ainakin minulle sopii. Ei täällä Helsingin keskustassakaan oikeastaan ihmiset tunnista. Paljon hulinaa ja vilinää, että harvemmin törmää montaa kertaa samoihin kasvoihin.
Ap
[/quote]
Niin sitä tarkoitinkin, että on sen verran pieni paikka, että samat ihmiset siellä pyörivät. Itsekin asunut koko ikäni keskustan tuntumassa. Varsinkin kesällä on tosi ahdistavaa, kun ulkona ei ole paikkaa, missä ei olisi ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:14"]
Onksulla nyt sitä design sohvaa vai ei?
[/quote]
Ei sua varmaan kiinnosta, mutta mulla on IKEAN sohva. Asun kampissa enkä ole ap.