Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadehtiikohan kauniit enemmän muita kauniita vai onko se päinvastoin, että vähemmän kauniit kadehtii enemmän?

Vierailija
08.11.2020 |

Olen tätä miettinyt usein, mutta ei kai tähän koskaan saa oikeaa vastausta. On kuitenkin mielenkiintoinen aihe pohdiskella.

Olen itse aika tavallinen, mutta meikattuna ihan mukiinmenevän näköinen, parhaimpina päivinä pidän itseäni jopa kauniina.

Olen itse ihaillut lapsesta asti kauniita naisia ja sitten myöhemmin, kun pojat alkoivat kiinnostaa (n. 4. luokalla ihastuin ekan kerran kun luokallemme kesken lukuvuoden tuli söpö uusi pahispoika), aloin miettiä omaa ulkonäköäni ja kun en ollut "nätti hoikka tyttö" vaan sellainen lapsenpyöreä pallomaha, niin itsetunto laski reippaasti, kun huomasin että ihastukseni koki minut vastenmieliseksi.

Yläasteelle siirtyessä hoikistuin ja pojat alkoivat kiinnostua minusta. Näihin aikoihin kuitenkin luokallani oli yksi koulun parhaimman näköisistä tytöistä, johon tosi moni oli ihastunut. Huomasin tuntevani kateutta häntä kohtaan.

Peruskoulun loputtua liittyessäni mm. ii2.orgiin kadehdin kyllä kovasti niitä tosi hyvännäköisiä tyttöjä, jotka saivat paljon kehukommentteja. Toki sain niitä itsekin, mutta en yhtä paljon, sillä näillä tytöillä oli hyvä kroppa ja paljastavia kuvia toisin kuin minulla. Toki olivat muutenkin kauniimpia, osa jopa missikisoihin myöhemmin osallistuneita ja jopa joitain kisoja voittaneita.

Eli sanoisin, että itse olen ihan kivannäköinen nuori nainen, jota miehet on lähestyneet teinitytöstä asti, ja vielä tänäkin päivänä huomaan kadehtivani hyvännäköisiä naisia. Osaan toki käsitellä kateuden tunteita nykyään paremmin. Toki tässä iässä en enää käy katselemassa muiden kuvia somessa, ei oikein jaksa enää kiinnostaa, mutta ihan varmasti vieläkin tuntisin ja tulen varmasti myös tuntemaan kateutta jonkun ulkonäöstä. Minusta se on ihan normaalia eikä siitä kannata tehdä numeroa.

En tiedä miten muut kadehtivat ja minkä näköiset kadehtivat eniten tai onko ulkonäöllä edes merkitystä asiassa. Kadehtiiko kaiken näköiset kauniita yhtälailla? Millaisia kokemuksia teillä on aiheesta?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit kadehtivat toistensa käsilaukkuja, some-saavutuksia, kauneuteen liittyviä toimenpiteitä yms

Halutaan esim yhtä siniset silmät, ellei sinisemmät, pullistetummat huulet jne

Sellaista ihmistä ei olekaan, joka ei kateuden tunnetta olisi tuntenut, senkin tunteen käsittely tunnetaitoisesti tiedostaen onkin avain parempaan itsetuntemukseen, ja sen myöntämiseen, että ihmisenä meistä jokainen on keskeneräinen ikuisesti.

Kun kateus nostaa päätään on aika pohtia miksi, mistä se omalla kohdalla johtuu ja kuinka asian kanssa oppii elämään. Jossain vaiheessa ymmärtää kuinka turhaa tietyissä asioissa kilpaileminen on ja mitä se kertoo ihmisestä, jos toisen ihmisen jokin ominaisuus saa aikaan ikäviä tuntemuksia.

Vierailija
42/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi, kauneus on sitäpaitsi katsojan silmässä. Olen itsekin ihan kaunis, ja välillä harmittaa kun se on eka asia mitä huomataan. Oon aika introvertti, enkä kaipaa huomiota. En ole ulkonäkökeskeinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stereotyyppiseen kauneuteen jumittunut on siis henkiseltä kehitykseltään  pohijimmiltaan hyvin rajoittunutta ajattelua, hengen lahjat ovat jääneet viljelemättä, ja elämä on päälleliimattua kauneutta täynnä,

Vierailija
44/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän aika monta pinnallisesti ns rumaa ihmistä joita ihailemalla moni kaunis meni imussa hyvään elämään jo lukiosta asti. Eivät kaikki rumat kadehdi vaan ahkeroivat elämässään rakentavia.

Vierailija
45/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ongelma on ihmisellä joka pelkää kaunista ihmistä tavallaan uhkana itselleen.

Vaikka ei olisi mitään aihetta. Jotain harhoja kai sitten.

Vierailija
46/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ongelma on ihmisellä joka pelkää kaunista ihmistä tavallaan uhkana itselleen.

Kyllä se on ihan muuta mitä ihmisessä pelätään,  jos edes pelätäänkään, ihmiset näkevät kuoren alle helposti.

Vierailija
47/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan muuta mitä ihmisessä pelätään,  jos edes pelätäänkään, ihmiset näkevät kuoren alle helposti.

Joo joo.

Oman itsesi sinä siellä näet.

Vierailija
48/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaaan kateutta ja yleensäkin turhia sanoja ja pskapuheeetta josta ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
49/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat harhaisia.

Vierailija
50/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo joo.

Oman itsesi sinä siellä näet.

Ei vaan sen toisen naamion takaa.

Vierailija
51/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalisti ihmiset noin paljon vertaile omaa ja muiden ulkonäköä, eikä muutenkaan ihmiset normaalisti pidä ulkonäköä minään kilpailuna, miltä nuo ap:n jutut kuulostavat.

Vierailija
52/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruma, mutta en ole koskaan kadehtinut kauniita. Ihaillut olen kyllä.

Vierailija
53/53 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on aina katoavaista.

Kadehdin enemmän ihmisiä joilla on syvää rakkautta toista kohtaan ja hyvä suhde yms. elämän loppuun saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän