Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos haet lapsesi pk:sta juuri kun ollaan pukemassa

Vierailija
28.02.2014 |

ulos, puetko lapsesi itse vai odotatko meidän pukevan hänet?

Toiset ymmärtää pukea itse, jotkut odottaa sitä meiltä, vaikka siinä on pahimmillaan 20 muutakin odottamassa ulospääsyä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että lapseni pukee itsensä.

Vierailija
2/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan nyt ole niin tyhmä että odottaa hoitajan pukevan tuollaisessa tilanteessa?! Itse en siis ainakaan oleta niin, kyllä minä ihan itse lapseni hoidan jos läsnä olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen itse, tietysti.

Vierailija
4/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin puen itse! Olen myös moneen kertaan pessyt kakat, mitkä ovat olleet vaipassa kun olen tullut hakemaan. Mielestäni vastuu lapsesta siirtyy tietenkin minulle, kun tulen paikalle. :)

Vierailija
5/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastikko jotkut odottaa että hoitajat pukee silloin kun on hakemassa?:D

Vierailija
6/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni ei ole pk:ssa, mutta tuossa tilanteessa pukisin itse.

Vierailija
7/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran pyytänyt hoitajaa pukemaan tumput, kun ei minun laittamana suostunut niitä pitämään.

Vierailija
8/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikesti moni odottaa että me puemme heidät, se kun on meidän työtä.

Vierailija
9/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole aikaa jäädä odottelemaan ja mun mielestä se pukeminen on vanhemman tehtävä. Eli puen itse, tietenkin.

Vierailija
10/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen itse, mutta jos olen ajatuksissani enkä tajua pukea itse, toivoisin hoitajan sanovan siitä vaikka että heissan,  voitko sinä jatkaa hänen pukemistaan niin minä alan pukemaan Tarmoa.

Vierailija
11/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että tää arka aihe. Terveenä pukisin tuossa tilanteessa luonnollisesti itse, mutta nyt isosta leikkauksesta toipuvana en pysty. Huomaa, että hoitajien mielestä tää ei heille kuulu ja vaikka oon selittänyt, apu on ollut nihkeetä. Joten täytyy hakea vasta ulkoa tai esim. pakkaspäivinä odottaa, että mies pääsee töistä. 

Vierailija
12/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän menee ikä ja terveys jos jää odottamaan että joku tädeistä pukee omankin lapsen. Itse puen tietysti ettei tarvitse jäädä odottelemaan oman lapsen pukemisvuoroa, ja tyhmältähän se tuntuisi vain seisoskella tumput suorana vieressä kun muut tekevät pukemisurakkaa.

Vierailija
13/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parina kertana hoitaja olisi jatkanut pukemista, mutta tarjoiduin jatkamaan itse.

Vierailija
14/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan et lapsi pukee itse. Niin hän tekee muulloinkin. Toki hihojen ja lahkeiden kanssa saa multa apua. Mut toivottavasti päiväkodin henkilökunta ei pue häntä silloinkaan kun minä en ole paikalla.

Vierailija
15/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen itse oman lapseni ja kysyn jos voin jotain pientä auttaa lapsen kavereillekin päälle. (mikäli ei siis ole kiire)

Vierailija
16/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 16:15"]Olen kerran pyytänyt hoitajaa pukemaan tumput, kun ei minun laittamana suostunut niitä pitämään.

[/quote]

No tuohan onkin hyvä tapa. Kuka ne lapaset lapsen käsiin kotona laittaa kun hoitaja ei ole siellä laittamassa?

Vierailija
17/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 16:15"]Olen kerran pyytänyt hoitajaa pukemaan tumput, kun ei minun laittamana suostunut niitä pitämään.

[/quote]

No tuohan onkin hyvä tapa. Kuka ne lapaset lapsen käsiin kotona laittaa kun hoitaja ei ole siellä laittamassa?

Vierailija
18/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

autan omaa lastani jos tarvitsee apua ja samalla auttelen myös muita lapsia ainakin hanskojen laitossa tai kenkien etsinnässä :) siinä todellakin on pyytäjiä

Vierailija
19/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on jo viisivuotias, joten hän pukee itse. Toki autan hanskoissa ja lahkeissa, että päästään nopeammin siitä pihalle jaloista pyörimästä. Inhoan hakea lasta pukemistilanteessa juurikin tuon ruuhkan, säädön ja hikoontumisen takia, mieluiten haen ulkoa tai sitten sisältä kesken leikkien. 

Vierailija
20/27 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että hoitaja antaa minulle raportin päivän kulusta. Siihen raporttiin asti lapsi on päiväkodin vastuulla enkä todellakaan häntä pue. Ihan muistutuksena: hoitajille maksetaan palkkaa siitä, että he pukevat päiväkodissa lapsia. Se ei ole mikään lisätyö tai erillinen palvelu, josta he voivat halutessaan laistaa.

Yleensä tuossa tilanteessa "heippaan" lastani ja sanon, että äiti menee ulos odottamaan.