Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koostuuko Citymarkettien ja Prismojen asiakaskunta teidän mielestänne jollain tapaa toisistaan eroavista ihmistyypeistä?

Vierailija
08.11.2020 |

Ainakin eräs tietämäni cittarin nimeen vannova henkilö halveksii prismoissa asioivia.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän halveksii Prismassa asioivia?

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, eli itseäni ihmetyttävät vähän Citymarketin kanta-asiakkaat, mutta ei ole kyllä varaa kenelläkään oikeasti halveksia ketään.

No se Cittarin asiakas haluaa samalla kertaa sieltä kaupasta ne erilaiset herkut, jota ei Prismassa ole. Ja sitten se Cittarin asiakas arvostaa niitä lähituottajien tuotteita, joita löytyy joka tuoteryhmässä. Hinta on kalliimpi, mutta myös eri tavara. Cittarin asiakkaalla on varaa maksaa siitä mitä haluaa.

Tämä kyllä riippuu Cittaristakin ja sen kauppiaasta. Ennen täältä sai kesäisin paikan päällä savustettuja katkarapuja, nyt on perusvalikoima. Täällä on Prismassa sushitiski, jossa aasialaiset vääntää paikan päällä susheja.

Riippuu varmasti paljon kauppiaasta. Täällä Tampereen seudulla on monta hyvän tasoista Cittaria ja K-kauppaa, Prismoissa vaatimattomampi valikoima.

Vierailija
22/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontulan ostarilla näkee nopeasti K supparin ja S martin asiakaskunnat.

Toiseen mennään katumaasturilla hakemaan tuorelihaa ja hevi tavaraa, ja toisessa 50 metrin jono kassalle ja korit täynnä karjalaa, sika-nautaa & makaroonia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-kaupassa asiointia ihmetteleville, niin itse käyn niissä, kun haluan ostaa ne ankankoivet ja tryffelijuustot viikonlopuksi. Samalla nappaan kyytiin ne lähileipomon vadelmaleivokset. Joo, kalliimpaa on kuin Lidlissä ja Prismassa, mutta ei tunnu hyvätuloisen kukkarossa. Ja kun ei noita samoja tuotteita välttämättä edes saa noista halpakaupoista.

Olen itse ihan hyvätuloinen nainen, mutta elelen lähinnä työpaikkalounaiden lisäksi kaurapuurolla sekä pastalla (plus edullisilla proteiininlähteillä), sillä en raaski törsätä ruokaani liikaa rahaa. Joskus hyvin harvoin herkuttelen. Saan syömistä enemmän nautintoa esim. konsolipelaamisesta ja kirjojen lukemisesta. Simppelillä ruoalla pysyn hyvin hoikkanakin.

Vierailija
24/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn enemmän Prismassa mm. S-edun takia mutta aina kun käyn cittarissa, mietin että miks ei tuu useammin käytyä. No riippuu vähä kaupungistakin, länsirannikon yhen kaupungin (jossa asuin työn takia) prisma ja cittari oli molemmat jotenkin hmm kämäsiä, mutta omassa kaupungissa Prisma on semmonen iso johon meen jos haluun varmistaa että kaikkea tarvitsemaa löytyy ja cittariin meen sit tosiaan harvemmin, jos haluun enemmänkin shoppailureissulle (jännempi valikoima kuin Prismassa)

Vierailija
25/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulkki vs priima kirjoitti:

Kontulan ostarilla näkee nopeasti K supparin ja S martin asiakaskunnat.

Toiseen mennään katumaasturilla hakemaan tuorelihaa ja hevi tavaraa, ja toisessa 50 metrin jono kassalle ja korit täynnä karjalaa, sika-nautaa & makaroonia.

Pääosin samoja tuotteita saa molemmista. Toisessa ne hinnat ovat vain selvästi edullisemmat. Lidlissä on tosin vieläkin edullisempaa. Ei haittaa yhtään se muu asiakaskunta itseäni ja välillä asioin ihan Stockallakin.

Vierailija
26/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K-kaupassa asiointia ihmetteleville, niin itse käyn niissä, kun haluan ostaa ne ankankoivet ja tryffelijuustot viikonlopuksi. Samalla nappaan kyytiin ne lähileipomon vadelmaleivokset. Joo, kalliimpaa on kuin Lidlissä ja Prismassa, mutta ei tunnu hyvätuloisen kukkarossa. Ja kun ei noita samoja tuotteita välttämättä edes saa noista halpakaupoista.

Olen itse ihan hyvätuloinen nainen, mutta elelen lähinnä työpaikkalounaiden lisäksi kaurapuurolla sekä pastalla (plus edullisilla proteiininlähteillä), sillä en raaski törsätä ruokaani liikaa rahaa. Joskus hyvin harvoin herkuttelen. Saan syömistä enemmän nautintoa esim. konsolipelaamisesta ja kirjojen lukemisesta. Simppelillä ruoalla pysyn hyvin hoikkanakin.

Mieluummin olen hoikka ja säästän rahaa kuin työnnän mahaani joitain ankkaparan jalkoja ja lihon siinä sivussa. Joskus matkoilla lähinnä ravintoloissa syön jotain spesiaalia.

Vierailija
27/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista porukkaa niissä käy, en ole huomannut mitään eroa koskaan. Itsellä cittari ja prisma n. 100 metrin päässä toisistaan.

Vierailija
28/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai jokainen tyylillään. Itse olen sellainen nautiskelija, että tykkään panostaa ruokaan. Mahtavaa, kun voi pitkän työviikon jälkeen laittaa jotain spesiaalia pöytään hyvän viinin kanssa. Ihmiset nauttii eri asioista ja rentoutuu omalla tavallaan.

Vierailija
29/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu koe, että on tuhlausta syödä liian kallista ruokaa, kun edullisemmallakin pysyy terveenä ja kunnossa?

Vierailija
30/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin olen hoikka ja säästän rahaa kuin työnnän mahaani joitain ankkaparan jalkoja ja lihon siinä sivussa. Joskus matkoilla lähinnä ravintoloissa syön jotain spesiaalia.

Vähän tylyä moittia sitä, jos haluan panostaa ruokaan ja nautiskella. En minäkään ala moittia sinun valintojasi. Niin, ja liikakiloista ei ole tietoakaan, osaan pitää asiat kohtuudessa ja liikkua.

Vierailija
31/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti: Cm: hyvin toimeentulevat, iloiset, rennot ihmiset.

Prisma: kelmeät, aneemiset, lannistuneet, ilottomat ihmiset.

Vierailija
32/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan muu koe, että on tuhlausta syödä liian kallista ruokaa, kun edullisemmallakin pysyy terveenä ja kunnossa?

Eikö sinusta ole väärin rahdata halpaa ruokaa ulkomailta ja että S-kauppa kierrättää kotimaista-tuotteetkin pakattavana Balttiassa. Ja Fazerin pullat tehdään usein myös ulkomailla. K-kaupasta voit ostaa kallimmalla hinnalla sitä omassa kunnassa tuotettua ruokaa. Eikö se ole muka järkevää?

Vierailija
33/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn useammin Prismassa, sijainnin takia. Nyt viikonloppuna kävin sitten Citymarketissa ja huomasin että suurimmalla osalla ihmisistä oli maski, maskittomia ihmisiä oli siis yhden käden sormilla laskettava määrä. Kun viimeksi kävin Prismassa niin ehkä puolella tai alle oli maski. Tässä nyt se suurin ero minkä vasta huomasin. Myös Cittarin kosmettiikkaosasto on mielestäni parempi. 

Vierailija
34/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä mahdollisilla asiakkailla on? En mene ruokakauppaan heitä katselemaan, vaan ostamaan ruokaa. Ei niiden asiakkaiden katselu omaa lompakonsisustaani tai elämänlaatuani kasvata mitenkään, mutta sen sijaan liian kalliit hinnat turhaan vievät rahojani. Ihmettelen aidosti ihmisiä, jotka vielä vaivautuvat K-ryhmän liikkeisiin. Aivan kuin aloitus olisi jonkun K-kauppiaan tekemä.

Vierailija
35/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinusta ole väärin rahdata halpaa ruokaa ulkomailta ja että S-kauppa kierrättää kotimaista-tuotteetkin pakattavana Balttiassa. Ja Fazerin pullat tehdään usein myös ulkomailla. K-kaupasta voit ostaa kallimmalla hinnalla sitä omassa kunnassa tuotettua ruokaa. Eikö se ole muka järkevää?

Ei ole väärin. Esim. aidot ranskalaiset croissantit ja patongit ovat parhaita. Minulle on täysin yhdentekevää ruoan alkuperä, kunhan se on eettisesti hyvistä lähtökohdista. Yleensä välttelen jopa kotimaista ruokaa, jos se tarkoittaa ainoastaan kalliimpaa hintaa.

Vierailija
36/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tämäkin keskustelu. Suomessa ei ole kunnon ruokakauppoja. Italiassa joka pikkumarketissakin on tuoreet leivät, juustot jne.

Vierailija
37/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä mahdollisilla asiakkailla on? En mene ruokakauppaan heitä katselemaan, vaan ostamaan ruokaa. Ei niiden asiakkaiden katselu omaa lompakonsisustaani tai elämänlaatuani kasvata mitenkään, mutta sen sijaan liian kalliit hinnat turhaan vievät rahojani. Ihmettelen aidosti ihmisiä, jotka vielä vaivautuvat K-ryhmän liikkeisiin. Aivan kuin aloitus olisi jonkun K-kauppiaan tekemä.

Sitä merkitystä, että asiakaskunnan erot kiinnostivat ketjun aloittajaa. Jos aihe ei sinua kiinnosta, niin turha siitä on tässä ketjussa marista.

Vierailija
38/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väärin. Esim. aidot ranskalaiset croissantit ja patongit ovat parhaita. Minulle on täysin yhdentekevää ruoan alkuperä, kunhan se on eettisesti hyvistä lähtökohdista. Yleensä välttelen jopa kotimaista ruokaa, jos se tarkoittaa ainoastaan kalliimpaa hintaa.

Minua ainakin harmittaa Prismassa se, että sieltä ei saa kunnollisia leivoksia. Lähinnä jotain ulkomailta tuotua bulkkimunkkia ja Fazerin Latviassa tehdyt pakastettuna säilötyt sokeritöhnät. K-kaupassa voi ihan valita minkä lähileipomon tuoreita leivoksia haluaa ostaa. Arvostan!

Vierailija
39/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman asuinalueeni citymarketissa on paljon vähemmän valikoimaa leipäosastolla kuin prismassa, olutvalikoima on cittarissa isompi ja lastenvaateosasto pienempi kuin prismassa.

Vierailija
40/89 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismat on rumasti sisustettu.

Muoviämpäreitä ja kengätkin on mauttomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme