Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä ok mennä näinä aikoina ravintolaan?

Vierailija
08.11.2020 |

Mun tekis mieli mennä, ihan vaan syömään. Missään en oo käyny 8 kuukauteen. Muut ympärillä kulkee ihan normaaliin tapaan ulkona syömässä. Mut eiks ravintoloissa jos jossain korona leviä, kun ihmiset istuu lähekkäin useita tunteja ja ilman maskia? Ärsyttää olla nössö ja istua kotona ainoana, joka yrittää elää koronaturvallisesti.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounaalla käyn eri ravintoloissa 21 kertaa kuukaudessa eikä vieläkään ole koronaa.

Tai sitten olet oireeton kantaja.

Kestän sen.

Vierailija
42/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy jos haluat, mutta suhtaudu sitten sillein, että sinussa voi olla korona. Älä vaaranna muita ihmisiä esim. kaupoilla.

No miten se kaupassa käyminen eroaa ravintolapöydässä istumisesta? Enemmän kaupassa joutuu koskemaan ja liikkumaan sekä kaupassa on useamman asiakkaan pöpöt joka paikassa verrattuna mitä yhdessä ravintolassa on asiakkaita vuorokauden aikana käynyt.

Ravintolassa ollaan pidempään kuin kaupassa.

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy jos haluat, mutta suhtaudu sitten sillein, että sinussa voi olla korona. Älä vaaranna muita ihmisiä esim. kaupoilla.

Ehkä se oletkin sinä, joka tartuttaa koronaa kaupassa muihin.

Mitäpä, jos ajattelisit järjellä asioita. Kuka tahansa voi tartuttaa keneen tahansa sitä.

Niin? Sitten ei kannata vielä puoleen vuoteen käydä edes siellä kaupassa, jos tartunta pelottaa noin paljon. Kokonainen vuosi pelkästään omassa kodissa, käymättä missään, tapaamatta ketään.

Vierailija
44/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn normaalisti. Ruokaravintoloissa on väljää ja hyvä ilmanvaihto. 

Minäkin keväällä pelkäsin kovasti koronaa, mutta en enää. Elämässä on niin paljon tärkeämpiäkin asioita huolehdittavana. Haluan huolehtia ihmissuhteistani, henkisestä terveydestäni ja yhteiskunnasta. Kotona yksin istuminen ei ole kestävä vaihtoehto.

Vierailija
45/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään pohdin, että tekisi mieli käydä pitkästä aikaa pitsalla. Viime kerrasta jo vuosi. Mietityttää vaan juuri tämä tilanne, että kehtaanko, kun en voi käyttää maskia ja syödessäkään sitä ei voi pitää. Ajankohta pitsalle olisi aamupäivä.

Vierailija
46/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten se kaupassa käyminen eroaa ravintolapöydässä istumisesta? Enemmän kaupassa joutuu koskemaan ja liikkumaan sekä kaupassa on useamman asiakkaan pöpöt joka paikassa verrattuna mitä yhdessä ravintolassa on asiakkaita vuorokauden aikana käynyt.

Ravintolassa ollaan pidempään kuin kaupassa.

eri

Mutta kaupassa kosketellaan ostoskärryjä, vaakoja, aivastellaan perunoiden ja shampoopullojen päälle, valikoidaan hedelmiä likaisilla käsillä, kaivetaan nenää, nostellaan lattialle pudonneet ruuat takaisin hyllyyn, piereskellään ja aivastellaan jne. Ravintolassa istut yksin tai oman seurueesi kanssa omassa puhdistetussa pöydässä paikoillaan.

Vierailija
47/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn normaalisti. Ruokaravintoloissa on väljää ja hyvä ilmanvaihto. 

Minäkin keväällä pelkäsin kovasti koronaa, mutta en enää. Elämässä on niin paljon tärkeämpiäkin asioita huolehdittavana. Haluan huolehtia ihmissuhteistani, henkisestä terveydestäni ja yhteiskunnasta. Kotona yksin istuminen ei ole kestävä vaihtoehto.

Sama. Eiköhän se korona tartu viimeistään vuonna 2021 tai todella hyvällä tuurilla vasta 2022, mutta voin silloinkin siihen kuolla. Olisi kamalaa, jos olisi turhaan elänyt vuoden tai vuosia eristäytyneesti ja silti saisi vakavan muodon koronasta. Viimeiset elinvuodet menivät aivan hukkaan ja elämänlaatu kärsi sekä tuhansia yrityksiä nurin. Tai jos saisi helpon muodon tartunnasta, tajuaisi jälkikäteen kaiken eristäytymisen siltikin olevan ollut turhaa.

Vierailija
48/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin juuri kahdessa eri ravintolassa, toisessa syötiin 9 hengen pikkujouluporukassa (kaikki sukulaisia) ja toisessa muut joivat, minä vain  istuin, koska olen raskaana viikolla 37. Molemmissa oli seuraavaan pöytään reippaasti yli 1,5m matkaa, joten ainoa seurueen ulkopuolinen henkilö, joka piipahti ns. tartuntaetäisyydellä, oli tarjoilija. Voihan se toki olla, että tarjoilija on saanut joltain muulta asiakkaalta taudin ja oireettomana sitä levittää, mutta ei hänkään viipynyt muutamaa minuuttia pidempää siinä lähistöllä, joten uskalsin kyllä käydä vielä viimeisen kerran ravintolassa syömässä ennen vauvan syntymää. Syntymän jälkeen kun ei sitten käydä yhtään missään pitkään aikaan.

Jos ravintolassa on ahtaat pöydät, eikä turvavälejä voi pitää tai asiakkaita on tupa täynnä (noissa eilisissä ravintoloissa oli siis aika lailla tilaa, paljon tyhjiä pöytiä joka puolella), en menisi sellaiseen ravintolaan, tai jos on ollut paljon altistumisia ja tartuntoja liikkeellä, että todennäköistä olisi altistua itse, vaikka ruuhkaa ei olisikaan. Nyt on ollut asuinpaikkakunnalla rauhallista ja koska turvavälit oli mahdollista pitää, uskaltauduin vielä hetken ajan nauttia entisestä elämästä ennen kuin se muuttuu pysyvästi toisenlaiseksi :) Oli myös kiva nähdä pitkästä aikaa sukulaisia, joita yleensä näkee harvemmin.

Vierailija
49/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin käydä ruokaravintolassa. Baarit ja yökerhot ovat eri juttu koska niissä kierrellään pöydästä toiseen, ollaan humalassa ja huudetaan musiikin yli naamat lähekkäin. Ruokaravintolassa pysytään omassa seurueessa eikä paremmissa ravintoloissa olla ihan kylki kyljessä.

Mut jos haluaa tukea ravintoloiden toimintaa mutta silti ottaa varman päälle, niin useimmista ravintoloista saa näinä aikoina ostaa ruokaa mukaan.

Vierailija
50/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön jättikoulun ruokalassa ja pidän jotain ravintolaa siistimpänä paikkana, joten kyllä uskaltaa ravintoloissa syödä.

Vierailija
51/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko joku pohtii voisko kävästä ravintolassa syömässä? Voi tätä hysteriaa. Mä olen elänyt koko ajan ns. normi elämää ja haistattanut piut paut koko korona söhlötykselle. Ja ihme, terveenä olen pysynyt niinkuin perheeni ja kaikki ystävät ja kamut.

Vierailija
52/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika yli menee hysteria, jos ei uskalla ravintolassa syömässä käydä.

Ihan normaalisti on käyty ravintoloissa, baareissa, yökerhoissa jnejne. enkä tiedä ketään, jolla olisi ollut koronaa.

Mä tiedän yhden jolla oli korona ja tämä perusterve 52v läheiseni kuoli siihen joten älä kiitos puhu, että on hysteriaa jos haluaa kaikin keinoin suojautua koronalta. t. Nuori riskiryhmään kuuluva

Ja tottakai palstalta löytyy tyyliin sen ainoan alle 60-vuotiaan kuolleen läheinen.

Kyllä, hysteria on viety yli ja reippaasti. Influenssakin on tappavampi kuin korona, johan WHO laski koronan kuolleisuuslukua reilusti alle influenssan.

Vierailija
53/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeestiko joku pohtii voisko kävästä ravintolassa syömässä? Voi tätä hysteriaa. Mä olen elänyt koko ajan ns. normi elämää ja haistattanut piut paut koko korona söhlötykselle. Ja ihme, terveenä olen pysynyt niinkuin perheeni ja kaikki ystävät ja kamut.

Sama homma. Ei voi, kun ihmetellä, että vieläkö joku pelkää koko koronaa, kun on todettu jo ajat sitten, että sen vaarallisuutta on liioiteltu ja pahasti. No, omapa on hölmöytensä. Harmi vain, että talous kärsii näiden hysteeristen takia.

Vierailija
54/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär kävi Kampissa jossain ravintolassa syömässä ja kuulemma kaikissa pöydissä oli asiakkaita eikä turvaväleistä tietoakaan. Vastuutonta, kun kyse Helsingistä, jossa on paljon koronaa. En menisi itse tuollaiseen paikkaan.

Väljään ravintolaan voisin mennä. Ei vaan ole tullut vielä mentyä, kun on jo tottunut syömään vaan kotona ja töissä on eväät.

Mutta hyvä, että monet käy ravintoloissa syömässä ettei nyt kaikki paikat mene nurin koronan takia.

Vierailija
55/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta, jos on paljon tilaa niin ok. Itse välttelen lounasaikaa ja viikonloppuja. Juottoloissa en ole käynyt 10 vuoteen. 

Vierailija
56/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan käyty ihan normaalisti.

Vierailija
57/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Ei voi, kun ihmetellä, että vieläkö joku pelkää koko koronaa, kun on todettu jo ajat sitten, että sen vaarallisuutta on liioiteltu ja pahasti. No, omapa on hölmöytensä. Harmi vain, että talous kärsii näiden hysteeristen takia.

Anteeksi, mutta missä on todettu ja kuka on todennut? Sinä ja sun kaverit lähipubin baaritiskillä?

Laita linkki, jos tällaista on todettu asiantuntijataholla.

Vierailija
58/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla kuluu ruokailuun useita tunteja, kannattaa hakea noutoruoka tai tilata kotiinkuljetuksella. Lisäksi kysyä joltakulta asiaa tuntevalta, mikä syömisessäsi on vikana.

Vierailija
59/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh mitä idiotismia. Ravintola=korona. Ei kannata työntää sormea pyllyn kautta suuhun pesemättä välillä.

Kuvittele täysi ravintola jossa syödään. Riski on suuri saada korona. Kaupoilla pätee sama asia, jos on paljon asiakkaita samaan aikaan.

Vit**ttaa, kun ei edes kaupoilla niitä turva välejä pidetä.

No sitten tulee, so what? Mistäs sitä tietää vaikka olisi jo sairastanut koronan? Suuri osa sairastaa lähes oireettomana.

Vierailija
60/75 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounaalla käyn eri ravintoloissa 21 kertaa kuukaudessa eikä vieläkään ole koronaa.

Tai sitten olet oireeton kantaja.

Kestän sen.

Kyllä varmaan niin. Eihän se sinua haittaakaan. Taidat olla vielä kokoomuslainenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan