Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä ok mennä näinä aikoina ravintolaan?

Vierailija
08.11.2020 |

Mun tekis mieli mennä, ihan vaan syömään. Missään en oo käyny 8 kuukauteen. Muut ympärillä kulkee ihan normaaliin tapaan ulkona syömässä. Mut eiks ravintoloissa jos jossain korona leviä, kun ihmiset istuu lähekkäin useita tunteja ja ilman maskia? Ärsyttää olla nössö ja istua kotona ainoana, joka yrittää elää koronaturvallisesti.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae noutoruokaa?

Vierailija
2/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tilaa kotiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ainakin käyty. Kyllä niissä väljää on. Riippuen missä asut, jos lähellä on joku vaikka Amarillo tms, ne on aika isoja pinta-alaltaan eli pystyy pitämään niitä välejä.

Vierailija
4/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme normaalisti.

Vierailija
5/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt. Sisareni miehensä kanssa ei käy missään muualla kuin pakolliset kauppareissut - ei missään. Aikaisemmin olivat aktiivisia harrastajia ja ravintoloissa syöjiä

Vierailija
6/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Pitäisi tyhmänkin jo tajuta.

Vierailija
7/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee paikkaan jossa on väljää, riski aika pieni saada mitään.

Ja muutenkin tää korona alkaa olla taputeltu kun Trumppi on saatu vallasta pois. Rajoituksista luovutaan suht nopsaan.

Vierailija
8/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona voi levitä aina kun käyt jossain. Itse päätät miten tarkka haluat olla.

Ravintolat on avattu joten sinne on sallittua mennä.

Vierailija
9/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on.

Vierailija
10/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa paikoissa varmasti henkilökunta ohjaa ja tai  pöytiä on vähennetty tai istumapaikkoja blokattu. Ei siellä kukaan sun sylissä istu. Ehtii varmaan seuraava pandemia tulla ennenkuin hulluimmat lopettaa tästä nykyisestä vouhkaamisen.

Vierailija
11/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään, olin ainut asiakas.

Vierailija
12/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän alueesta, omista riskeistä ja siitä miten osaa käyttäytyä. 

Me asutaan Turussa, ja ollaan kyllä käyty ravintoloissa ihan siitä asti kun ne taas sai aueta. Haluamme tukea ravintola-alaa, ja sulun aikana myös tilattiin ruokaa ja noudettiin ravintoloista. Nyt ollaan käyty ehkä 1 - 3 kertaa viikossa syömässä jossain alueen ravintolassa. Pyritään valitsemaan yleensä melko hiljainen ajankohta, katsastamaan vähän kuinka täynnä paikka on (eli jos on täynnä, ei mennä sinne), pidetään maskia naamalla muutoin paitsi syödessä ja tietysti pestään käsiä joka välissä ja yritetään vältellä ihmisten läheisyyttä. Eikä istuta tuntikausia, vaan syödään noin tunnissa tai vähän alle, jolloin mahdollinen altistusaikakin (jos nyt huoneessa joku koronainen sattuisi istumaan, tai itse ollaan tietämättämme kantajia) on aika lyhyt.

Voihan se olla, että leviää... mutta korona on täällä jäädäkseen. 

Vierailija
13/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä päin Suomea tämä tapahtuisi, millä porukalla, kuinka täydessä ravintolassa jne. Ajattelisin että tartuntariski on isoin saman pöytäkunnan kesken, eli ainakaan ei kannattaisi mennä muiden kuin perheenjäsenten kanssa. Itse en ole nyt käynyt muuten kuin sellaisissa tilanteissa, että jos työpäivä on sellaista haipakkaa esim. useamman fyysisen sijainnin välillä, että ainoa tapa saada kunnon ruokaa päivän aikana on käynti lounasravintolassa. (Teen vaihtelevia keikkatöitä joten päiviä on monenlaisia.) Ihan vain huvin vuoksi en sitä riskiä ottaisi, mutta en myöskään siis ihan väännä itseäni umpisolmuun ravintoloita vältelläkseni. Take-away ja kotiinkuljetus on myös vaihtoehtoja, jos ravintolaruokaa tekee mieli.

Vierailija
14/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Ravintoloita kannattaisi nyt kannattaa. Ettei käy niin, että kohta meillä ei ole kuin isojen ketjujen paikkoja jäljellä. Jos niitäkään. Ei ne pystyssä pysy ilman asiakkaita.

Vierailija
15/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn joka päivä.

Vierailija
16/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy jos haluat, mutta suhtaudu sitten sillein, että sinussa voi olla korona. Älä vaaranna muita ihmisiä esim. kaupoilla.

Vierailija
17/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tosi hiljaista Helsingin ravintoloissa ja helppoa pitää turvavälit. Bussissakin on enemmän ruuhkaa eikä maskeista mitään hyötyä kun ei porukka osaa pestä käsiään edelleenkään.

Vierailija
18/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli ainakin Kampissa ravintolat täpötäynnä, ihmiset istuu iahn vierivieressä niissä pienissä ravintoloissa joita siellä vieretysten. Katselin kauhuissani että en kyllä menisi...

Vierailija
19/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaalla käyn eri ravintoloissa 21 kertaa kuukaudessa eikä vieläkään ole koronaa.

Vierailija
20/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yli menee hysteria, jos ei uskalla ravintolassa syömässä käydä.

Ihan normaalisti on käyty ravintoloissa, baareissa, yökerhoissa jnejne. enkä tiedä ketään, jolla olisi ollut koronaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi