Onko teistä ok mennä näinä aikoina ravintolaan?
Mun tekis mieli mennä, ihan vaan syömään. Missään en oo käyny 8 kuukauteen. Muut ympärillä kulkee ihan normaaliin tapaan ulkona syömässä. Mut eiks ravintoloissa jos jossain korona leviä, kun ihmiset istuu lähekkäin useita tunteja ja ilman maskia? Ärsyttää olla nössö ja istua kotona ainoana, joka yrittää elää koronaturvallisesti.
Kommentit (75)
Itse olen käynyt joka arkipäivä, mikset kävisi?
En näe mitään syytä miksi en mensisi, jos mieli tekee
Ei ole mielestäni ok. Mutta jokainen tyylillään. Ravintoloiden sijaan olen panostanut omaan keittiöön ja hankkinut mm. voileipägrillin ja haudutuskattilan. Tämä on lisännyt kotiruokamahdollisuuksia ja monipuolistanut kotona tehtävän ruuan valikoimaa. Myös uudet reseptit ovat tulleet kotikokkailuun mukaan ja olen ruvennut jopa nauttimaan kokkailusta. Olen kokeillut monia helppoja uuni ja haudutuspatareseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeestiko joku pohtii voisko kävästä ravintolassa syömässä? Voi tätä hysteriaa. Mä olen elänyt koko ajan ns. normi elämää ja haistattanut piut paut koko korona söhlötykselle. Ja ihme, terveenä olen pysynyt niinkuin perheeni ja kaikki ystävät ja kamut.
Sama homma. Ei voi, kun ihmetellä, että vieläkö joku pelkää koko koronaa, kun on todettu jo ajat sitten, että sen vaarallisuutta on liioiteltu ja pahasti. No, omapa on hölmöytensä. Harmi vain, että talous kärsii näiden hysteeristen takia.
Anteeksi, mutta missä on todettu ja kuka on todennut? Sinä ja sun kaverit lähipubin baaritiskillä?
Laita linkki, jos tällaista on todettu asiantuntijataholla.
Mm. WHO laski koronan kuolleisuuslukua alle influenssan.
Myös lääkärit kertovat, ettei korona ole niin vakava kuin on peloteltu.
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/koronan-aiheuttama-kuo…
Ja tässä on myös harvinainen järkevä artikkeli eikä mikään hysteriaa ja pelkoa täysin turhaan lietsova:
https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/5104040/Toinen+tautiaalto+paljasti+ko…
"Yli 95 prosentilla Suomessa koronaan kuolleista on yksi tai useampi pitkäaikaissairaus."
"Koronakevät ei THL:n mukaan lisännyt kokonaiskuolleisuutta Suomessa, toisin kuin influenssatalvet 2016–2017 ja 2017–2018."
"THL ei ota kantaa, johtuiko kuolema koronaviruksesta vai itse pitkäaikaissairaudesta.
Siihenastista kuolemista vain kymmenkunta johtui pelkästään koronaviruksesta."
Ja minä odotan innolla, että pääsee parin viikon päästä laivalle. Niin me ollaan erilaisia. Toiset homehtuu peloissaan kotona ja toiset jatkaa niin normaalia elämää kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy jos haluat, mutta suhtaudu sitten sillein, että sinussa voi olla korona. Älä vaaranna muita ihmisiä esim. kaupoilla.
Huhhuh mitä idiotismia. Ravintola=korona. Ei kannata työntää sormea pyllyn kautta suuhun pesemättä välillä.
Kuvittele täysi ravintola jossa syödään. Riski on suuri saada korona. Kaupoilla pätee sama asia, jos on paljon asiakkaita samaan aikaan.
Vit**ttaa, kun ei edes kaupoilla niitä turva välejä pidetä.
No sitten tulee, so what? Mistäs sitä tietää vaikka olisi jo sairastanut koronan? Suuri osa sairastaa lähes oireettomana.
Vastuuntunnoton asenne. Täällä on muitakin, kuin täysin terveitä ihmisiä. Kuulostat siltä, että: "Tartutan, jos tartutan" asenteelta. Äitini kuuluu riskiryhmään (syöpähoidot), joten hänelle korona voi olla kohtalokas. Kiltit, ajatelkaa edes toisia.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä odotan innolla, että pääsee parin viikon päästä laivalle. Niin me ollaan erilaisia. Toiset homehtuu peloissaan kotona ja toiset jatkaa niin normaalia elämää kuin mahdollista.
Ne laivat vasta koronalinkoja onkin.
Ei ole ok mutta mutta mulle on yksi hailee jos muut haluat mennä ja saada koronan tai minkä muun tahansa taudin mistä vaan. Ei muiden elämä voisi vähempää kiinostaa.
Näissä keskusteluissa idiotismi on huipuissaan.
Turha edes mainita kummalla puolella olen.
Tälläiset keskustelut ei johda mihinkään.
Kyllä käyn ravintoloissa. Ulkona syöminen on minulle rakas harrastus ja minulle on tärkeää, että tämän taudin jälkeen on muutakin ravintolatarjontaa jäljellä kuin Mäkkäri, Hese, Subway ja pari S-ryhmän paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy jos haluat, mutta suhtaudu sitten sillein, että sinussa voi olla korona. Älä vaaranna muita ihmisiä esim. kaupoilla.
Huhhuh mitä idiotismia. Ravintola=korona. Ei kannata työntää sormea pyllyn kautta suuhun pesemättä välillä.
Kuvittele täysi ravintola jossa syödään. Riski on suuri saada korona. Kaupoilla pätee sama asia, jos on paljon asiakkaita samaan aikaan.
No sitten tulee, so what? Mistäs sitä tietää vaikka olisi jo sairastanut koronan? Suuri osa sairastaa lähes oireettomana.
Vastuuntunnoton asenne. Täällä on muitakin, kuin täysin terveitä ihmisiä. Kuulostat siltä, että: "Tartutan, jos tartutan" asenteelta. Äitini kuuluu riskiryhmään (syöpähoidot), joten hänelle korona voi olla kohtalokas. Kiltit, ajatelkaa edes toisia.
Jos joku riskiryhmäläinen ihan väkisin haluaa tunkea iholle, niin minkä minä sille voin? Itse osaan kyllä pitää sopivat välit tuntemattomiin ihmisiin. Ei todellakaan järkeä rajoittaa liikkumista ja kuluttamista vähemmistön takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku riskiryhmäläinen ihan väkisin haluaa tunkea iholle, niin minkä minä sille voin? Itse osaan kyllä pitää sopivat välit tuntemattomiin ihmisiin. Ei todellakaan järkeä rajoittaa liikkumista ja kuluttamista vähemmistön takia.
Ajattelin kylläkin noi roolit toisinpäin.
Noutoruoka olis ratkaisu, jos kaipais nimenomaan sitä ruokaa. Mut mä kaipaan just niitä ihmisiä siinä ympärillä. Kivaa pitkää iltaa kavereiden kans. Asun pk-seudulla ja oon ymmärtäny, et täällä paikat on ihan täynnä iltaisin, jolloin mekin oltais sinne raflaan menossa. Ap
Ravintoloille on määrätty rajoitettu täyttöaste alueilla, joilla koronan leviämisvauhti on suurempi. Siellä ei saa olla täyttä ravintolaa. Lisäksi ravintolan pitää huolehtia turvaväleistä.