Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun Helsingin ydinkeskustassa, kysyttävää?

Vierailija
28.02.2014 |

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:38"]Ahdistaako koskaan? Kaipaisin itse paikkaan, missä kukaan ei tunnista, joko suurkaupunkiin tai maalle.

[/quote]

Miksi ahdistaisi? Loppujen lopuksi Helsinki on aika pieni paikka, jos vertaa moneen muuhun metropoliin. Rauhaa kaipaa toisinaan, mikä on ihan luonnollista. Silloin voi ottaa äkkilähdön johonkin lomalle tai mennä rentoutumaan mökille. Vaihtoehtoja on monia. Jos minua ahdistaisi asua täällä, asuisin varmasti jossain muualla. Keskustassa asuminen ei varmastikaan sovi kaikille, mutta ainakin minulle sopii. Ei täällä Helsingin keskustassakaan oikeastaan ihmiset tunnista. Paljon hulinaa ja vilinää, että harvemmin törmää montaa kertaa samoihin kasvoihin.

Ap

[/quote]

Niin sitä tarkoitinkin, että on sen verran pieni paikka, että samat ihmiset siellä pyörivät. Itsekin asunut koko ikäni keskustan tuntumassa. Varsinkin kesällä on tosi ahdistavaa, kun ulkona ei ole paikkaa, missä ei olisi ihmisiä.

Vierailija
42/75 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa asuminen sopii sellaisella joka ei harrasta mitään ja elämän sisällöksi riittä kahvilassa istuminen tms. Minua huvittavat nämä ihmiset jotka kehuvat että eivät tarvitse autoa ihan kuin siinä olisi jotain hienoa että saa rajoittaa elämämänsa HKL:n aikataulujen mukaan:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:30"]

Miten käytte mökillä, jos ei ole autoa?

[/quote]

En ole ap, mutta asun Helsingin keskustassa enkä omista ajokorttia - mökillä käyn kyllä. Bussilla mennään Kampin keskuksesta 30 min matka mökkikuntaan, käydään kaupassa ja pakataan ostokset taksiin, jolla ajetaan 4 km matka "kylältä" mökin pihaan.

Missä ap käy ruokakaupassa? Ärsyttääkö koskaan maksaa överihintoja liikkeen sijainnin vuoksi? Täällä yksi ärsyttyjä. o/

Vierailija
44/75 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:50"]Missäpäin keskustaa asut?

[/quote]

Meinasin ensin etten kerro, jos joku sattuu tätä kysymään. Mutta toisaalta Bulevardikin on melko laaja alue. Eli siis: Bulevardilla.

Ap

Vierailija
45/75 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Helsingin kantakaupungin alueella ja haaveena vielä muuttaa ihan ydinkeskustaan. En voisi lähiössä enää asua, sekin koettu. Joten mielenkiintoinen ketju.

Vierailija
46/75 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 14:10"]Keskustassa asuminen sopii sellaisella joka ei harrasta mitään ja elämän sisällöksi riittä kahvilassa istuminen tms. Minua huvittavat nämä ihmiset jotka kehuvat että eivät tarvitse autoa ihan kuin siinä olisi jotain hienoa että saa rajoittaa elämämänsa HKL:n aikataulujen mukaan:D

[/quote]

Älyttömin viesti täällä aikoihin.

T. Helsingin kantakaupungissa asuva, joka ei omista autoa (ei edes ajokorttia), harrastan kyllä ja kahviloissa en käy. En näe julkisten aikatauluissa mitään rajoittavaa kun sporillakin kulkuväli 8min.

Harvoin jos koskaan nostan kateuskorttia esiin, mutta tuosta viestistä sen oikein haistaa sieltä perähikiältä tänne asti.

Vierailija
47/75 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 14:10"]

Keskustassa asuminen sopii sellaisella joka ei harrasta mitään ja elämän sisällöksi riittä kahvilassa istuminen tms. Minua huvittavat nämä ihmiset jotka kehuvat että eivät tarvitse autoa ihan kuin siinä olisi jotain hienoa että saa rajoittaa elämämänsa HKL:n aikataulujen mukaan:D

[/quote]

Keskustassa on vaikka mitä harrastusmahdollisuuksia. Täällähän niitä vasta onkin! Voivathan keskustassa asuvatkin harrastaa vaikka mitä, mukaanlukien minäkin. Ei ainut aktiviteetti täällä ole kahvilassa istuskelu. Autoa täällä vaan ei tarvitse, koska välimatkat kaikkialle ovat niin lyhyet. Ja jos pitää vähän kauemmaksi lähteä, niin bussit, ratikat ja metrot kulkee jatkuvasti melkeenpä kotiovelta. Ei ole tullut ikinä sellaista hetkeä täällä, että olisin ajatellut "nyt olisi kätevää jos omistaisi auton".

Sinusta paistaa selkeästi läpi, ettet ole keskustassa asunut.

Ap

Vierailija
48/75 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:30"]

Miten käytte mökillä, jos ei ole autoa?

[/quote]

En ole ap, mutta asun Helsingin keskustassa enkä omista ajokorttia - mökillä käyn kyllä. Bussilla mennään Kampin keskuksesta 30 min matka mökkikuntaan, käydään kaupassa ja pakataan ostokset taksiin, jolla ajetaan 4 km matka "kylältä" mökin pihaan.

Missä ap käy ruokakaupassa? Ärsyttääkö koskaan maksaa överihintoja liikkeen sijainnin vuoksi? Täällä yksi ärsyttyjä. o/

[/quote]

Aivan. Onnistuuhan se mökkimatka noinkin oikein sujuvasti!

Käyn yleensä Bulevardin S-marketissa tai Sokoksen S-marketissa. Myös Kampin Koo on mieluisa kauppa. Ja vähän pidemmältä mainittakoon Ruoholahden Cittari. Ei meillä ole mitään vakkaria, käydään vähän milloin missäkin, mikä nyt sattuu olemaan matkan varrella. Ei osteta useinkaan esim. viikon ruokia kerralla, vaan käydään oikeestaan kaupassa päivittäin ja tuodaan pienet satsit kerralla. Ärsyttää toki joskus nuo hinnat. Ainakin olen huomannut Bulevardin S-marketin ottavan jokaisesta tuotteesta törkeesti ylimääräistä hintaa verrattuna muihin ässiin. Muissa kaupoissa en sitten pahemmin hintavertailua olekaan tehnyt.

ap

Vierailija
49/75 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisitko tänne maalle hirvimetsälle ja nuotiolle? ;)

Vierailija
50/75 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 22:09"]Tulisitko tänne maalle hirvimetsälle ja nuotiolle? ;)

[/quote]

Suoraan sanottuna ajatus ei juuri houkuta. Tällä hetkellä täällä on vaan niin kotoisa ja hyvä olo!

Ap

Vierailija
51/75 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättekö paljon juhlia tai toimiiko kotinne "tukikohtana" vaikka etkoille? Yövytäänkö luonanne lokaation vuoksi usein? Miten ydinkeskusta-asuminen vaikuttaa sosiaaliseen elämäänne?

Vierailija
52/75 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 14:23"]

[/quote]

Keskustassa on vaikka mitä harrastusmahdollisuuksia. Täällähän niitä vasta onkin! Voivathan keskustassa asuvatkin harrastaa vaikka mitä, mukaanlukien minäkin. Ei ainut aktiviteetti täällä ole kahvilassa istuskelu. Autoa täällä vaan ei tarvitse, koska välimatkat kaikkialle ovat niin lyhyet. Ja jos pitää vähän kauemmaksi lähteä, niin bussit, ratikat ja metrot kulkee jatkuvasti melkeenpä kotiovelta. Ei ole tullut ikinä sellaista hetkeä täällä, että olisin ajatellut "nyt olisi kätevää jos omistaisi auton".

Ap

[/quote]

Minulle eivät riitä jooga salit:D Keskustassa asumin sopii hyvin jollekin eläkeläiselle jonka elämän piiri on supistunut.

Vierailija
53/75 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 14:23"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Minulle eivät riitä jooga salit:D Keskustassa asumin sopii hyvin jollekin eläkeläiselle jonka elämän piiri on supistunut.

[/quote]

En ymmärrä. Onko mielikuvituksesi oikeasti noin puutteellinen? Missä itse asut?

-Kamppi

Vierailija
54/75 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 14:40"]Pidättekö paljon juhlia tai toimiiko kotinne "tukikohtana" vaikka etkoille? Yövytäänkö luonanne lokaation vuoksi usein? Miten ydinkeskusta-asuminen vaikuttaa sosiaaliseen elämäänne?

[/quote]

Pidetään toisinaan kodissamme juhlia, jos on aihetta juhlaan. Mutta ei mitenkään erityisen usein.

Ei meillä yövytä kuin todella harvoin. Muutamat ystävät ja sukulaiset asuvat myös itse täällä keskustassa. Toki joskus tulee yövieraita, jotka ovat kauempaa.

Sosiaalisessa elämässä keskusta-asuminen ei näy mitenkään erityisesti? Elämme normaalia elämää ja ollaan normaaleja ihmisiä. Tehdään samoja asioita kuin kaikki muut. Nähdään ystäviä, käydään töissä, omat harrastukset, käydään ravintoloissa joskus jne. Eiköhän sosiaalinen elämä ole pitkälti ihmisestä itsestään kiinni, eikä niinkään asuinpaikasta.

Ap

Vierailija
55/75 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin, siis niin tarkasti kuin uskallat täällä sanoa. eli mikä on sulle hgin ydinkeskustaa :)

Vierailija
56/75 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:03"]Missä päin, siis niin tarkasti kuin uskallat täällä sanoa. eli mikä on sulle hgin ydinkeskustaa :)

[/quote]

Tätä jo kysyttiinkin ja vastasin viestissä 36! :)

Ap

Vierailija
57/75 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Shanghain ydinkeskustassa. Onko sulla ap kysyttävää?

Mulla ei kyllä ole sulle. Miksi kenenkään asumisesta yhtään missään kuka haluaisi tietää?

Ai niin, joo - mulla on Ikean sohva. Ja hylly ja pöytä.

Vierailija
58/75 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 14:40"]Pidättekö paljon juhlia tai toimiiko kotinne "tukikohtana" vaikka etkoille? Yövytäänkö luonanne lokaation vuoksi usein? Miten ydinkeskusta-asuminen vaikuttaa sosiaaliseen elämäänne?

[/quote]

Pidetään toisinaan kodissamme juhlia, jos on aihetta juhlaan. Mutta ei mitenkään erityisen usein.

Ei meillä yövytä kuin todella harvoin. Muutamat ystävät ja sukulaiset asuvat myös itse täällä keskustassa. Toki joskus tulee yövieraita, jotka ovat kauempaa.

Sosiaalisessa elämässä keskusta-asuminen ei näy mitenkään erityisesti? Elämme normaalia elämää ja ollaan normaaleja ihmisiä. Tehdään samoja asioita kuin kaikki muut. Nähdään ystäviä, käydään töissä, omat harrastukset, käydään ravintoloissa joskus jne. Eiköhän sosiaalinen elämä ole pitkälti ihmisestä itsestään kiinni, eikä niinkään asuinpaikasta.

Ap

[/quote]

Kyllä se mulla ainakin vaikuttaa, kun poikittaislinja esim. espoon perukoilta arabiaan on joskus niin pirullisen vaivalloinen. Toisen pään ollessa steissi, eliel, kamppi.. on helppo lähteä vaikka spontaanisti porvooseen.

Vierailija
59/75 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2014 klo 15:09"]

Asun Shanghain ydinkeskustassa. Onko sulla ap kysyttävää?

Mulla ei kyllä ole sulle. Miksi kenenkään asumisesta yhtään missään kuka haluaisi tietää?

Ai niin, joo - mulla on Ikean sohva. Ja hylly ja pöytä.

[/quote]

En ole ap, mutta oletpa ärsyttävä.

Vierailija
60/75 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 21:01"]

Olemmekohan naapureita.

[/quote]

Tätä samaa olin tulossa kommentoimaan :D

[/quote]